Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

IATA: Nieznaczny wzrost lotniczego cargo w 2019 r.


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-03-26 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ prtl.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

IATA: Nieznaczny wzrost lotniczego cargo w 2019 r.
fot. LS Airport Services
Według prognoz IATA, w 2019 przewozy cargo wzrosną nieznacznie o 2 procent, a przyczyną tak niskiego wzrostu mają być czynniki geopolityczne pogarszające wzrost popytu na przewozy frachtu. 
Według Dyrektora Generalnego IATA Alexandre'a de Juniac m.in.protekcjonizm i retoryka antyglobalizacyjna stwarzają realne ryzyko dla działalności linii lotniczych i dla gospodarek świata. Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, amerykańsko-chińska wojna handlowa, poszerzanie wpływów Chin w Azji, słabnące Stany, walka o rywalizację w świecie arabskim i szerzej muzułmańskim, dochodzenie do władzy w wielu państwach polityków nastawionych na konfrontacyjny styl sprawowania władzy i widmo kryzysu gospodarczego, to tylko niektóre czynniki mające swoje odbicie w wynikach lotniczego cargo. Wystarczy podać przykład lotniska w Szanghaju, gdzie wzrost w 2017 roku wynosił 11,2 procent, a rok później ruch zwinął się o 1,5 procent.

W 2018 popyt na przewozy towarowe wzrósł o 3,5 procent r/r i był znacznie niższy od wyjątkowego wzrostu 9,7 procent w 2017 roku. IATA ocenia, że spowolnienie rozpoczęło się w połowie 2018 roku, a w styczniu 2019 popyt na przewozy cargo spadł o 1,8% licząc rok do roku. Na pocieszenie można dodać, że dla regionu Azji i Pacyfiku prognozowany jest większy niż w innych regionach wzrost popytu na przewozy cargo. Na razie więc za wcześnie na mówienie o kryzysie, ale spowolnienie jest widoczne.  

Podczas Światowego Sympozjum Cargo IATA odbywającego się w tym roku w Singapurze, poruszono temat bezpieczeństwa przewozów towarów, a głównie transportu baterii litowych. Przewóz takich baterii jest bezpieczny przy odpowiednim oznakowaniu ładunku zgodnie ze światowymi standardami, jednak istnieje niebezpieczeństwo lekceważenia przepisów przez  nieuczciwych spedytorów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
IATA: Wzrost w ruchu pasażerskim najwyższy od 6 miesięcy

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Wzrost w ruchu pasażerskim najwyższy od 6 miesięcy

Redakcja 11 marca 2019

W 2018 roku sprzedano 2,4 tys. samolotów

Biznes i przemysł

W 2018 roku sprzedano 2,4 tys. samolotów

Emilia Derewienko 24 lutego 2019

IATA: Niepewna przyszłość po odrzuceniu umowy ws. brexitu

Prawo i polityka

IATA: Niepewna przyszłość po odrzuceniu umowy ws. brexitu

Aleksander Domański 16 stycznia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5