Partner serwisu
Prawo i polityka

KE: Alitalia mogła bezprawnie skorzystać z pożyczki

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
KE: Alitalia mogła bezprawnie skorzystać z pożyczki
fot. Eric Salard CC BY-SA 2.0
Alitalia, włoskie linie lotnicze na skraju upadłości, mogła bezprawie skorzystać ze środków pomocy publicznej – poinformował pion konkurencji Komisji Europejskiej po wstępnej analizie. Przewoźnik dostał od państwa pożyczkę w łącznej wysokości 900 mln euro.

Komisja Europejska ogłosiła wyniki wstępnej analizy zasadności pożyczki dla Alitalii: instytucja ma wątpliwości, czy czas trwania pożyczki (od maja 2017 do grudnia 2018 roku) nie przekracza maksymalnego okresu 6 miesięcy na taką pomoc. Teraz, jeśli KE uzna, że pomoc była sprzeczna z prawem, może nakazać Włochom odzyskanie tej sumy.

Alitalia była pod nadzorem lotniczego giganta, linii Etihad, które były jednocześnie jej największym udziałowcem. Pomimo procesu restrukturyzacji, jaki przechodził włoski przewoźnik, spółka była trwale deficytowa, a środki zainwestowane przez Etihad „bez dobrego pomysłu” – zostały „przejedzone”. Restrukturyzację z kolei miała utrudniać dodatkowo duża konkurencja ze strony tanich przewoźników, przywożących turystów, jak i tych tradycyjnych, zabierających ruch.

Narodowy przewoźnik Włoch od wielu lat znajduje się w trudnej sytuacji finansowej, nie może również porozumieć się ze swoimi pracownikami. Załodze w kwietniu ubiegłego roku zaproponowano cięcia w pensjach i ograniczenia w zatrudnieniu w zamian za uratowanie firmy przed upadłością. Pensje planowano obniżyć o 8%, a pracę miało stracić około 1,5 tys. z liczącej 17 tys. osób załogi.

Alitalia uruchomiła procedurę upadłościową w maju 2017 roku, jednocześnie została objęta zarządem komisarycznym. Rząd włoski udzielił Alitalii pożyczki w łącznej kwocie 900 mln euro, jednak wzbudziło to sprzeciw i wywołało skargi do Komisji. Równolegle trwały także spekulacje, która firma wykupi spółkę, ratując jednocześnie włoskiego narodowego przewoźnika przed upadłością. Obecnie Alitalia zastanawia się nad trzema ofertami: od Lufthansy oraz niskokosztowych easyJeta i Wizz Aira.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Piotr Bożyk 26 maja 2023

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Biznes i przemysł

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Mateusz Kieruzal 19 maja 2023

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Biznes i przemysł

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Mateusz Kieruzal 17 kwietnia 2023

Zobacz również:

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Prawo i polityka

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Mateusz Kieruzal 29 marca 2023

Rzym: Protest byłych stewardes Alitalii. Zdjęły uniformy i buty

Prawo i polityka

Ostatni lot Alitalii. Włochy żegnają się z linią lotniczą po 74 latach

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Piotr Bożyk 26 maja 2023

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Biznes i przemysł

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Mateusz Kieruzal 19 maja 2023

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Biznes i przemysł

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Mateusz Kieruzal 17 kwietnia 2023

Zobacz również:

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Prawo i polityka

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Mateusz Kieruzal 29 marca 2023

Rzym: Protest byłych stewardes Alitalii. Zdjęły uniformy i buty

Prawo i polityka

Ostatni lot Alitalii. Włochy żegnają się z linią lotniczą po 74 latach

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5