Pierwszy i jedyny boeing B737-700 Polskich Linii Lotniczych LOT, odleciał dziś (12 sierpnia), jako LOT9001, z warszawskiego Lotniska Chopina. Jest to ostatni rejs maszyny o rejestracji SP-LUA pod callsignem LOT-u, ponieważ samolot wraca do leasingodawcy.
Maszyna o oznaczeniu LN1267/MSN30651 i rejestracji SP-LUA leasingowana była od firmy Macquarie AirFinance. Do Warszawy została przebazowana 19-20 czerwca 2019 r. z Tucson w USA do Warszawy. Po drodze samolot miał dwa międzylądowania: pierwsze w Toronto, a drugie w Rejkiawiku. B737 wyprodukowany został w 2003 r., w którym to trafił do linii China Eastern Airlines. Następnie po wycofaniu przez chińskiego przewoźnika, w latach 2015-2019, samolot latał dla rumuńskiej linii Blue Air (YR-BMA). Na pokład jedyny nabytek w wersji -700 LOT-u zabierał 144 pasażerów.
Informacje potwierdził także przewoźnik, który przyznał, że "Boeing 737-700 SP-LUA zakończył służbę we flocie Polskich Linii Lotniczych LOT".
Więcej informacji, o tym dlaczego samolot trafił nad Wisłę, można znaleźć w naszym artykule "
Flota LOT wzbogaci się o boeinga 737-700". – Dodajemy pojedynczego boeinga 737-700 z Boeing Capital. Jest to forma wsparcia ze strony Boeinga związana z uziemieniem boeingów 737 MAX 8 – wyjaśniał wtedy Rafał Milczarski w rozmowie z ch-aviation.
Obecnie we flocie LOT-u znajdują się 74 maszyny: siedem boeingów B737-800, pięć B737 MAX 8, osiem B787-8, siedem B787-9, 12 bombardierów Q400, sześć embraerów E170, 10 E175, cztery E190 oraz 15 E195.