Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Grupa Lufthansa wdroży bezdotykową obsługę klienta

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ informacja prasowa

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Grupa Lufthansa wdroży bezdotykową obsługę klienta
fot. Lufthansa
Linie lotnicze Grupy Lufthansa - Lufthansa (członek-założyciel Star Alliance) i SWISS będą pierwszymi przewoźnikami, którzy od listopada będą stosować Star Alliance Biometrics dla wybranych lotów. Specjalna infrastruktura, instalowana na lotniskach we Frankfurcie i w Monachium, przyniesie korzyści operacyjne pasażerom w obu lokalizacjach.

Star Alliance, największy na świecie sojusz linii lotniczych, zakończył rozwój interoperacyjnej platformy identyfikacji biometrycznej, która znacząco poprawi komfort podróżowania dla klientów programu lojalnościowego linii lotniczych należących do Star Alliance.

Platforma Star Alliance Biometrics rozwija wizję linii lotniczych należących do sojuszu Star Alliance, polegającą na zapewnieniu klientom bezproblemowej podróży, jednocześnie wzmacniając ofertę lojalnościową. Członkowie programu lojalnościowego Miles & More Lufthansy i SWISS, którzy zdecydują się na biometrię, będą mogli bezdotykowo przejść przez bramki bezpieczeństwa i wejść na pokład samolotu, co w czasach COVID-19 jest istotnym aspektem bezpieczeństwa podróży. Zgodnie z wymogiem noszenia maseczek na lotnisku, nie jest konieczne zdejmowanie maseczki na potrzeby identyfikacji biometrycznej. Proces identyfikacji działa również w przypadku pasażerów noszących maseczki.

Usługa Star Alliance Biometrics oparta jest na oprogramowaniu platformy do zarządzania biometrią i tożsamością I:Delight firmy NEC. Bezpieczna usługa jest dostępna bezpłatnie dla klientów programu Miles & More, którzy wyrazili zgodę na udostępnianie podczas podróży swoich danych biometrycznych wybranym przez siebie podmiotom.

Jak działa rejestracja?

Klienci Miles & More mają możliwość zarejestrowania się w systemie Star Alliance Biometrics, dostępnym poprzez link w aplikacji Lufthansa. Klienci rejestrujący się do programu proszeni są o zrobienie sobie zdjęcia, zweryfikowanie swojej tożsamości za pomocą paszportu oraz wybranie linii lotniczych i lotnisk, na których chcą skorzystać z usługi.

Zapisz się raz, używaj jak często chcesz

W programie wystarczy zarejestrować się tylko raz, a następnie można wielokrotnie korzystać ze swoich danych biometrycznych w biometrycznych punktach kontaktowych, na każdym z lotnisk uczestniczących w programie podczas podróży liniami lotniczymi należącymi do Star Alliance, które wdrożyły technologię biometryczną Star Alliance Biometrics.

Prywatność i ochrona danych

Dane osobowe, takie jak zdjęcie i inne dane identyfikacyjne, są szyfrowane i bezpiecznie przechowywane na platformie. System został zaprojektowany zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych z wykorzystaniem najnowszej technologii rozpoznawania twarzy. Przechowywanie danych osobowych jest ograniczone do minimum, program nie przechowuje np.: nazwisk klientów.

– Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że Lufthansa, będąca członkiem-założycielem firmy, jest pierwszą linią lotniczą, która wdroży rozwiązanie Star Alliance Biometrics na lotniskach we Frankfurcie i w Monachium. Jest to rozwiązanie zorientowane na klienta, które umacnia nasze referencje w zakresie innowacyjności, w szczególności w zakresie możliwości obsługi wielu linii lotniczych i wielu lotnisk. Rozwiązanie to zapewnia klientom bezproblemową podróż, ale jest również osiągnięciem, które wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów w zakresie bardziej bezdotykowego i bezpieczniejszego podróżowania. Star AllianceBiometrics jest kluczową częścią naszej strategii, aby stać się najbardziej zaawansowanym cyfrowo globalnym sojuszem linii lotniczych – Jeffrey Goh, prezes Star Alliance.

– Optymalizacja procesów podróży dla pasażerów na lotnisku we Frankfurcie jest naszym głównym priorytetem, a procesy biometryczne oferują naszym klientom wiele korzyści. Star Alliance Biometrics tworzy bardziej wydajną i – co jest szczególnie ważne w dzisiejszych czasach – bezdotykową podróż, która oferuje większe bezpieczeństwo, a także większy komfort i krótszy czas oczekiwania. Jesteśmy dumni, że wraz z naszymi najważniejszymi klientami Star Alliance i Lufthansy jesteśmy jednym z pierwszych lotnisk na świecie, które oferuje tę pionierską technologię kontroli kart pokładowych i bramek w Terminalu 1 – Strefa A. W najbliższych tygodniach i miesiącach będziemy stopniowo poszerzać naszą ofertę również o nowe punkty technologiczne, takie jak odprawa bagażowa – wyznał z kolei dr Pierre Dominique Pruemm, Członek Zarządu ds. Lotnictwa i Infrastruktury we Fraport AG.

– Biometria oferuje nam możliwość dalszego przyspieszenia i uproszczenia procesów na lotnisku w Monachium z korzyścią dla podróżnych. Zwiększa to nie tylko komfort pasażerów, ale także – dzięki procesowi bezdotykowemu – standardy higieny i ochrony zdrowia. W ten sposób po raz kolejny spełniamy naszą obietnicę jakości, jako jedyne pięciogwiazdkowe lotnisko w Europie – podsumował Jost Lammers, prezes lotniska w Monachium.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Mateusz Kieruzal 26 maja 2025

Lufthansa nie odpuści i chce dalej rosnąć w Polsce

Pasażer i linie lotnicze

Związek zawodowy torpeduje restrukturyzację Lufthansy

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Mateusz Kieruzal 26 maja 2025

Lufthansa nie odpuści i chce dalej rosnąć w Polsce

Pasażer i linie lotnicze

Związek zawodowy torpeduje restrukturyzację Lufthansy

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij