Partner serwisu
Biznes i przemysł

ITA Airways jeszcze wiosną z nowym właścicielem? Chętna Lufthansa, ale nie Delta

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-04-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
ITA Airways jeszcze wiosną z nowym właścicielem? Chętna Lufthansa, ale nie Delta
Fot. ITA Airways
Rząd Włoch planuje sprywatyzować i sprzedać ITA Airways – informuje Agencja Reutera. Decydenci z Rzymu planują zachować jedynie pakiet mniejszościowych udziałów narodowego przewoźnika, bez wpływu na jego kontrolę. Chęć przejęcia wyraziła niemiecka Lufthansa.

ITA Airways zastąpiły w październiku ubiegłego roku Alitalię, kończącą działalność po 75 latach istnienia. W tym czasie nie brakowało wielu nieudanych prób restrukturyzacji z powodu ponoszonych strat. Nieskuteczne okazały się również próby zawarcia sojuszy z Air France czy Gulf Etihad.

Wiele wskazuje na to, że już w czerwcu narodowy przewoźnik Włoch będzie miał jednak nowego właściciela. Co najważniejsze, spoza Półwyspu Apenińskiego. Największe szanse na to mają niemiecka Lufthansa i grupa MSC, które są zainteresowane przejęciem większościowego pakietu ITA Airways. Na pewno w tym procesie nie wezmą udziału Delta Air Lines. Jeden z największych przewoźników Stanów Zjednoczonych starał się ostatnio jedynie pogłębić swoje relacje handlowe z liniami lotniczymi z południa Europy, ale jak zapewnia, nie jest w gronie potencjalnych nabywców.

Lufthansa i grupa MSC zażądały już nawet 90 dni na ustalenie szczegółów transakcji. Włoski rząd zdecydował się jednak na procedurę rynkową, dzięki której otwiera się furtka także dla innych chętnych. Cały proces przejęcia ma zakończyć się pod koniec wiosny.

Ministerstwo Skarbu wybrało w minionym tygodniu doradców finansowych i prawnych, którymi zostali Equita oraz Gianni & Origoni. Taki ruch ma zintensyfikować zabiegi w celu znalezienia partnerów strategicznych. Doradcy zyskali upoważnienia do przeglądu zgłoszeń zainteresowanych do przejęcia narodowego przewoźnika i opracowania krótkiej listy odpowiednich kandydatów.

Decydenci z Rzymu zgodnie z umową zawartą z Komisją Europejską mogą do 2023 roku dofinansować ITA Airways łączną kwotą 1,35 mld euro. Prywatyzacja ograniczyłaby jednak koszty poniesione przez włoskich podatników. Dotychczas skarb państwa wypłacił pierwszą transzą w kwocie 700 mln euro. Kolejne 400 mln euro miało zasilić budżet przewoźnika w kwietniu, a ostatnie 250 mln euro dopiero w przyszłym roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa będzie pierwszą linią która odbierze boeinga B777-9X

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa będzie pierwszą linią która odbierze boeinga B777-9X

Piotr Bożyk 31 stycznia 2025

Trump: Różnorodność uziemiła transport lotniczy

Infrastruktura i lotniska

Trump: Różnorodność uziemiła transport lotniczy

Mateusz Kieruzal 31 stycznia 2025

Heli Invest zamawia dwa kolejne śmigłowce airbus ACH130

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Finalizacja przejęcia ITA przez Lufthansę tuż-tuż

Biznes i przemysł

Finalizacja przejęcia ITA przez Lufthansę tuż-tuż

Mateusz Kieruzal 13 stycznia 2025

Plan Lufthansy na ITA Airways. Nowe trasy do Polski?

Pasażer i linie lotnicze

Plan Lufthansy na ITA Airways. Nowe trasy do Polski?

Mateusz Kieruzal 03 grudnia 2024

ITA Airways. Pozytywne wyniki za I połrocze i tęsknota za Alitalią

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Lufthansa będzie pierwszą linią która odbierze boeinga B777-9X

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa będzie pierwszą linią która odbierze boeinga B777-9X

Piotr Bożyk 31 stycznia 2025

Trump: Różnorodność uziemiła transport lotniczy

Infrastruktura i lotniska

Trump: Różnorodność uziemiła transport lotniczy

Mateusz Kieruzal 31 stycznia 2025

Heli Invest zamawia dwa kolejne śmigłowce airbus ACH130

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Finalizacja przejęcia ITA przez Lufthansę tuż-tuż

Biznes i przemysł

Finalizacja przejęcia ITA przez Lufthansę tuż-tuż

Mateusz Kieruzal 13 stycznia 2025

Plan Lufthansy na ITA Airways. Nowe trasy do Polski?

Pasażer i linie lotnicze

Plan Lufthansy na ITA Airways. Nowe trasy do Polski?

Mateusz Kieruzal 03 grudnia 2024

ITA Airways. Pozytywne wyniki za I połrocze i tęsknota za Alitalią

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5