Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Irkut: Eksperci EASA ukończyli trzecią sesję lotów certyfikacyjnych МС-21-300


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-11-05 18:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Irkut: Eksperci EASA ukończyli trzecią sesję lotów certyfikacyjnych МС-21-300
Fot. Irkut Corporation
Eksperci i piloci Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wraz z pilotami i ekipą techniczną Irkut Corporation ukończyli trzecią sesję lotów w programie certyfikacji nowego samolotu МС-21-300.
Przygotowania do ostatecznej certyfikacji

W trzecim etapie testów eksperci EASA sprawdzili dodatkowo konstrukcję MC-21-300 oraz instrukcję obsługi samolotu przez załogę kokpitową (flight crew manual). Poniższe procedury zostały przeprowadzone na symulatorach i stanowiskach testowych:

– działanie symulatorów lotów;
– porównanie wyników lotnych symulatora i jednego z testowych MC-21;
– działania w nagłych wypadkach;
– zbliżanie się do wysokiego kąta natarcia, gdy aktywuje się ostrzeżenie o przeciągnięciu.

Po ukończeniu testów naziemnych specjaliści EASA przeprowadzili kolejne loty techniczne. Podczas lotów zyskują wiedzę na temat podstawowych cech stabilności i sterowności samolotu, podejścia do lądowania i ich procedur, w tym symulacji awarii jednego silnika. Szkolenie zostało wykonane przez pilotów testowych i czołowych inżynierów z Yakovlev Design Bureau, oddziału firmy Irkut Corporation. Udział europejskich inżynierów w testach nowego samolotu jest warunkiem do jego zatwierdzenia przez EASA.

Nowy samolot wąskokadłubowy z Rosji

Chociaż faktycznie model powinno się oznaczać jako "MS-21" (rosyjska litera "C" to łacińskie "S"), w praktyce w międzynarodowej nomenklaturze przyjęto rosyjski zapis. MC-21 (МС-21 "Магистральный самолет 21 века" – "Główny samolot na 21. wiek") to seria trzech wersji (-200, -300, -400) samolotów wąskokadłubowych średniego zasięgu, mogących pomieścić od 150 do 230 pasażerów. Zasięg wszystkich ma wynosić ok. 5000 km. Do wyboru będą silniki Aviadvigatel PD-14A oraz Pratt & Whitney PW1400G. Samolot został zaprojektowany przez firmę Irkut oraz biuro konstrukcyjne Jakowlewa. MS-21 to ulepszona wersja samolotu Jakowlew Jak-242, który nigdy nie został wyprodukowany. Nowa maszyna ma zastąpić wysłużone Tupolewy Tu-154 oraz w przyszłości nowsze samoloty Tu-204. Największe zamówienie dotychczas złożył Aerofłot, który podpisał kontrakt na 50 samolotów MS-21. Niemal wszyscy klienci to rosyjskie firmy, choć z Irkutem rozmawiał podobno także Ryanair. Łącznie zamówiono 175 maszyn tego typu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Cebu Pacific potwierdza zakup 16 airbusów A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Cebu Pacific potwierdza zakup 16 airbusów A330neo

Piotr Bożyk 05 listopada 2019

MAKS 2019: Yakutia zamawia SSJ100 i MC-21

Pasażer i linie lotnicze

MAKS 2019: Yakutia zamawia SSJ100 i MC-21

Piotr Bożyk 30 sierpnia 2019

Irkut: Trzeci MC-21 wykonał pierwszy lot

Biznes i przemysł

Irkut: Trzeci MC-21 wykonał pierwszy lot

Piotr Bożyk 17 marca 2019

 

Otwarcie lotniska Berlin-Brandenburg „już” za niecały rok

Infrastruktura i lotniska

Otwarcie lotniska Berlin-Brandenburg „już” za niecały rok

03 grudnia 2019

CPK planuje działania ze spółkami Skarbu Państwa

Infrastruktura i lotniska

CPK planuje działania ze spółkami Skarbu Państwa

02 grudnia 2019

CPK: Będzie sieciowa prognoza ruchu kolejowego

Infrastruktura i lotniska

CPK: Będzie sieciowa prognoza ruchu kolejowego

02 grudnia 2019

Kraków Airport: Znaczące wzrosty pasażerskie w listopadzie

Infrastruktura i lotniska

Kraków Airport: Znaczące wzrosty pasażerskie w listopadzie

02 grudnia 2019

Enter Air: Ponad 26-proc. wzrost po III kwartale

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air: Ponad 26-proc. wzrost po III kwartale

02 grudnia 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5