Partner serwisu
Biznes i przemysł

EASA certyfikowała silniki RR Pearl 700 dla Gulfstreama G700 i G800

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
24-09-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Gulfstream Aerospace ogłosił w mijającym tygodniu, że nowe silniki Rolls-Royce Pearl 700 napędzające flagowy samolot G700 i G800 o bardzo dużym zasięgu uzyskały pełną certyfikację Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA).

- Certyfikacja silników Rolls-Royce Pearl 700 dla G700 i G800 jest znaczącym krokiem, który przybliża nas do dostarczenia tych zmieniających oblicze samolotów naszym klientom. Obserwujemy wysoki poziom popytu zarówno na G700, jak i G800, a dzięki wyjątkowej kombinacji zasięgu, prędkości i wielkości kabiny będą one wiodły prym w segmencie samolotów ultradługodystansowych - powiedział Mark Burns, prezes Gulfstream Aerospace.

Rolls-Royce Pearl 700

Podczas kampanii testowych silnik Pearl 700 udowodnił swoją niezawodność i wydajność w ekstremalnych warunkach, doświadczając zimnych temperatur rozruchu, gdzie lepkość paliwa jest porównywalna z miodem. Silnik równie dobrze radził sobie w gorących warunkach, z powodzeniem kończąc długie, bardzo wydajne testy wytrzymałościowe i cyklowe, a także z powodzeniem wykazał, że może pracować na 100 proc. zrównoważonym paliwie lotniczym (SAF).

Pearl 700 łączy rdzeń silnika Advance2, najbardziej wydajny rdzeń dostępny w sektorze lotnictwa biznesowego, z całkowicie nowym systemem niskiego ciśnienia, co skutkuje ośmioprocentowym wzrostem ciągu startowego na poziomie 18 250 lbf w porównaniu do silnika BR725.

RR Pearl 700 oferuje także o 12 proc. lepszy stosunek ciągu do masy i o 5 proc. wyższą sprawność, zachowując przy tym wiodącą w swojej klasie cichą pracę i poziom emisji. Wszystko to przy jednoczesnym napędzaniu klientów z prędkością niemalże równą prędkości dźwięku.

W typowych operacjach G700 osiąga maksymalną prędkość Mach 0,925 i maksymalną wysokość przelotową 51 tys. stóp/15 tys. metrów, co pozwala mu latać ponad komercyjnym ruchem lotniczym.

- Otrzymanie certyfikatu EASA dla naszego silnika Pearl 700 napawa nas dumą, ponieważ po raz kolejny ilustruje wyjątkowe możliwości Rolls Royce'a w zakresie projektowania, testowania, budowy i certyfikacji pionierskich silników lotniczych. Odzwierciedla to również zaangażowanie naszego globalnego zespołu we wsparcie firmy Gulfstream i wprowadzenie do eksploatacji G700 i G800. Ściśle współpracowaliśmy z EASA i Gulfstreamem, aby osiągnąć certyfikację i chciałbym podziękować obu instytucjom za wsparcie - powiedział dr Dirk Geisinger, dyrektor - Business Aviation, Rolls-Royce.

Flagowy G700

G700 został wprowadzony jako nowy samolot flagowy w październiku 2019 r. Program obejmuje pięć już wyprodukowanych samolotów do prób w locie oraz strukturalną maszynę testową, który zakończyła testy obciążeniowe w 2021 r.

G700 charakteryzuje się najdłuższą, najszerszą i najwyższą kabiną w branży z 20 panoramicznymi owalnymi oknami Gulfstream i aż pięcioma obszarami zagospodarowania pokładu. W samolocie wprowadzono wiele zupełnie nowych wyróżników wnętrza, w tym dużą kuchnię, przedział załogi lub salon pasażerski; jedyny w branży system oświetlenia o ultrawysokiej rozdzielczości; dźwięk przestrzenny bez głośników oraz apartament główny z prysznicem.

Samolot może latać z prędkością 0,90 Macha i zasięgiem 6,4 tys. mil morskich / 11,8 tys. km lub z prędkością 0,85 Macha i z zasięgiem 7,5 tys. mil morskich / 13,8 tys. km.

Samolot biznesowy o najdłuższym zasięgu

G800 oferuje klientom najdłuższy zasięg we flocie producenta z zasięgiem 8 tys. mil morskich / 14,8 tys. km przy 0,85 Macha i 7 tys. mil morskich / 12,9 tys. km przy 0,90 Macha. Napędzany silnikami Rolls-Royce Pearl 700 o dużej sile ciągu oraz skrzydłem i wingletem zaprojektowanym przez Gulfstream, wprowadzonym w modelu Gulfstream G700, charakteryzuje się również zwiększoną wydajnością paliwową i większymi możliwościami lotów do miast. G800 na nowo definiuje, co oznacza szybsza podróż Gulfstreamem i oferuje jeszcze większą oszczędność czasu dzięki imponującemu zasięgowi przy dużej prędkości.

G800 jest zaprojektowany tak, aby pomieścić do 19 pasażerów i oferuje do czterech obszarów zagospodarowania pokładu lub trzy obszaru plus przedział dla załogi. Posiada także w 100 proc. świeże, nigdy nie recyrkulowane powietrze oraz wiodącą w branży kabinę z 16 panoramicznymi owalnymi oknami Gulfstream.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Piotr Bożyk 16 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

Polski samolot rządowy po raz pierwszy w historii wylądował na Tajwanie

Prawo i polityka

Gulfstream Aerospace kończy produkcję biznesowego G550

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Piotr Bożyk 16 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

Polski samolot rządowy po raz pierwszy w historii wylądował na Tajwanie

Prawo i polityka

Gulfstream Aerospace kończy produkcję biznesowego G550

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5