Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

JAL przyspieszają o rok wycofanie z floty boeingów 777


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-04-06 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

JAL przyspieszają o rok wycofanie z floty boeingów 777
fot. Japan Airlines
Linie lotnicze Japan Airlines wycofają rok wcześniej niż planowały swoją flotę trzynastu boeingów 777 z silnikami Pratt & Whitney - informuje Agencja Reutera. Samoloty producenta z Chicago zastąpią airbusy A350.
Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) zarządziła w lutym inspekcje wszystkich boeingów 777 z silnikami PW4000 po dyrektywie National Transportation Safety Board (NTSB) związanej z incydentem w maszynie United Airlines. Więcej o tym pisaliśmy w TYM TEKŚCIE.

Eksperci rynku lotniczego prognozowali wówczas, że przewoźnicy powietrzni na całym świecie mogą przyspieszyć wycofywanie z flot boeingów 777, a takie decyzje może ułatwić konieczność przeprowadzenia dodatkowych kontroli po awarii rejsu UA328 z Denver do Honolulu, na pokładzie którego było 231 pasażerów i dziesięciu członków załogi.

JAL dodatkowo miały własny incydent z PW4000. 4 grudnia ubiegłego roku samolot przewoźnika z Kraju Kwitnącej Wiśni, który miał odbyć rejs z Naha do Tokio, wrócił do portu na Okinawie z powodu awarii lewego silnika. Japońska Rada ds. Bezpieczeństwa Transportu ogłosiła 28 grudnia, że wykryła wówczas uszkodzenie dwóch łopatek wentylatora lewego silnika, jedną z powodu pęknięcia zmęczeniowego, tak jak w przypadku feralnego lotu UA328.

"JAL zdecydowały się przyspieszyć o rok wycofanie wszystkich boeingów 777 wyposażonych w silniki P&W. Pierwotnie miało to nastąpić do końca marca 2022 roku" - oświadczył w poniedziałek przewoźnik z Kraju Kwitnącej Wiśni.

United Airlines były jedynym operatorem w Stanach Zjednoczonych boeingów 777-200 oraz 777-300. Pozostałe linie lotnicze, które wykorzystywały objęte dochodzeniem maszyny, znajdują się w Japonii oraz Korei Południowej. Oprócz trzynastu wspomnianych wyżej samolotów JAL, kolejnych szesnaście B777 posiadają w swojej flocie Korean Air Lines. Pozostałe należą do All Nippon Airways, Asiana Airlines i Jin Air.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
JAL przewidują znaczną roczną stratę i planują redukcję floty boeingów 777

Biznes i przemysł

JAL przewidują znaczną roczną stratę i planują redukcję floty boeingów 777

Tomasz Śniedziewski 04 listopada 2020

JAL wycofują zwrot "panie i panowie", stawiając na terminy neutralne

Pasażer i linie lotnicze

JAL wycofują zwrot "panie i panowie", stawiając na terminy neutralne

Rafał Dybiński 28 września 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5