Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Irkut: MC-21 z rosyjskimi silnikami PD-14 już w pełnym malowaniu producenta (Zdjęcia)


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-07-10 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Irkut: MC-21 z rosyjskimi silnikami PD-14 już w pełnym malowaniu producenta (Zdjęcia)
Fot. Irkut Corporation
Irkut: MC-21 z rosyjskimi silnikami PD-14 już w pełnym malowaniu producenta (Zdjęcia)
Irkut: MC-21 z rosyjskimi silnikami PD-14 już w pełnym malowaniu producenta (Zdjęcia)
Irkut: MC-21 z rosyjskimi silnikami PD-14 już w pełnym malowaniu producenta (Zdjęcia)
Rosyjska Irkut Corporation poinformowała, że ostatni z testowych samolotów MC-21-310 o oznaczeniu MC0012 po malowaniu przez firmę Spektr-Avia poleciał z Uljanowska do Moskwy gdzie będzie kontynuował program prób w locie. To pierwsza maszyna tego programu wyposażona w rosyjskie silniki Aviadvigatel PD-14.
Samolot teraz czeka na swoją światową premierę, która wraz z prezentacją wnętrza maszyny ma się odbyć podczas tegorocznego moskiewskiego Międzynarodowego Salonu Lotniczego i Kosmicznego - MAKS 2021 (20-25 lipca br.).

Nowy wariant, oznaczony jako MC-21-310 i wyposażony w rosyjskie silniki Aviadvigatel PD-14, jest alternatywą dla MC-21-300, w którym zastosowano zachodnie silniki Pratt & Whitney PW1400G. Swój pierwszy lot techniczny samolot odbył w grudniu 2020 r.

Aviadvigatel PD-14 (wcześniej znany jako PS-14) to turbowentylator silnik opracowywany przez firmę Aviadvigatel do napędzania nowego samolotu Irkut MC-21. W grudniu 2009 r. PD-14 został opracowany tak, aby był o 15 proc. wydajniejszy i oszczędniejszy od swojego poprzednika PS-90A2, który miał być zainstalowany na MS-21 i Iljuszynie Ił-276. Silniki PD-14 posiadają ciąg do 31000 lbf, a ich średnica mierzy 190 cm.

Nowy samolot wąskokadłubowy z Rosji

MC-21 (МС-21 "Магистральный самолет 21 века" – "Główny samolot na 21. wiek") to seria trzech wersji (-200, -300, -400) samolotów wąskokadłubowych średniego zasięgu, mogących pomieścić od 150 do 230 pasażerów. Zasięg wszystkich ma wynosić ok. 5000 km. Samolot został zaprojektowany przez firmę Irkut oraz biuro konstrukcyjne Jakowlewa. MC-21 to ulepszona wersja samolotu Jakowlew Jak-242, który nigdy nie został wyprodukowany. Nowa maszyna ma zastąpić przede wszystkim wysłużone Tupolewy Tu-154 oraz w przyszłości nowsze samoloty Tu-204/214. Największe zamówienie dotychczas złożył Aerofłot, który podpisał kontrakt na 50 samolotów MC-21. Łącznie zamówiono 175 maszyn tego typu.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5