Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Indie: DGCA nakazuje wymianę silników Pratt & Whitney PW1100G


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-11-06 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Indie: DGCA nakazuje wymianę silników Pratt & Whitney PW1100G
fot. Piotr Bożyk
Lotnicze władze w Indiach (DGCA) poleciły krajowym operatorom airbusów A320neo, liniom Go Air oraz IndiGo, aby do końca stycznia 2020 r. zastąpili silniki Pratt & Whitney (PW) PW1100G ich poprawioną  i nową wersją.
Generalna Dyrekcja Lotnictwa Cywilnego Indii (DGCA) wydała tydzień temu dyrektywę nakładającą na dwóch indyjskich przewoźników obowiązek posiadania co najmniej jednego zmodyfikowanego silnika w samolocie który ma wylatane ponad 2900 godzin. Ten wymóg linie lotnicze muszą spełnić do ​​19 listopada. Jednak już 1 listopada br. indyjski regulator nakazał przewoźnikom dopilnować, aby do 31 stycznia przyszłego roku w A320neo oba silniki były zmodyfikowane. Na razie głos zabrało IndiGo, które twierdzi, że zmodyfikowało już około 45 proc. swoich silników A320neo i jest przekonane, że będzie w stanie dotrzymać terminu.

Wszystko się zaczęło rok temu, kiedy to od serii przerwanych włączeń silnika na ziemi oraz wyłączeń silnika podczas lotu doprowadziło do uziemienia 11 A320neo. Dwie kluczowe części silnika, turbina niskiego ciśnienia trzeciego stopnia oraz przekładnia, musiały zostać wymienione.  Obecne wymagania pojawiają się po tym, jak samoloty IndiGo doznały kolejnej serii wyłączeń silników, a ostatnia z nich miała miejsce 1 listopada br. Linia lotnicza potwierdziła problemy z silnikiem podczas ujawnienia nowych informacji finansowych na giełdzie.

– Współpracujemy zarówno z P&W, jak i Airbusem w zakresie łagodzenia zmiany silników, abyśmy mieli wystarczającą ilość zmodyfikowanych zapasowych silników do 31 stycznia 2020 r. – napisała w oświadczeniu linia IndiGo.

Pod koniec sierpnia br. DGCA poinformowała, że bacznie obserwuje osiągi silników PW1100G. Pojawiły się nowe dyrektywy dla IndiGo i GoAir, w tym ograniczenie akceptowania silników leasingowanych lub silników od firm MRO, bez modyfikacji części.

IndiGo było jednym z pierwszych operatorów A320neo napędzanego PW1100G, który miał pewne problemy z niezawodnością silnika. Ostatnio na Paris Air Show indyjska linia lotnicza przeniosła się z silników P&W do rywala firmy CFM International Leap-1A, przy nowym zamówieniu kolejnych 280 A320neo. Dane flotowe pokazują obecnie, że GoAir obsługuje 38 A320neo, podczas gdy IndiGo lata 91 A320neo z silnikami PW1100G.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
SWISS: Tymczasowe uziemienia A220 po incydentach z silnikami

Pasażer i linie lotnicze

SWISS: Tymczasowe uziemienia A220 po incydentach z silnikami

Piotr Bożyk 16 października 2019

PGZ odkupuje od Pratt & Whitney zakłady w Rzeszowie

Biznes i przemysł

PGZ odkupuje od Pratt & Whitney zakłady w Rzeszowie

Redakcja 04 marca 2019

Pratt & Whitney dostarczy IndiGo zapasowe silniki A320neo

Biznes i przemysł

Pratt & Whitney dostarczy IndiGo zapasowe silniki A320neo

Magdalena Wosińska 21 marca 2018

 

Lufthansa będzie negocjować z UFO

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa będzie negocjować z UFO

06 listopada 2019

Raport: LOT stawia na Azję

Pasażer i linie lotnicze

Raport: LOT stawia na Azję

06 listopada 2019

Dwupiętrowe autobusy na trasie Glasgow – Edinburgh Airport

Infrastruktura i lotniska

Dwupiętrowe autobusy na trasie Glasgow – Edinburgh Airport

06 listopada 2019

WebCAT uruchomiony w systemie PANDORA

Biznes i przemysł

WebCAT uruchomiony w systemie PANDORA

06 listopada 2019

American Airlines poleci częściej na trasie Kraków − Chicago

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines poleci częściej na trasie Kraków − Chicago

06 listopada 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5