Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Grupa Air France-KLM prezentuje swoje plany na najbliższe 5 lat


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja/inf. pras.

Data publikacji:
2019-11-08 17:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Air France

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Grupa Air France-KLM prezentuje swoje plany na najbliższe 5 lat
Fot. Airbus Media
Podczas ostatniego spotkania zarządu Air France-KLM z inwestorami, które miało miejsce w Paryżu, linie przedstawiły swoją strategię działania i plany rozwojowe na następne pięć lat. Podstawowym celem Grupy jest trwałe przywrócenie rentowności firmy w oparciu o nowy model działania, w interesie głównych interesariuszy: pracowników, klientów i akcjonariuszy.
Plan zbudowano wokół czterech priorytetów: optymalizacja modelu operacyjnego; koncentracja na najbardziej zyskownych segmentach transportu pasażerskiego; rozwój programu lojalnościowego Flying Blue oraz takich obszarów działalności jak obsługa i konserwacja samolotów i przewóz ładunków, a także pragmatyczna analiza możliwości konsolidacji. Każda z tych inicjatyw wspiera dążenie Air France-KLM do utrzymania pozycji lidera zmian w sektorze transportu w kierunku bardziej ekologicznego lotnictwa.

- Działając na konkurencyjnym i szybko zmieniającym się rynku lotniczym w Europie, Grupa Air France-KLM posiada wszystkie niezbędne atuty, aby odzyskać pozycję lidera. Dzięki zaangażowaniu pracowników w Air France, KLM i Transavia, od końca 2018 roku udało nam się zrealizować podstawy do naszego długoterminowego planu. Przede wszystkim dokonaliśmy ujednolicenia floty, uprościliśmy nasz portfel marek i poprawiliśmy ich pozycję na rynku, a także dzięki nowy warunkom zatrudnienia, zyskaliśmy dodatkową elastyczność naszych zespołów. Jest to punkt wyjścia do nowej do kolejnych kroków. Zoptymalizujemy nasz model operacyjny i zwiększymy przychody, aby znacznie poprawić naszą marżę operacyjną Wszystko, co robimy, będzie wspierać nasz cel pozostania pionierem w branży, jeśli chodzi o działania na rzecz ochrony środowiska - powiedział Benjamin Smith, prezes grupy Air France-KLM.

Budując plan na kolejne pięć lat Grupa Air France-KLM bierze pod uwagę swoje podstawowe atuty. Pierwszym z nich jest siła trzech marek: Air France, KLM i Transavia wraz z ich rozległą, uzupełniającą się siecią połączeń lotniczych. Po drugie Grupa działa w oparciu o dwa kluczowe węzły komunikacyjne w Europie o światowym znaczeniu – lotnisko w Paryżu i w Amsterdamie, a po trzecie - czerpie korzyści z potężnych partnerstw handlowych z wieloma liniami na całym świecie. Aby w pełni wykorzystać swoje aktywa, Air France-KLM musi uprościć i zoptymalizować model działania oraz skupić się na najbardziej dochodowych segmentach.

Strategia rozwoju na kolejnych pięć lat została zbudowana wokół czterech głównych priorytetów strategicznych, które będą realizowane we wszystkich trzech liniach wchodzących w skład Grupy – Air France, KLM i Transavia. Optymalizacja modelu operacyjnego polegająca na poprawie wydajności, przy jednoczesnym obniżaniu kosztów operacyjnych poprzez:
  • - Zarządzanie flotą i produktem w bardziej elastyczny i optymalny sposób;
  • - Uproszczenie wewnętrznych procesów w każdej linii wchodzącej w skład Grupy;
  • - Przyspieszenie odnowy floty;
  • - Poszukiwanie i wdrażanie dodatkowych synergii w ramach Grupy.
  • -Lobbing władz francuskich w celu stworzenia bardziej konkurencyjnych warunków dla sektora lotniczego.
Koncentracja na wzroście przychodów z najbardziej rentownych segmentów przewozów pasażerskich z wykorzystaniem siły portów bazowych i znaczenia marki.

Po pierwsze, planowane jest uproszczenie portfela marek w oparciu o trzy marki główne: Air France, KLM i Transavia, w celu lepszej identyfikacji i skuteczniejszego docierania do rentownych segmentów rynku. Po drugie, Grupa chce optymalizować siatkę połączeń, przy lepszym wykorzystaniu atutów każdej z linii. KLM będzie pracował nad dalszym wzmocnieniem swojej pozycji na lotnisku bazowym Schiphol w Amsterdamie, koncentrując się na przewozach z i do Europy. Air France będzie w dalszym stopniu wykorzystywał siłę rynku lokalnego oraz fakt, że Francja i Paryż stanowią jeden z ważniejszych na świecie kierunków docelowych. Air France wraz z Transavią planują też wzmocnienie swojej pozycji i lepsze wykorzystanie drugiego paryskiego lotniska – Orly. Głównym celem Transavii jest ugruntowanie pozycji wiodącego przewoźnika niskobudżetowego w Holandii, a także we Francji, zwłaszcza dzięki licznym bazom na terenie tego kraju. Po trzecie, Grupa zamierza także skuteczniej docierać do klientów poprzez dalszą personalizację oferty przy obniżonych kosztach sprzedaży.

Air France efektywne wykorzystywanie znajomości rynku i wiedzy o klientach, w celu rozwoju pozostałych obszarów biznesu Grupy, takich jak program lojalnościowy Flying Blue, przewozy cargo oraz obsługa techniczna i konserwacyjna samolotów. Na podstawie licznych sukcesów płynących z globalnych partnerstw z innymi przewoźnikami, Air France-KLM będzie brał pod uwagę możliwość dalszej konsolidacji w celu uzupełnienia i wzmocnienia siatki połączeń, ale pod warunkiem zachowaniu ścisłej dyscypliny finansowej.

Dyrekcja Grupy podkreśla jednocześnie, że integralną częścią strategii rozwoju firmy jest jej globalna odpowiedzialność za branżę na drodze zrównoważonego rozwoju lotnictwa europejskiego. Air France-KLM chce pozostać pionierem wśród przewoźników lotniczych w tworzeniu zrównoważonego lotnictwa, w szczególności poprzez wdrożenie do 2030 roku swoich planów dotyczących ochrony środowiska i społecznej odpowiedzialności. Linie lotnicze wchodzące w skład Grupy podjęły już istotne działania mające na celu dalszą redukcję emisji CO2 na pasażera o 50 proc. do 2030 r, a także dalsze wykorzystywanie i propagowanie paliw zrównoważonych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Air France KLM z zimowymi nowościami

Pasażer i linie lotnicze

Air France KLM z zimowymi nowościami

inf. pras. oprac. ad 31 października 2019

KLM obchodzi 100. urodziny. To najstarsza linia lotnicza na świecie

Pasażer i linie lotnicze

KLM obchodzi 100. urodziny. To najstarsza linia lotnicza na świecie

Piotr Bożyk 07 października 2019

Linia Air France odebrała pierwszego A350-900

Pasażer i linie lotnicze

Linia Air France odebrała pierwszego A350-900

Piotr Bożyk 28 września 2019

 

Malta Air zastąpi Laudę na trasie Modlin - Warszawa

Pasażer i linie lotnicze

Malta Air zastąpi Laudę na trasie Modlin - Warszawa

09 listopada 2019

LOT i PKP: Wspólny program lojalnościowy dopiero na CPK

Pasażer i linie lotnicze

LOT i PKP: Wspólny program lojalnościowy dopiero na CPK

09 listopada 2019

Ryanair: Dbasz o środowisko? Lataj z nami!

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Dbasz o środowisko? Lataj z nami!

09 listopada 2019

IATA: Wrzesień z marginalnym wzrostem przewozów pasażerskich

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Wrzesień z marginalnym wzrostem przewozów pasażerskich

09 listopada 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5