Partner serwisu
Biznes i przemysł

Prezes Enter Air uspokaja: Koronawirus nie zagraża naszemu biznesowi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-03-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Prezes Enter Air uspokaja: Koronawirus nie zagraża naszemu biznesowi
fot. Enter Air
Polska czarterowa linia lotnicza Enter Air zanotowała ostatnio poważne spadki na giełdzie, w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa oraz rządowymi ograniczeniami obowiązującymi od ubiegłego tygodnia. Grzegorz Polaniecki, prezes spółki, zapewnia jednak, że linie są w stabilnej kondycji finansowej.

Prywatna firma nie może liczyć na takie wsparcie jak choćby państwowe Polskie Linie Lotnicze LOT czy Lufthansa, która nie wyklucza szukania wsparcia finansowego od rządu. Ostatnie wyniki Enter Air na giełdzie są mocno niepokojące. Akcje spółki jeszcze w lutym kosztowały 53,80 zł, ale już w miniony czwartek jej notowania spadły do poziomu 14 zł i aktualnie tylko nieznacznie przekraczają najniższą wartość. Czy władze spółki mają przygotowany jakiś wariant naprawczy?

– Aktualnie prowadzimy operacje przywożenia polskich turystów z zagranicy. Wykonujemy też normalne operacje, zakontraktowane przez zagranicznych kontrahentów. Mamy elastyczny model biznesowy oparty w większości o koszty zmienne, doskonale radzimy sobie też w lataniu ad-hoc i z niewielkim wyprzedzeniem czasowym – komentuje dla Rynku Lotniczego prezes Enter Air, Grzegorz Polaniecki.

Jak dodaje, sytuacja finansowa grupy jest stabilna. – Wykonywane rejsy są na bieżąco przedpłacane zgodnie z kontraktami. Sytuacja na giełdach to konsekwencja tego, że wszyscy obawiają się wirusa i licznych ograniczeń m.in. dla naszej branży. My jednak nie widzimy dziś większego zagrożenia dla naszego biznesu – tłumaczy Polaniecki.

Pandemia wywołana przez koronawirusa rzeczywiście mocno osłabiła kondycję branży lotniczej. Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) oszacowało już, że lotnictwo na ograniczeniach transportowych, wynikających z pandemii, może stracić do 113 mld dolarów. Dane te mogą być jednak już nieaktualne, a straty nawet większe, gdyż prognoza IATA została sporządzona jeszcze przed wprowadzeniem zakazu wlotu do USA obywateli ze Strefy Schengen i Wielkiej Brytanii.

Do epidemii poważnie podchodzi zarząd Enter Air. – Nie wiemy jak długo potrwa ta sytuacja, ale jesteśmy przygotowani na szereg scenariuszy awaryjnych. Współpracujemy z bankami i innymi instytucjami finansowymi w celu zapewnienia odpowiedniego zapasu środków na czas kryzysu. Nie zwijamy działalności, a tylko ograniczamy koszty. Jak rynek ruszy z powrotem to obsłużymy naszych pasażerów. Cala branża rozumie powagę sytuacji i współpracuje – mówi Grzegorz Polaniecki.

27 samolotów Enter Air obsługuje ponad 200 destynacji, a na warszawskiej giełdzie jest od 19 czerwca 2015 roku, kiedy to przewoźnik zdecydował się również zainwestować w cztery Boeingi – po dwa 737-800NG oraz uziemione B737 MAX 8. Przed rokiem spółka nabyła również za 2 mln zł 49 proc. udziałów w szwajcarskiej linii lotniczej Germania Flug AG, planując budowę marki „Chair”.

Enter Air posiada pięć stałych baz operacyjnych, w tym dwie główne na lotnisku Chopina w Warszawie i lotnisku w Katowicach-Pyrzowicach. Pozostałymi są lotnisko w Poznaniu i lotnisko we Wrocławiu. Zagraniczną natomiast Paryż-Roissy-Charles de Gaulle, a sezonowymi Londyn-Gatwick, Port lotniczy Manchester, Port lotniczy Ben Guriona, Port lotniczy Valladolid i Port lotniczy Praga im. Vaclava Havla.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Enter Air pozyska kolejne B737 MAX

Biznes i przemysł

Enter Air pozyska kolejne B737 MAX

Mateusz Kieruzal 16 listopada 2023

Enter Air: 1 mld zł przychodów przed wakacjami i rosnące zyski

Biznes i przemysł

Enter Air motorem w mariażu z TUI

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air motorem w mariażu z TUI

Mateusz Kieruzal 21 września 2023

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Enter Air pozyska kolejne B737 MAX

Biznes i przemysł

Enter Air pozyska kolejne B737 MAX

Mateusz Kieruzal 16 listopada 2023

Enter Air: 1 mld zł przychodów przed wakacjami i rosnące zyski

Biznes i przemysł

Enter Air motorem w mariażu z TUI

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air motorem w mariażu z TUI

Mateusz Kieruzal 21 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5