Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Irkut: Pierwszy MC-21 w barwach linii Rossija

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
04-12-2022
Ostatnia modyfikacja:
01-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Rosyjski Irkut zaprezentował samolot MC-21, który będzie wykorzystywany przez Irkut Corporation (UAC) do szkolenia pilotów instruktorów linii Rossija. Maszyna testowa Irkuta została pomalowana w barwy tego przewoźnika.

Umowa pomiędzy Irkutem a liniami Rossija została zawarta w lipcu 2021 r. Dzięki niej powstała grupa robocza dla wdrożenia działań niezbędnych do rozpoczęcia lotów komercyjnych samolotów MC-21. Początkowo w szaro-czerwono-białe barwy linii Rossija zostaną pomalowane trzy prototypowe MC-21, które nie znajdują się we flocie przewoźnika. Później malowanie pojawi się już na MC-21 zakupionych przez rosyjskiego przewoźnika.

Jednocześnie Irkut współpracuje z grupą Aeroflot. Obecnie strony pracują nad planem wdrożenia potencjalnej sieci tras nowych samolotów na rosyjskich lotniskach.

Nowy samolot wąskokadłubowy z Rosji

MC-21 (МС-21 "Магистральный самолет 21 века" – "Główny samolot na 21. wiek") to seria trzech wersji (-200, -300, -400) samolotów wąskokadłubowych średniego zasięgu, mogących pomieścić od 150 do 230 pasażerów. Zasięg wszystkich ma wynosić ok. 5000 km. Samolot został zaprojektowany przez firmę Irkut oraz biuro konstrukcyjne Jakowlewa. MC-21 to ulepszona wersja samolotu Jakowlew Jak-242, który nigdy nie został wyprodukowany. Nowa maszyna ma zastąpić przede wszystkim wysłużone Tupolewy Tu-154 oraz w przyszłości nowsze samoloty Tu-204/214. Największe zamówienie dotychczas złożył Aerofłot, który podpisał kontrakt na 50 samolotów MC-21. Łącznie zamówiono 175 maszyn tego typu. Choć ostatnie dane mówią o ponad 300 zakontraktowanych sztukach.

Według rosyjskiego ministra handlu i przemysłu Denisa Manturowa, pierwsze dostawy Irkuta MC-21 do pierwszego odbiorcy - linii Aerofłot (launch customer) miały odbyć się na koniec 2021 r. Termin nie został dotrzymany. Przy okazji warto także dodać, że w sierpniu 2020 r. Irkut podsumował wstępne wyniki naziemnych testów samolotu MC-21-300, które potwierdziły możliwość eksploatacji samolotu w obecności wody na drodze startowej. Więcej na ten temat w artykule "Irkut zakończył testy wodne nowego MC-21-300 (Zdjęcia)". Kolejnym ważnym wydarzeniem był pierwszy lot technicznych MC-21 wyposażonego w rosyjskie silniki Aviadvigatel PD-14, a także wyposażenie maszyn w rosyjskie skrzydła kompozytowe.

Wszystko było pięknie do 24 lutego br.

Sankcje nałożone na Rosję, po rozpoczęciu inwazji na Ukrainę, wpływają na produkcję nawet rodzimych samolotów. United Aircraft Corporation (UAC) dostarczy bowiem w tym roku tylko dwie jednostki zamiast planowanych czterech. Przed programem tej maszyny pojawiły się problemy po tym jak zagraniczni producenci odmówili dostaw komponentów do MC-21.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Koniec programu B747. Ostatnia dostawa do Atlas Air

Biznes i przemysł

Koniec programu B747. Ostatnia dostawa do Atlas Air

Avgeek 31 stycznia 2023

Emirates wykonały przełomowy lot demonstracyjny z użyciem SAF

Biznes i przemysł

Airbus zatrudni ponad 13 tys. osób w 2023 roku. Większość w Europie

Biznes i przemysł

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Koniec programu B747. Ostatnia dostawa do Atlas Air

Biznes i przemysł

Koniec programu B747. Ostatnia dostawa do Atlas Air

Avgeek 31 stycznia 2023

Emirates wykonały przełomowy lot demonstracyjny z użyciem SAF

Biznes i przemysł

Airbus zatrudni ponad 13 tys. osób w 2023 roku. Większość w Europie

Biznes i przemysł

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5