Partner serwisu
Prawo i polityka

Jest zgoda na podwojenie liczby lotów pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Chinami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-08-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Jest zgoda na podwojenie liczby lotów pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Chinami
Fot: Glenn Beltz (Flickr/CC)
Stany Zjednoczone oraz Chiny pozwolą swoim przewoźnikom na podwojenie liczby lotów pomiędzy oboma krajami - ogłosił we wtorek 19 sierpnia Departament Transportu Stanów Zjednoczonych.

Departament ogłosił, iż zezwolił czterem liniom lotniczym z Chin, które obecnie wykonują połączenia do Stanów Zjednoczonych, na podwojenie liczby lotów do ośmiu rotacji tygodniowo, po tym gdy władze Chin zgodziły się na to, by amerykańscy przewoźnicy podwoili liczbę lotów do Państwa Środka - informuje Agencja Reutera.

Decyzja rządów dwóch największych potęg gospodarczych świata jest krokiem w kierunku normalizacji ruchu lotniczego pomiędzy krajami, który uległa załamaniu najpierw w wyniku pandemii koronawirusa zapalenia płuc COVID19, po raz pierwszy wykrytego na przełomie ubiegłego i obecnego roku w chińskim mieście Wuhan, a następnie w wyniku jednostronnej decyzji Chin zawieszającej obowiązywanie wcześniejszych ustaleń dotyczących praw przelotowych.

Historia trudnego kompromisu

Na początku stycznia tego roku, tuż przed wybuchem pandemii COVID19, obsługiwanych było ponad 300 lotów tygodniowo pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Chinami. Już po jej wybuchu i następującym w jej wyniku załamaniem popytu, zagraniczni przewoźnicy latający do Chin ograniczyli a następnie zawiesili loty do Państwa Środka. “Amerykańska wielka trójka”, czyli linie lotnicze United, Delta oraz American Airlines, wycofała się z chińskich tras w pierwszej połowie marca. Linie lotnicze z Chin ograniczyły liczbę, ale nie zawiesiły połączeń do Stanów Zjednoczonych. W lutym obsługiwały około 20 lotów tygodniowo, w połowie marca już 34.

Pod koniec marca chiński urząd CAAC ogłosił, iż linie lotnicze z Chin mogą obsługiwać jeden lot pasażerski w tygodniu do danego kraju, a wszyscy przewoźnicy nie mogą wykonywać większej liczby lotów, niż oferowali 12 marca. Ponieważ linie lotnicze ze Stanów Zjednoczonych zawiesiły wszystkie loty pasażerskie do Chin jeszcze przed 12 marca, Chiny “de facto pozbawiły przewoźników lotniczych ze Stanów Zjednoczonych możliwości wznowienia lotów pasażerskich do Chin” – napisał w oświadczeniu Departament Transportu USA. 22 maja, rząd USA oskarżył Chiny o uniemożliwianie amerykańskim liniom lotniczym wznowienie lotów do Chin i nakazał czterem chińskim liniom lotniczym złożenie wnioskowanych rozkładów lotów. Stany Zjednoczone zagroziły wówczas również, że zablokują przewoźnikom z Chin możliwość wykonywania lotów do amerykańskich miast.

Po okresie krótkiego konfliktu, oba kraje zgodziły się na porozumienie na warunkach strony chińskiej. Administracja prezydenta Stanów Zjednoczonych, Donalda Trumpa, ogłosiła w piątek 5 czerwca, iż zezwoli liniom lotniczym z Chin na wykonywanie ograniczonej liczby operacji lotniczych do Stanów Zjednoczonych, tym samym wycofując się z ogłoszonego dwa dni wcześniej  zamiaru zamknięcia od 16 czerwca amerykańskiego nieba  dla przewoźników z Państwa Środka. Zmiana stanowiska nastąpiła dzień po tym, gdy Chiny zezwoliły na wznowienie lotów do swoich miast przez linie lotnicze United Airlines oraz Delta Air Lines. Chiński Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAAC) ogłosił jednostronnie, iż obaj amerykańscy przewoźnicy będą mogli realizować jeden lot w tygodniu, a po spełnieniu określonych warunków, zależnych od kondycji zdrowotnej przewożonych przez siebie pasażerów, częstotliwość mogłaby być zwiększona do dwóch lotów w tygodniu, co właśnie następuje.

Więcej lotów od końca sierpnia

Natychmiast po ogłoszeniu informacji przez Departament Transportu, linie lotnicze United Airlines ogłosiły, że od 4 września zwiększą liczbę lotów do Chin na trasie z San Francisco do Szanghaju do czterech tygodniowo. Do podobnego zwiększenia częstotliwości operacji uprawnione są linie lotnicze Delta Air Lines, które już czerwcu wyraziły chęć na zwiększenie liczby lotów z Seattle oraz Detroit do Szanghaju z międzylądowaniem w Seulu. Przewoźnik ogłosił wczoraj, że od 24 sierpnia doda po jednym locie z Detroit oraz z Seattle.

Departament Transportu Stanów Zjednoczonych wciąż ma nadzieję, że Chiny przywrócą pełnię praw przelotowych przyznanych na mocy międzypaństwowej umowy dwustronnej, dodając, że jeśli tak się stanie, to na podobne otwarcie nieba dla linii lotniczych z Chin zdecydują się również Stany Zjednoczone.

W ostatnich miesiącach władze Chin zmieniały niektóre wymagania na prośbę przewoźników ze Stanów Zjednoczonych, między innymi zgadzając się na to, by pomiar temperatury pasażerów lotów do Chin odbywał się jeszcze przez wylotem, a nie w trakcie lotu na pokładzie samolotów, o czym przypomina Agencja Reutera.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Praga 2030: Więcej tras, szybsze odprawy, dojazd koleją i mniej CO2

Infrastruktura i lotniska

Praga 2030: Więcej tras, szybsze odprawy, dojazd koleją i mniej CO2

Rafał Dybiński 04 października 2023

Air Serbia doleci jesienią do Porto. Rejsy A319 i A320

Pasażer i linie lotnicze

Air Serbia doleci jesienią do Porto. Rejsy A319 i A320

Rafał Dybiński 03 października 2023

Pięć ciekawostek związanych z China Airlines

Biznes i przemysł

Pięć ciekawostek związanych z China Airlines

Tomasz Śniedziewski 28 września 2023

Zobacz również:

Jordania–UE: Szybko rosnący rynek lotów

Biznes i przemysł

Jordania–UE: Szybko rosnący rynek lotów

Mateusz Kieruzal 31 stycznia 2023

Oman Air wznowią loty do Moskwy, a Aerofłot na Seszele

Pasażer i linie lotnicze

Wielka amerykańska trójka wznowi jesienią trasy do Japonii

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Praga 2030: Więcej tras, szybsze odprawy, dojazd koleją i mniej CO2

Infrastruktura i lotniska

Praga 2030: Więcej tras, szybsze odprawy, dojazd koleją i mniej CO2

Rafał Dybiński 04 października 2023

Air Serbia doleci jesienią do Porto. Rejsy A319 i A320

Pasażer i linie lotnicze

Air Serbia doleci jesienią do Porto. Rejsy A319 i A320

Rafał Dybiński 03 października 2023

Pięć ciekawostek związanych z China Airlines

Biznes i przemysł

Pięć ciekawostek związanych z China Airlines

Tomasz Śniedziewski 28 września 2023

Zobacz również:

Jordania–UE: Szybko rosnący rynek lotów

Biznes i przemysł

Jordania–UE: Szybko rosnący rynek lotów

Mateusz Kieruzal 31 stycznia 2023

Oman Air wznowią loty do Moskwy, a Aerofłot na Seszele

Pasażer i linie lotnicze

Wielka amerykańska trójka wznowi jesienią trasy do Japonii

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5