Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Japonia: Drastyczne cięcia siatek. Władze pomogą liniom przetrwać

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ simpleflying.com/ businesstraveller.com/ nhk.or.jp

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Japonia: Drastyczne cięcia siatek. Władze pomogą liniom przetrwać
fot. Pixabay
Japan Airlines (JAL) i All Nippon Airways (ANA) ogłosiły kolejną redukcję lotów krajowych i międzynarodowych. Zwłaszcza połączenia poza Japonię czeka ostra korekta. Jednocześnie premier Shinzo Abe zapewnia sektor lotniczy, że władze go nie zostawią sam na sam ze skutkami pandemii.

ANA i JAL będą na rynku krajowym obsługiwać około 40–50 proc. wcześniej planowanych połączeń. Sama ANA w tym miesiącu odwołała już ponad 7 tysięcy lotów, a listę cały czas poszerzają kolejne setki. Jeszcze gorzej sprawy się mają w przypadku podniebnych podróży z wysp japońskich za ich granice.

Małe nie zawsze jest piękne

JAL podaje, że w maju zmniejszy liczbę lotów na wszystkich trasach międzynarodowych o 4 568, czyli 94 procent. Usługi między Tokio-Hanedą do Nowego Jorku-JFK, Dallas Fort Worth i San Francisco oraz z Narity do Bostonu, LAX, San Diego i Seattle zostaną zawieszone. Ten sam los czeka wszystkie połączenia z Australią. W Europie samoloty z czerwonym żurawiem na ogonie pojawią się tylko na londyńskim Heathrow.

ANA z kolei, między 25 kwietnia a 15 maja, zmniejszy liczbę lotów na trasach zagranicznych, z wyłączeniem usługi Narita – Los Angeles, o 3 323, czyli 90 proc. Obydwie spółki podają jednocześnie, że ich siatki mogą dalej się kurczyć, jeżeli sytuacja powodowana przez pandemię pogorszy się jeszcze bardziej.

Nadciągają (nie)ciekawe czasy

– Kryzys wywołany rozprzestrzenianiem się nowego koronawirusa będzie gorszy od Wielkiego Kryzysu z przełomu lat 20. i 30 XX w. – oceniła w poniedziałek 20 kwietnia dyrektor wykonawcza Międzynarodowego Funduszu Walutowego Kristalina Georgiewa.

Słowa te czy Alexandre’a de Juniaca, prezesa Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych o coraz ciemniejszych barwach, w jakich rysuje się przyszłość całej branży lotniczej na świecie, docierają do uszu decydentów w Tokio. Te, mimo wprowadzenia stanu wyjątkowego, nie nakazały, a nawet nie poprosiły przewoźników o zmniejszenie oferowania. Wynika to z chęci utrzymania jak największej liczby połączeń, choćby miało nimi latać więcej członków załogi niż pasażerów. Premier Shinzo Abe uważa transport lotniczy za kluczowy w wyspiarskim państwie rozciągającym się z północy na południe na długości prawie 3 tys. kilometrów.

W pakiecie stymulacyjnym odpowiadającym jednej piątej rocznego PKB japońskiej gospodarki, jednej z największych na świecie, rząd obiecał wsparcie finansowe dla przewoźników. Nie wiadomo jednak, ile będzie ono wynosić. Biorąc pod uwagę to, co się dzieje, pewnie zbyt wcześnie na takie deklaracje. Na razie stowarzyszenie Scheduled Airlines Association, które reprezentuje ANA, JAL i 17 innych linii, szacuje, że skutki rozprzestrzeniania się wirusa z Wuhan będą kosztować jej członków tylko do końca maja 4,64 mld dolarów. Do końca 2020 roku straty z powodu utraconych dochodów mogą urosnąć czterokrotnie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

ANA potwierdziły zakup boeingów B787 i B737 MAX

Biznes i przemysł

ANA potwierdziły zakup boeingów B787 i B737 MAX

Piotr Bożyk 23 czerwca 2025

Japan Airlines zamawiają kolejne B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Japan Airlines zamawiają kolejne B737 MAX

Piotr Bożyk 20 marca 2025

Boeing 777X na testach w tropikach

Biznes i przemysł

Boeing 777X na testach w tropikach

Mateusz Kieruzal 18 lutego 2025

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

ANA potwierdziły zakup boeingów B787 i B737 MAX

Biznes i przemysł

ANA potwierdziły zakup boeingów B787 i B737 MAX

Piotr Bożyk 23 czerwca 2025

Japan Airlines zamawiają kolejne B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Japan Airlines zamawiają kolejne B737 MAX

Piotr Bożyk 20 marca 2025

Boeing 777X na testach w tropikach

Biznes i przemysł

Boeing 777X na testach w tropikach

Mateusz Kieruzal 18 lutego 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij