Partner serwisu
Biznes i przemysł

Harbour Air: Elektryczny wodnosamolot poleci w listopadzie?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Harbour Air

Podziel się ze znajomymi:

Harbour Air, firma uważająca się za największą linię lotniczą wykorzystującą wodnosamoloty w Ameryce Północnej, zamierza w całości przejść na maszyny o napędzie elektrycznym. Obecnie trwają prace nad konwersją jednego DHC-2 de Havilland Beaver. Przebudowany hydroplan ma się wznieść w powietrze jeszcze w tym roku.

W marcu tego roku kanadyjski przewoźnik ogłosił rozpoczęcie współpracy z magniX – australijskim producentem napędów elektrycznych na potrzeby branży lotniczej. W ramach tego projektu jeden DHC-2 de Havilland Beaver zostanie przebudowany tak, by mógł korzystać z napędu elektrycznego. Pod koniec roku samolot ma rozpocząć loty testowe. Zamontowana ma w nim zostać jednostka magni350.

MagniX to firma, która dała się zauważyć podczas ostatniego Paris Air Show, na którym pokazany został samolot Alice izraelskiego Eviation wyposażony w napędy tego producenta.

Pod koniec października Kanadyjczycy poinformowali o postępach w realizacji projektu i zapowiedzieli, że w listopadzie podane zostaną dokładne informacje o planowanych testach.

– Harbour Air po raz pierwszy pokazał swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój, stając się pierwszą w pełni neutralną pod względem emisji CO2 linią lotniczą w Ameryce Północnej w 2007 r., kiedy to zakupił prawa do emisji dwutlenku węgla – podkreślał w marcu Greg McDougall, założyciel i prezes Harbour Air. Dodawał przy tym, że jego firma chce być pierwszym przewoźnikiem wykorzystującym elektryczne wodnosamoloty w ruchu komercyjnym.
Harbour Air Seaplanes to firma założona w 1982 roku. Początkowo wykorzystywała dwa wodnosamoloty i obsługiwała lokalne firmy. Obecnie posiada flotę ponad 40 samolotów i każdego dnia wykonuje kilkaset lotów, z których znaczna część ma charakter regularny. Operuje w regionie Vancouver w kanadyjskiej prowincji Kolumbia Brytyjska. Rocznie przewozi ok. 0,5 mln pasażerów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MEHAIR zamawia latające amfibie PHA-ZE 100

Pasażer i linie lotnicze

MEHAIR zamawia latające amfibie PHA-ZE 100

Redakcja/inf. pras. 09 lipca 2023

EVE. Czy z Warszawy polecimy do CPK?

Infrastruktura i lotniska

EVE. Czy z Warszawy polecimy do CPK?

Łukasz Malinowski 06 maja 2023

Eviation: Elektryczna Alice po pierwszym locie technicznym

Biznes i przemysł

Cape Air chcą kupić 75 elektrycznych Eviation Alice

Biznes i przemysł

Zobacz również:

MEHAIR zamawia latające amfibie PHA-ZE 100

Pasażer i linie lotnicze

MEHAIR zamawia latające amfibie PHA-ZE 100

Redakcja/inf. pras. 09 lipca 2023

EVE. Czy z Warszawy polecimy do CPK?

Infrastruktura i lotniska

EVE. Czy z Warszawy polecimy do CPK?

Łukasz Malinowski 06 maja 2023

Eviation: Elektryczna Alice po pierwszym locie technicznym

Biznes i przemysł

Cape Air chcą kupić 75 elektrycznych Eviation Alice

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5