Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Gruzja: Wiemy, kiedy zakończy się rozbudowa lotniska Kutaisi


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-11-17 07:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gruzja: Wiemy, kiedy zakończy się rozbudowa lotniska Kutaisi
fot. Kutaisi International Airport
Długo wyczekiwany i spóźniony projekt rozbudowy międzynarodowego portu lotniczego Kutaisi Davit Aghmashenebeli wreszcie ma termin – inwestycja zostanie ukończona w grudniu 2019 roku.
Rozwój infrastruktury lotniskowej konieczny

W weekend wiceminister gospodarki i zrównoważonego rozwoju Akaki Saghirashvili odwiedził budowę terminalu w Kutaisi i sprawdził jej postępy, w towarzystwie Ivane Lekishvili, pełniącego obowiązki dyrektora gruzińskiego stowarzyszenia portów lotniczych.

Na lotnisku międzynarodowym w Kutaisi powstaje nowy terminal pasażerski o powierzchni 24 176 metrów kwadratowych – ponad trzykrotnie większy od obecnego terminalu.

– W ciągu ostatnich 10 miesięcy obsłużyliśmy już 512 000 pasażerów. 52 proc. z nich to obcokrajowcy, podróżujący do naszego kraju w celach turystycznych, a efekt ekonomiczny dla kraju, który jest oceniany przy użyciu specjalnego standardu, przekroczył już granicę 110 milionów [dolarów]. Dlatego planowana jest rozbudowa tego portu lotniczego i dlatego zostaną dodane nowe loty – powiedział dziennikarzom na miejscu Saghirashvili.

Saghirashvili uznał, że wraz z rozwojem turystyki, konieczny jest rozwój infrastruktury lotniskowej. Ogłosił, że wszystkie projekty budowlane na lotnisku zostaną zakończone do końca przyszłego roku, w tym wewnętrzna infrastruktura transportowa.

Wkrótce pierwszy milion pasażerów

W obecnym stanie, międzynarodowe lotnisko w Kutaisi może pomieścić 300 pasażerów na godzinę. Po dodaniu nowego terminalu lotnisko będzie miało siedem bramek i będzie w stanie pomieścić od 1000 do 1100 pasażerów na godzinę. Lotnisko spodziewa się miliona pasażerów w 2020 roku.

W Kutaisi zlokalizowane jest jedno z trzech międzynarodowych lotnisk w Gruzji, dwa pozostałe znajdują się w Tbilisi i Batumi. Został otwarty w 2010 roku i przeszedł pierwszą wielką renowację w latach 2011-2012. Obecnie małe lotnisko oferuje pasażerom sklep wolnocłowy i dwie kawiarnie. Pasażerowie podróżujący do innych części Gruzji muszą polegać na kilku firmach autobusowych, które regularnie obsługują lotnisko. Przed terminalem budowana jest stacja kolejowa, która połączy lotnisko z Tbilisi, Batumi i innymi gruzińskimi miastami, a także z Armenią i Azerbejdżanem.

Od 2012 roku tanie linie lotnicze stały się w tym porcie priorytetem, co okazało się zwycięską strategią, przynajmniej w krótkim okresie. Wizz Air pojawił się na rynku w 2012 roku i łączy Kutaisi z kilkunastoma europejskimi destynacjami.

Zespół projektantów stojących za rozbudową, UN Studio wyjaśnia na swojej stronie internetowej, że "ich celem było zapewnienie zorientowanego na użytkownika doświadczenia, w którym zdrowie i komfort każdego pasażera są uwzględniane poprzez architekturę i projektowanie przestrzenne". Projekt oryginalnego lotniska, ukończony w 2012 roku przez UN Studio, został uznany za jeden z 14 najpiękniejszych portów lotniczych na świecie.

Ruch turystyczny rośnie

Wcześniej gruzińska Agencja Lotnictwa Cywilnego poinformowała, że ​​ruch pasażerski we wszystkich trzech międzynarodowych portach lotniczych w Gruzji wzrósł o 23 proc. rok do roku w okresie od stycznia do października 2018 r., obsługując 512 386 pasażerów, Międzynarodowy Port Lotniczy Kutaisi odnotował największy wzrost sięgający 39 proc.

Ponad 8 milionów turystów odwiedziło Gruzję w tym roku, co stanowi wzrost o 27,9 proc. w stosunku do tego samego okresu 2017 roku. Gruzja jest obecnie czwartym najszybciej rosnącym kierunkiem turystycznym na świecie pod względem procentowego wzrostu odwiedzających w ciągu roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lotnisko Stansted będzie obsługiwać do 43 mln pasażerów rocznie

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Stansted będzie obsługiwać do 43 mln pasażerów rocznie

Justyna Urbaniak 16 listopada 2018

Ryanair robi miejsce dla Laudamotion w Dusseldorfie

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair robi miejsce dla Laudamotion w Dusseldorfie

Justyna Urbaniak 15 listopada 2018

Litewskie lotniska do pilnej rozbudowy

Infrastruktura i lotniska

Litewskie lotniska do pilnej rozbudowy

Justyna Urbaniak 13 listopada 2018

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5