Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

GlobalX Airlines odebrały pierwszego A320. Plany obejmują USA, Karaiby, Ekwador i Kanadę


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-01-29 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

GlobalX Airlines odebrały pierwszego A320. Plany obejmują USA, Karaiby, Ekwador i Kanadę
fot. GlobalX Airlines
GlobalX Airlines to kolejny projekt lotniczy Eda Wegela, znanego wcześniej z Eastern Air Lines. Nowe linie lotnicze z Miami zamierzają rozpocząć usługi czarterowe jednym, leasingowanym airbusem A320. Dostawę drugiego samolotu zaplanowano pod koniec pierwszego kwartału 2021 roku.
GlobalX ma być odpowiedzią na bieżące potrzeby rynków krajowych i zagranicznych. Linie lotnicze z Miami zapewnią transport czarterowy dla operatorów turystycznych, profesjonalnych drużyn sportowych, zespołów akademickich i grup korporacyjnych na rejsy trwające do sześciu godzin. Nowy przewoźnik odebrał niedawno swojego airbusa A320-214, który zostanie zarejestrowany jako N276GX. Samolot wcześniej latał dla Frontier Airlines jako N223FR.

– Jesteśmy podekscytowani dostawą naszego pierwszego airbusa. Budujemy naszą linię lotniczą wokół A320 i A321 w konfiguracjach pasażerskiej oraz cargo. Mamy nadzieję, że będziemy w przyszłości również wykorzystywać samoloty A330 – wyznał Wegel, prezes GlobalX na uroczystym powitaniu pierwszej maszyny w nowej bazie na lotnisku w Miami.

Nie zabrakło oczywiście tradycyjnego salutu z armatki wodnej po wylądowaniu A320-214 w charakterystycznych zielono-niebieskich barwach przewoźnika. Samolot może zabrać na pokład 180 podróżnych i dzięki odpowiedniej konfiguracji może przetransportować także znacznie większe bagaże niż standardowo określone. Po zakończeniu certyfikacji FFA, co ma nastąpić pod koniec pierwszego kwartału bieżącego roku, rozpocznie czarterowe operacje pasażerskie na terenie Stanów Zjednoczonych, Karaibów i Ameryki Łacińskiej z lotnisk w Miami oraz w Atlantic City. Później do rozkładu mają zostać dodane trasy do Ekwadoru i Kanady.

Przewoźnik z Florydy planuje w przyszłości powiększyć flotę z dziesięciu do piętnastu wąskokadłubowych samolotów A320, a następnie wzmocni ją również szerokokadłubowymi A330. Poza tym podpisano umowę na dzierżawę dziesięciu frachtowców A321. Doświadczonym zespołem zatrudnionych osób zarządzają byli kierownicy w takich liniach, jak Virgin Atlantic czy Delta Air Lines.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Paszporty immunologiczne – polaryzujące i zapewne nieuniknione

Pasażer i linie lotnicze

Paszporty immunologiczne – polaryzujące i zapewne nieuniknione

Tomasz Śniedziewski 29 stycznia 2021

Większość pilotów nie lata. Globalne załamanie na rynku pracy

Biznes i przemysł

Większość pilotów nie lata. Globalne załamanie na rynku pracy

Łukasz Malinowski 29 stycznia 2021

Grupa Aerofłot straciła w rok połowę pasażerów. Tylko Pobeda na plusie

Pasażer i linie lotnicze

Grupa Aerofłot straciła w rok połowę pasażerów. Tylko Pobeda na plusie

Rafał Dybiński 29 stycznia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5