Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

IATA: Linie lotnicze nie mają pieniędzy, by dłużej czekać na szczepionkę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-11-2020
Ostatnia modyfikacja:
02-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
IATA: Linie lotnicze nie mają pieniędzy, by dłużej czekać na szczepionkę
fot. Samuel S, Unsplash
– Maski, zakrywające usta i nos oraz filtry HEPA, obecne na pokładzie samolotu, są naszymi największymi sprzymierzeńcami w walce przeciwko COVID-19 – mówił dyrektor generalny Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych, Alexandre de Juniac, podczas wydarzenia IATA Global Media Days na Annual General Meeting 2020.

Czekanie na szczepionkę to nie jest rozwiązanie. Szczepionka może nie być dostępna aż do drugiej połowy 2021 roku, a linie lotnicze nie mają funduszy, aby czekać tak długo – tłumaczyli przedstawiciele Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) podczas poniedziałkowej konferencji, rozpoczynającej wydarzenie Annual General Meeting 2020.

Podróże lotnicze zostały przedstawione jako bardzo bezpieczne, m.in. dzięki działaniu filtrom HEPA, które odnotowują wysoką skuteczność. Kwarantanna jest droga i hamuje podróże lotnicze, z kolei izolacja domowa jest nieskuteczna – zwracali uwagę przedstawiciele IATA.

Ryzyko zachorowania na COVID-19 zmniejszają jednak systematycznie wykonywane testy. Najmniej inwazyjne są te, wykonywane poprzez pobranie śliny. Z kolei największym wyzwaniem może być prędkość wykonywania testów na lotniskach. Testy fałszywie negatywne zdarzają się stosunkowo rzadko, jednak osoby, które są zarażone koronawirusem i o tym nie wiedzą, mogą stanowić zmartwienie dla społeczeństwa.

„Czułość” tej metody szacowana jest na 99,5 proc. Dla przykładu: Włochy w szczycie pandemii przewoziły około 410 tys. podróżnych każdego dnia, co ze wskaźnikiem 0,5 proc. fałszywie negatywnych testów oznacza 80 fałszywie negatywnych pasażerów każdej doby. Uznawany za najbardziej skuteczny, o „złotym standardzie” jest z kolei test PCR, czyli test genetyczny. Pozwala on na wykazanie bezpośredniej obecności bakterii w ustroju, czyli jej DNA. Wraz z jego skutecznością rośnie też jednak jego cena.

W dyskusji o testach na lotnisku istotne jest, w którym momencie je wykonywać. Testy wykonywane tuż przed wylotem mogą skutkować niebezpieczeństwem odwołania lotu dla innych pasażerów. Dodatkowo, testy antygenowe wymagają odpowiedniej ilości czasu i wyznaczonego miejsca, aby móc je wykonać. Z kolei testy po przylocie do danego miejsca docelowego mogą stanowić ryzyko niespodziewanej izolacji i niepewności pasażerów odnośnie wjazdu do danego kraju.

Eksperci IATA nie mają wątpliwości, że granice powinny zostać otwarte, a ścieżka podróży, z przekraczaniem granic włącznie, powinna być dla pasażerów jasna i przejrzysta. – Podróżowanie jest obecnie stosunkowo bezpieczne. Ryzyko zachorowania podczas podróży lotniczej czasie pandemii jest relatywnie niskie ze względu na wszystkie podjęte środki ostrożności – powoływano się na słowa dr Mike'a Ryan'a z WHO.

Wdrożenie testów może zaowocować korzyściami ekonomicznymi – ludzie będą mogli się przemieszczać, aby pracować. Rządy wielu państw muszą natomiast porównać ryzyko otwarcia granic z korzyściami. Należy być świadomym, że ryzyko istnieje zawsze i nie da się go całkowicie wyeliminować.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Rekordowe przewozy na kolei w 2022 roku. Pociąg wybrało 342 mln pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Rekordowe przewozy na kolei w 2022 roku. Pociąg wybrało 342 mln pasażerów

inf. pras. UTK oprac. ms. 01 lutego 2023

Jakie lotnisko w Polsce jest najlepszą bazą wypadową na daleką podróż?

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa rozważa zmianę siedziby z Kolonii na Monachium

Biznes i przemysł

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

IATA: Tańsze loty to spadek zysków przewoźników

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Tańsze loty to spadek zysków przewoźników

Mateusz Kieruzal 31 stycznia 2023

IATA: Postępuje odbudowa ruchu lotniczego, ale…

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Postępuje odbudowa ruchu lotniczego, ale…

Tomasz Śniedziewski 10 stycznia 2023

Lotniska. Społeczeństwo się starzeje. Niezbędna asysta, ale jaka?

Pasażer i linie lotnicze

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Rekordowe przewozy na kolei w 2022 roku. Pociąg wybrało 342 mln pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Rekordowe przewozy na kolei w 2022 roku. Pociąg wybrało 342 mln pasażerów

inf. pras. UTK oprac. ms. 01 lutego 2023

Jakie lotnisko w Polsce jest najlepszą bazą wypadową na daleką podróż?

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa rozważa zmianę siedziby z Kolonii na Monachium

Biznes i przemysł

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

IATA: Tańsze loty to spadek zysków przewoźników

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Tańsze loty to spadek zysków przewoźników

Mateusz Kieruzal 31 stycznia 2023

IATA: Postępuje odbudowa ruchu lotniczego, ale…

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Postępuje odbudowa ruchu lotniczego, ale…

Tomasz Śniedziewski 10 stycznia 2023

Lotniska. Społeczeństwo się starzeje. Niezbędna asysta, ale jaka?

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5