Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Grzegorz Polaniecki (Enter Air): Byliśmy gotowi na akcję repatriacyjną

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Grzegorz Polaniecki (Enter Air): Byliśmy gotowi na akcję repatriacyjną
fot. Piotr Bożyk
– Pomimo tego, że mamy teraz bardzo dużo pracy jako zarząd, zrezygnowaliśmy z pobierania wynagrodzenia na czas przestoju. Jest to ważny sygnał dla pracowników, że oszczędności zaczynamy od siebie – o biznesie w czasie kryzysu i nie tylko, opowiada nam Grzegorz Polaniecki, prezes Enter Air.

Emilia Derewienko, Rynek Lotniczy: Jak ocenia Pan akcję LOTdoDomu? Czy jako Enter Air, polski przewoźnik, proponowaliście swój udział w tej akcji, byliście gotowi pomóc?

Grzegorz Polaniecki, prezes Enter Air: Byliśmy gotowi do pomocy, mieliśmy samoloty rozlokowane po Europie, ale nie mogliśmy wziąć udziału w tej akcji. Zwieźliśmy tylko klientów swoich biur podróży, choć zapytań było sporo więcej. Ale to już przeszłość.

Czy może Pan potwierdzić, że zarząd zrezygnował ze swoich wynagrodzeń ze względu na te wyjątkowe okoliczności?

Tak, oczywiście. Pomimo tego, że mamy teraz bardzo dużo pracy jako zarząd, to zrezygnowaliśmy z pobierania wynagrodzenia na czas przestoju. Jest to ważny sygnał dla pracowników, że oszczędności zaczynamy od siebie. Firma musiała maksymalnie obciąć koszty stałe i być przygotowaną na najgorsze scenariusze rozwoju wypadków. Jesteśmy też niezmiernie dumni z reakcji naszych pracowników, którzy w 99,99 proc. przypadków poparli nasze działania. Chciałbym w imieniu zarządu, za pani pośrednictwem wszystkim naszym pracownikom serdecznie podziękować za okazane wsparcie.

Jak Enter Air przygotowuje się do wakacji, czy w związku z obecną sytuacją wymaga to wielu modyfikacji? 

Na razie prawie cała flota jest uziemiona, ale trzymamy samoloty w gotowości do szybkiego przywrócenia do latania. Nie wiadomo do końca, ile samolotów będzie potrzebnych do latania w sezonie, ale widząc słabą kondycję naszych konkurentów europejskich, przygotowujemy się na każdy scenariusz.

Odebraliście ostatnio Boeinga 737-800, co z dalszym rozwojem floty?

Nie zmieniamy planów rozwoju firmy. Zaburzenie związane z wirusem jest, mamy nadzieję, chwilowe, więc nie ma sensu wykonywanie panicznych ruchów. Za ten dodatkowy samolot nie płacimy nic, dopóki nie zacznie latać, więc decyzja nie była trudna. Współpracujemy tylko z najlepszymi i największymi firmami leasingowymi na świecie. Mamy z nimi długoletnie relacje partnerskie, co jest przydatne w sytuacjach kryzysowych. Nasze plany dalszego rozwoju floty zależą wyłącznie od zapotrzebowania rynku. Najpierw zbieramy zamówienia, a potem dostarczamy samoloty wraz załogami. Nie realizujemy wizji, tylko usługi transportowe.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Enter Air z centrum szkoleniowym

Biznes i przemysł

Enter Air z centrum szkoleniowym

Redakcja 06 lipca 2025

Enter Air. Kolejny boeing B737-800 w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air. Kolejny boeing B737-800 w Warszawie

Piotr Bożyk 20 czerwca 2025

Bazylea – Kosowo. Enter Air uruchomi rejsy w otwartej sprzedaży

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Enter Air z centrum szkoleniowym

Biznes i przemysł

Enter Air z centrum szkoleniowym

Redakcja 06 lipca 2025

Enter Air. Kolejny boeing B737-800 w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air. Kolejny boeing B737-800 w Warszawie

Piotr Bożyk 20 czerwca 2025

Bazylea – Kosowo. Enter Air uruchomi rejsy w otwartej sprzedaży

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij