Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Izraelski przewoźnik cargo chce wozić pasażerów


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2020-01-12 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Izraelski przewoźnik cargo chce wozić pasażerów
fot. hanhaa.com
CAL Cargo Airlines, izraelski przewoźnik, który do tej pory ograniczał swoją działalność do przewozu towarów, planuje teraz wozić pasażerów. Linia lotnicza zwróciła się do izraelskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego z wnioskiem o możliwość oferowania usług pasażerskich – poinformował TheMarker.
Czwarta linia

CAL założony w 1976 r. posiada flotę samolotów Boeing 747, które specjalizują się w przewożeniu ładunków o specjalnych wymaganiach, takich jak produkty farmaceutyczne, towary ponadgabarytowe, żywe zwierzęta, towary niebezpieczne i łatwo się psujące. Jego centrum transportu lotniczego i przeładunku znajduje się na belgijskim lotnisku Liege, skąd lata do miast europejskich, amerykańskich i meksykańskich.

Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, CAL stanie się czwartą linią lotniczą Izraela po El Al, Israir i Arkia, oferując usługi pasażerskie. Wejdzie na izraelski rynek lotniczy, który kwitnie od początku reform otwartego nieba w 2013 r. Liczba odlotów w Izraelu wzrosła z 4 mln w 2009 r. do 8,5 mln w pierwszych 11 miesiącach bieżącego roku, co stanowi wzrost o 7,7 proc. w porównaniu z 2018 r.

Ale CAL wejdzie na rynek, na którym obecni gracze doświadczają różnego rodzaju problemów. Liczba przewoźników obsługujących trasy Izraela jest o 50 proc. większa niż przed wprowadzeniem otwartego nieba, przy czym 140 linii lotniczych przylatuje i odlatuje z Ben-Gurion do 200 miejsc docelowych rozsianych po całym globie.

Trudny rynek 

El Al, flagowy przewoźnik Izraela, odnotował 27 proc. spadek zysku do 27 milionów dolarów w trzecim kwartale, najważniejszym w roku, ponieważ obejmuje szczyt sezonu letniego. El Al stale traci udział w rynku przylotów i odlotów z międzynarodowego lotniska Ben-Gurion na rzecz zagranicznych linii lotniczych, zwłaszcza przewoźników niskokosztowych. Na dynamicznie rozwijającym się rynku podróży lotniczych w 2019 r. El Al wykazało tylko 3 proc. wzrost ruchu pasażerskiego.

Arkia odnotowała serię poważnych niepowodzeń po tym, jak lotnisko Sde Dov w Tel Awiwie, z którego linia obsługiwała swoją główną trasę do Ejlatu, zostało zamknięte latem ubiegłego roku. W 2019 r. Arkia obsłużyła o 11 proc. więcej pasażerów międzynarodowych, w sumie 760 000, ale jej międzynarodowy biznes również odnotował poważne niepowodzenia, w tym duże straty na trasie Tel Awiw - Bangkok. Linie lotnicze zakończyły tę usługę w październiku, zaledwie rok po inauguracji, z powodu dużych strat.

Te i inne błędy w zarządzaniu spowodowały, że linia lotnicza ogłosiła serię zwolnień i obniżkę płac o 15–35 proc. 

Israir, który należy do grupy IDB, odnotował w ubiegłym roku 17 proc. wzrost operacji międzynarodowych, co spowodowało, że Arkia stała się drugą linią lotniczą Izraela z 767 000 pasażerów. Niemniej jednak zyski w trzecim kwartale spadły o 23 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim do zaledwie 11,4 mln dolarów. Strata powinna być większa, ponieważ działalność przewoźnika w Ejlacie ucierpiała w wyniku zamknięcia Sde Dov, ale podjął on środki ograniczające koszty, w tym zwolnienia, i zwiększył przychody z usług pozalotniczych.

W obliczu takich perturbacji wchodzenie na rynek pasażerski wydaje się ryzykowanym ruchem. Najważniejsza dla nowego przewoźnika będzie sensowna i długoterminowa strategia. Jej wypracowanie nie jest niemożliwe, ale z pewnością wymaga długiej i przemyślanej pracy w gronie doświadczonych specjalistów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lotnisko Chopina: Prawie 19 mln pasażerów w 2019 roku

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Chopina: Prawie 19 mln pasażerów w 2019 roku

Red. ed 13 stycznia 2020

Horała: Powstają systemy zintegrowanej kontroli dronów

Biznes i przemysł

Horała: Powstają systemy zintegrowanej kontroli dronów

Red. ed 13 stycznia 2020

2800 pracowników Spirit AeroSystems odejdzie w pierwszej fazie zwolnień

Biznes i przemysł

2800 pracowników Spirit AeroSystems odejdzie w pierwszej fazie zwolnień

Piotr Bożyk 13 stycznia 2020

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5