Partner serwisu
Biznes i przemysł

IATA: Najszybciej odbudowuje się ruch premium

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-04-2023
Ostatnia modyfikacja:
17-04-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

W postępującej od wielu miesięcy odbudowie ruchu lotniczego po pandemii koronawirusa, warto odnotować wzrosty w segmencie lotów w klasach premium. Jak wynika z danych przedstawionych przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych (IATA), w lutym ruch lotniczy premium odbudowywał się w szybszym tempie niż ruch pasażerski ogółem.

Luty 2023 r. był kolejnym miesiącem, w którym liczba pasażerów rosła, zbliżając się coraz bardziej do poziomu sprzed pandemii. Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) zwraca uwagę, iż to nie jedyna dobra wiadomość dotycząca danych z lutego - w tym miesiącu szybciej niż ogólny ruch lotniczy odbudowywał się najbardziej lukratywny dla linii lotniczych ruch lotniczy w segmencie premium.

W Ameryce lepiej niż przed pandemią

Silne tempo odbudowy ruchu lotniczego premium odnotowane było zarówno w Europie, jak i w Ameryce Północnej. W Europie w lotym 2023 r. poziom odbudowy w segmencie ruchu lotniczego premium wyniósł 93,1 proc., podczas gdy w lutym przed rokiem wyniósł 56,3 proc. Jeszcze lepiej prezentuje się sytuacja w Ameryce Północnej, gdzie w segmencie premium odnotowano poziom 107,7 proc., co oznacza lepszą sytuację niż przed pandemią koronawirusa, podczas gdy jeszcze rok wcześniej stopień odbudowy ruchu pasażerskiego na tym kontynencie osiągnął 75,3 proc.

W największym rynku lotniczym globu, czyli Regionie Azji Pacyfiku ruch pasażerski premium osiągnął 65,9 proc. poziomu sprzed pandemii. Choć te liczby nie robią aż takiego wrażenia w odniesieniu do danych z Europy i Ameryki Północnej, to należy pamiętać, iż Azja była regionem, który jako ostatni zarzucił ograniczenia w podróżowaniu wprowadzone na czas pandemii koronawirusa, i jeszcze przed rokiem, czyli w lutym 2022 r., poziom odbudowy ruchu lotniczego premium w tym regionie wynosił jedynie 10,7 proc.

Czy wrócimy do ruchu biznesowego sprzed pandemii?

Dane dotyczące odbudowy ruchu lotniczego w segmencie premium są niezwykle dobrą wiadomością dla linii lotniczych. Sprzedaż biletów w tych segmentach zazwyczaj oznacza dla przewoźników wyższe marże, co niewątpliwie jest istotne w procesie odbudowy finansów po pandemii.

Jeszcze istotniejszym powodem, dla którego dane dotyczące ruchu w segmencie premium są z uwagą analizowane w gabinetach linii lotniczych, jest próba przewidzenia kształtu rynku lotniczego w przyszłości - w czasie pandemii wiele osób wieszczyło, iż okres ograniczeń w podróżowaniu otworzy oczy wielu managerom na to, że wcale nie trzeba podróżować by odbywać spotkania biznesowe, wystarczy w szerszym stopniu korzystać z najnowszych osiągnięć w dziedzinie komunikacji na odległość, takich jak telekonferencje. Jeśli taki pogląd by się przyjął w świcie biznesu i firmy rzadziej wysyłałyby pracowników w podróże służbowe, oznaczałoby to potencjalny uszczerbek przychodów dla linii lotniczych.

Wprawdzie podróże służbowe nie oznaczają podróży w klasach premium, a pasażerowie biznesowi nie są jedynymi podróżnymi rezerwującymi bilety w tych klasach, to jednak w praktyce przed pandemią właśnie firmy najbardziej skłonne były by płacić więcej za to, by zarezerwować swoim pracownikom przelot w najdogodniejszym terminie.

“Podczas gdy wciąż nie jest jasne, czy preferencje konsumentów i modele podróży biznesowych uległy trwałej zmianie w wyniku pandemii, ogólny trend w dalszym ciągu pozwala sugerować, iż możemy mówić o pozytywnej trajektorii dla podróży w segmencie premium” - czytamy w raporcie opracowanym przez analityków IATA.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Biznes i przemysł

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Tomasz Śniedziewski 07 września 2023

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Biznes i przemysł

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Mateusz Kieruzal 31 sierpnia 2023

IATA wskazuje na dobry początek tegorocznego sezonu letniego

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Biznes i przemysł

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Tomasz Śniedziewski 07 września 2023

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Biznes i przemysł

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Mateusz Kieruzal 31 sierpnia 2023

IATA wskazuje na dobry początek tegorocznego sezonu letniego

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Biznes i przemysł

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Tomasz Śniedziewski 07 września 2023

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Biznes i przemysł

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Mateusz Kieruzal 31 sierpnia 2023

IATA wskazuje na dobry początek tegorocznego sezonu letniego

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Biznes i przemysł

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Tomasz Śniedziewski 07 września 2023

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Biznes i przemysł

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Mateusz Kieruzal 31 sierpnia 2023

IATA wskazuje na dobry początek tegorocznego sezonu letniego

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5