Partner serwisu
Biznes i przemysł

Irkut: Eksperci EASA ukończyli trzecią sesję lotów certyfikacyjnych МС-21-300

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Irkut: Eksperci EASA ukończyli trzecią sesję lotów certyfikacyjnych МС-21-300
Fot. Irkut Corporation
Eksperci i piloci Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wraz z pilotami i ekipą techniczną Irkut Corporation ukończyli trzecią sesję lotów w programie certyfikacji nowego samolotu МС-21-300.

Przygotowania do ostatecznej certyfikacji

W trzecim etapie testów eksperci EASA sprawdzili dodatkowo konstrukcję MC-21-300 oraz instrukcję obsługi samolotu przez załogę kokpitową (flight crew manual). Poniższe procedury zostały przeprowadzone na symulatorach i stanowiskach testowych:

– działanie symulatorów lotów;
– porównanie wyników lotnych symulatora i jednego z testowych MC-21;
– działania w nagłych wypadkach;
– zbliżanie się do wysokiego kąta natarcia, gdy aktywuje się ostrzeżenie o przeciągnięciu.

Po ukończeniu testów naziemnych specjaliści EASA przeprowadzili kolejne loty techniczne. Podczas lotów zyskują wiedzę na temat podstawowych cech stabilności i sterowności samolotu, podejścia do lądowania i ich procedur, w tym symulacji awarii jednego silnika. Szkolenie zostało wykonane przez pilotów testowych i czołowych inżynierów z Yakovlev Design Bureau, oddziału firmy Irkut Corporation. Udział europejskich inżynierów w testach nowego samolotu jest warunkiem do jego zatwierdzenia przez EASA.

Nowy samolot wąskokadłubowy z Rosji

Chociaż faktycznie model powinno się oznaczać jako "MS-21" (rosyjska litera "C" to łacińskie "S"), w praktyce w międzynarodowej nomenklaturze przyjęto rosyjski zapis. MC-21 (МС-21 "Магистральный самолет 21 века" – "Główny samolot na 21. wiek") to seria trzech wersji (-200, -300, -400) samolotów wąskokadłubowych średniego zasięgu, mogących pomieścić od 150 do 230 pasażerów. Zasięg wszystkich ma wynosić ok. 5000 km. Do wyboru będą silniki Aviadvigatel PD-14A oraz Pratt & Whitney PW1400G. Samolot został zaprojektowany przez firmę Irkut oraz biuro konstrukcyjne Jakowlewa. MS-21 to ulepszona wersja samolotu Jakowlew Jak-242, który nigdy nie został wyprodukowany. Nowa maszyna ma zastąpić wysłużone Tupolewy Tu-154 oraz w przyszłości nowsze samoloty Tu-204. Największe zamówienie dotychczas złożył Aerofłot, który podpisał kontrakt na 50 samolotów MS-21. Niemal wszyscy klienci to rosyjskie firmy, choć z Irkutem rozmawiał podobno także Ryanair. Łącznie zamówiono 175 maszyn tego typu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5