Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Jak będzie wyglądał dworzec kolejowy na CPK? Wild: Wybierzemy właściwy wariant

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Jak będzie wyglądał dworzec kolejowy na CPK? Wild: Wybierzemy właściwy wariant
mat. pras.
– Gdyby tabor dla Centralnego Portu Komunikacyjnego był kupowany jednym zamówieniem, to byłoby to największe zamówienie na tabor na świecie – powiedział podczas wtorkowej konferencji prasowej Mikołaj Wild, prezes spółki, zajmującej się budową największego lotniska w Polsce.

W ramach realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego, z którego w 2027 roku ma wystartować pierwszy samolot, ma powstać 1600 km nowych linii kolejowych, przystosowanych do obsługi kolei dużych prędkości. Komponent kolejowy jest istotnym składnikiem całego projektu infrastrukturalnego, a wraz z przedstawianiem przez spółkę propozycji wizualizacji CPK jako hubu transportowego, pojawiają się pytania o konkretny wygląd obiektu.

Jedną z nurtujących kwestii jest kształt samego dworca kolejowego oraz to, ile będzie miał poziomów. – To pochodna tego, jak będzie wyglądał węzeł kolejowy, oraz w jaki sposób chcemy realizować relacje kolejową z północy na południe – tłumaczył Mikołaj Wild, prezes spółki CPK, nadzorującej całą inwestycje.

Jak dodał, właściwy wariant zostanie wybrany na podstawie masterplanu. Spółka jest obecnie w trakcie postępowania na realizację tego dokumentu. Od niego w dużym stopniu będzie zależał wygląd techniczny CPK. – Na dzisiaj zakładamy różne możliwości, bo mówimy o głównym punkcie na kolejowej mapie kraju. Zostanie przetrasowana większość pociągów. Podstawowym kryterium jest obsługa w jednym miejscu kolei regionalnej, aglomeracyjnej i dalekobieżnej, przyjeżdzających do CPK z różnych stron świata – podkreślił Wild.

Prowadzące do CPK linie mają być obsługiwane nowym, wysokiej jakości taborem. Potrzeby są szacowane na sto kilkadziesiąt nowych składów. Należy zastosować rozwiązania, które pozwolą w jak największym stopniu rozwinąć się polskiej gospodarce i myśli technicznej. – Chodzi o to, aby zarówno dworzec kolejowy, jak i infrastruktura, zawierała cogodzinne pociągi, a ich zakres został ustalony przez Instytut Kolejnictwa. Gdyby tabor potrzebny do CPK był kupowany w jednym zamówieniu, to byłoby największe zamówienie na tabor na świecie – podsumował prezes firmy.

Warto wspomnieć, że CPK poszukuje obecnie członka zarządu ds. kolei. Wcześniej za ten segment odpowiadał Piotr Malepszak, który w wakacje zakończył współpracę ze spółką. Zgłoszenia od kandydatów będą przyjmowane do końca listopada.

Prace budowlane przy realizacji lotniska mają rozpocząć się nie wcześniej niż w 2023 roku, po zakończeniu prac projektowych. We wtorek (24 listopada) CPK ogłosiło wybór partnera strategicznego projektu, który będzie się dzielił swoją wiedzą w zakresie portu lotniczego – zostało nim południowokoreańskie lotnisko Seul-Inczon.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Roman Czubiński 15 września 2023

Horyzontalny Rozkład Jazdy. Impuls dla rozwoju kolei w Polsce

Biznes i przemysł

CPK. Trwają prace rozbiórkowe [zdjęcia]

Infrastruktura i lotniska

CPK. Trwają prace rozbiórkowe [zdjęcia]

Łukasz Malinowski 25 lipca 2023

Pozostałe z wątku:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Roman Czubiński 15 września 2023

Horyzontalny Rozkład Jazdy. Impuls dla rozwoju kolei w Polsce

Biznes i przemysł

CPK. Trwają prace rozbiórkowe [zdjęcia]

Infrastruktura i lotniska

CPK. Trwają prace rozbiórkowe [zdjęcia]

Łukasz Malinowski 25 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5