Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Izraelski przewoźnik cargo chce wozić pasażerów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Izraelski przewoźnik cargo chce wozić pasażerów
fot. hanhaa.com
CAL Cargo Airlines, izraelski przewoźnik, który do tej pory ograniczał swoją działalność do przewozu towarów, planuje teraz wozić pasażerów. Linia lotnicza zwróciła się do izraelskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego z wnioskiem o możliwość oferowania usług pasażerskich – poinformował TheMarker.

Czwarta linia

CAL założony w 1976 r. posiada flotę samolotów Boeing 747, które specjalizują się w przewożeniu ładunków o specjalnych wymaganiach, takich jak produkty farmaceutyczne, towary ponadgabarytowe, żywe zwierzęta, towary niebezpieczne i łatwo się psujące. Jego centrum transportu lotniczego i przeładunku znajduje się na belgijskim lotnisku Liege, skąd lata do miast europejskich, amerykańskich i meksykańskich.

Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, CAL stanie się czwartą linią lotniczą Izraela po El Al, Israir i Arkia, oferując usługi pasażerskie. Wejdzie na izraelski rynek lotniczy, który kwitnie od początku reform otwartego nieba w 2013 r. Liczba odlotów w Izraelu wzrosła z 4 mln w 2009 r. do 8,5 mln w pierwszych 11 miesiącach bieżącego roku, co stanowi wzrost o 7,7 proc. w porównaniu z 2018 r.

Ale CAL wejdzie na rynek, na którym obecni gracze doświadczają różnego rodzaju problemów. Liczba przewoźników obsługujących trasy Izraela jest o 50 proc. większa niż przed wprowadzeniem otwartego nieba, przy czym 140 linii lotniczych przylatuje i odlatuje z Ben-Gurion do 200 miejsc docelowych rozsianych po całym globie.

Trudny rynek 

El Al, flagowy przewoźnik Izraela, odnotował 27 proc. spadek zysku do 27 milionów dolarów w trzecim kwartale, najważniejszym w roku, ponieważ obejmuje szczyt sezonu letniego. El Al stale traci udział w rynku przylotów i odlotów z międzynarodowego lotniska Ben-Gurion na rzecz zagranicznych linii lotniczych, zwłaszcza przewoźników niskokosztowych. Na dynamicznie rozwijającym się rynku podróży lotniczych w 2019 r. El Al wykazało tylko 3 proc. wzrost ruchu pasażerskiego.

Arkia odnotowała serię poważnych niepowodzeń po tym, jak lotnisko Sde Dov w Tel Awiwie, z którego linia obsługiwała swoją główną trasę do Ejlatu, zostało zamknięte latem ubiegłego roku. W 2019 r. Arkia obsłużyła o 11 proc. więcej pasażerów międzynarodowych, w sumie 760 000, ale jej międzynarodowy biznes również odnotował poważne niepowodzenia, w tym duże straty na trasie Tel Awiw - Bangkok. Linie lotnicze zakończyły tę usługę w październiku, zaledwie rok po inauguracji, z powodu dużych strat.

Te i inne błędy w zarządzaniu spowodowały, że linia lotnicza ogłosiła serię zwolnień i obniżkę płac o 15–35 proc. 

Israir, który należy do grupy IDB, odnotował w ubiegłym roku 17 proc. wzrost operacji międzynarodowych, co spowodowało, że Arkia stała się drugą linią lotniczą Izraela z 767 000 pasażerów. Niemniej jednak zyski w trzecim kwartale spadły o 23 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim do zaledwie 11,4 mln dolarów. Strata powinna być większa, ponieważ działalność przewoźnika w Ejlacie ucierpiała w wyniku zamknięcia Sde Dov, ale podjął on środki ograniczające koszty, w tym zwolnienia, i zwiększył przychody z usług pozalotniczych.

W obliczu takich perturbacji wchodzenie na rynek pasażerski wydaje się ryzykowanym ruchem. Najważniejsza dla nowego przewoźnika będzie sensowna i długoterminowa strategia. Jej wypracowanie nie jest niemożliwe, ale z pewnością wymaga długiej i przemyślanej pracy w gronie doświadczonych specjalistów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Plan PPL na Radom. Cargo i MRO „uzdrowi” inwestycję?

Infrastruktura i lotniska

Plan PPL na Radom. Cargo i MRO „uzdrowi” inwestycję?

Mateusz Kieruzal 30 czerwca 2025

Emirates SkyCargo rozwijają siatkę połączeń z Europy

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Korean Air w Warszawie? Tylko fakt medialny

Pasażer i linie lotnicze

Korean Air w Warszawie? Tylko fakt medialny

Mateusz Kieruzal 23 kwietnia 2025

Riyadh Air wkrótce wystartuje. Linie otrzymały AOC

Pasażer i linie lotnicze

Riyadh Air: Certyfikat AOC jeszcze w tym roku

Pasażer i linie lotnicze

Riyadh Air: Certyfikat AOC jeszcze w tym roku

Piotr Bożyk 11 października 2024

Pozostałe z wątku:

Plan PPL na Radom. Cargo i MRO „uzdrowi” inwestycję?

Infrastruktura i lotniska

Plan PPL na Radom. Cargo i MRO „uzdrowi” inwestycję?

Mateusz Kieruzal 30 czerwca 2025

Emirates SkyCargo rozwijają siatkę połączeń z Europy

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Korean Air w Warszawie? Tylko fakt medialny

Pasażer i linie lotnicze

Korean Air w Warszawie? Tylko fakt medialny

Mateusz Kieruzal 23 kwietnia 2025

Riyadh Air wkrótce wystartuje. Linie otrzymały AOC

Pasażer i linie lotnicze

Riyadh Air: Certyfikat AOC jeszcze w tym roku

Pasażer i linie lotnicze

Riyadh Air: Certyfikat AOC jeszcze w tym roku

Piotr Bożyk 11 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij