Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Indie: DGCA nakazuje wymianę silników Pratt & Whitney PW1100G

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Indie: DGCA nakazuje wymianę silników Pratt & Whitney PW1100G
fot. Piotr Bożyk
Lotnicze władze w Indiach (DGCA) poleciły krajowym operatorom airbusów A320neo, liniom Go Air oraz IndiGo, aby do końca stycznia 2020 r. zastąpili silniki Pratt & Whitney (PW) PW1100G ich poprawioną  i nową wersją.

Generalna Dyrekcja Lotnictwa Cywilnego Indii (DGCA) wydała tydzień temu dyrektywę nakładającą na dwóch indyjskich przewoźników obowiązek posiadania co najmniej jednego zmodyfikowanego silnika w samolocie który ma wylatane ponad 2900 godzin. Ten wymóg linie lotnicze muszą spełnić do ​​19 listopada. Jednak już 1 listopada br. indyjski regulator nakazał przewoźnikom dopilnować, aby do 31 stycznia przyszłego roku w A320neo oba silniki były zmodyfikowane. Na razie głos zabrało IndiGo, które twierdzi, że zmodyfikowało już około 45 proc. swoich silników A320neo i jest przekonane, że będzie w stanie dotrzymać terminu.

Wszystko się zaczęło rok temu, kiedy to od serii przerwanych włączeń silnika na ziemi oraz wyłączeń silnika podczas lotu doprowadziło do uziemienia 11 A320neo. Dwie kluczowe części silnika, turbina niskiego ciśnienia trzeciego stopnia oraz przekładnia, musiały zostać wymienione.  Obecne wymagania pojawiają się po tym, jak samoloty IndiGo doznały kolejnej serii wyłączeń silników, a ostatnia z nich miała miejsce 1 listopada br. Linia lotnicza potwierdziła problemy z silnikiem podczas ujawnienia nowych informacji finansowych na giełdzie.

– Współpracujemy zarówno z P&W, jak i Airbusem w zakresie łagodzenia zmiany silników, abyśmy mieli wystarczającą ilość zmodyfikowanych zapasowych silników do 31 stycznia 2020 r. – napisała w oświadczeniu linia IndiGo.

Pod koniec sierpnia br. DGCA poinformowała, że bacznie obserwuje osiągi silników PW1100G. Pojawiły się nowe dyrektywy dla IndiGo i GoAir, w tym ograniczenie akceptowania silników leasingowanych lub silników od firm MRO, bez modyfikacji części.

IndiGo było jednym z pierwszych operatorów A320neo napędzanego PW1100G, który miał pewne problemy z niezawodnością silnika. Ostatnio na Paris Air Show indyjska linia lotnicza przeniosła się z silników P&W do rywala firmy CFM International Leap-1A, przy nowym zamówieniu kolejnych 280 A320neo. Dane flotowe pokazują obecnie, że GoAir obsługuje 38 A320neo, podczas gdy IndiGo lata 91 A320neo z silnikami PW1100G.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Piotr Bożyk 26 września 2025

Trzeci A350 we flocie Edelweiss. Linia pozyska kolejne A320neo

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Piotr Bożyk 24 września 2025

Zobacz również:

Pratt & Whitney: Owocna współpraca z LOT

Biznes i przemysł

Pratt & Whitney: Owocna współpraca z LOT

Mateusz Kieruzal 19 września 2025

28 proc. światowej floty z silnikami Pratt & Whitney GTF uziemione

Biznes i przemysł

FAA certyfikowała silniki PW GTF Advantage dla rodziny A320neo

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Piotr Bożyk 26 września 2025

Trzeci A350 we flocie Edelweiss. Linia pozyska kolejne A320neo

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Piotr Bożyk 24 września 2025

Zobacz również:

Pratt & Whitney: Owocna współpraca z LOT

Biznes i przemysł

Pratt & Whitney: Owocna współpraca z LOT

Mateusz Kieruzal 19 września 2025

28 proc. światowej floty z silnikami Pratt & Whitney GTF uziemione

Biznes i przemysł

FAA certyfikowała silniki PW GTF Advantage dla rodziny A320neo

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij