Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

Holendrzy nie chcą inwestować w Air France. Wsparcie dla grupy opóźnione


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2021-01-20 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Holendrzy nie chcą inwestować w Air France. Wsparcie dla grupy opóźnione
fot. Air France
Air France-KLM czekają na dokapitalizowanie. Holendrzy jednak nie zgadzają się na to, aby z pieniędzy ich podatników dotować całą grupę, która jest zarejestrowana w Paryżu jako firma francuska.
Trudności związane z inwestowaniem dwóch rządów w jedną grupę zaczynają przybierać na sile. Rządy Francji i Holandii mają kłopoty z określeniem warunków pakietu wsparcia dla Air France-KLM. Kwestią sporną jest podział pożyczki. Według holenderskich mediów, rząd tego kraju chce, aby podatki Holendrów wsparły wyłącznie KLM, choć grupa jest zarejestrowana w Paryżu jako firma francuska.

Wydaje się również, że poza wsparciem dla KLM, rząd holenderski chce zwiększyć swoją kontrolę nad całą grupą. Podobne plany względem podmiotu mają Francuzi. Obie strony są obecnie właścicielami po 14 proc. aktywów grupy. Rząd francuski przekonuje, że inwestowanie w grupę pomoże KLM, do czego jednak nie są przekonani Holendrzy, ponieważ poprzez wkład od 4 do 5 mld euro, udział rządu francuskiego zwiększyłby się z 14 do 30 proc.

Negocjacje między dwoma państwami są tym bardziej skomplikowane, że Holandia szykuje się do wyborów parlamentarnych, zaplanowanych na marzec.

Podobnie jak w przypadku wielu linii lotniczych na całym świecie, Air France-KLM ucierpiały w ciągu ostatniego roku z powodu ogromnego spadku popytu na bilety lotnicze. Początkowo zarówno rządy holenderski, jak i francuski chciały udzielić grupie wsparcia, aby utrzymać ją na powierzchni. Rząd holenderski przekazał 3,4 mld euro, a francuski – 7 mld euro.

Air France-KLM potrzebują jednak dalszego wsparcia, choć holenderski rząd nie chce przeznaczać podatków swoich obywateli na francuską firmę. Air France jest większą linią lotniczą, ale uważa się, że to KLM jest bardziej opłacalnym przewoźnikiem. Oczywiście to osiągnięcie porozumienia jest najlepszą opcją dla każdej ze stron. Operacje linii lotniczych są ze sobą na tyle powiązane, że rozdzielenie tych dwóch przewoźników byłoby ostatecznością.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Air France-KLM potrzebują kolejnych sześciu miliardów euro

Prawo i polityka

Air France-KLM potrzebują kolejnych sześciu miliardów euro

Emilia Derewienko 23 listopada 2020

Air France-KLM przygotowują się na transport szczepionki przeciwko COVID-19

Pasażer i linie lotnicze

Air France-KLM przygotowują się na transport szczepionki przeciwko COVID-19

Emilia Derewienko 19 listopada 2020

Prezes Air France-KLM: Branża lotnicza musi odkryć siebie na nowo po pandemii

Biznes i przemysł

Prezes Air France-KLM: Branża lotnicza musi odkryć siebie na nowo po pandemii

Emilia Derewienko 18 listopada 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5