Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

GE Aviation: Największy silnik odrzutowy GE9X z certyfikatem FAA


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-09-28 17:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

GE Aviation: Największy silnik odrzutowy GE9X z certyfikatem FAA
fot. GE Aviation
Firma GE Aviation ogłosiła dzisiaj (28 września), że jej najnowszy silnik GE9X otrzymał certyfikat wydany przez władze amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), co jest kluczowym krokiem na drodze do napędzania nowej rodziny dwusilnikowych boeingów B777X. Certyfikacja FAR (Federal Aviation Regulation) Part 33 obejmowała osiem silników testowych.
- Do stworzenia produktu zmieniającego reguły gry, takiego jak silnik GE9X, potrzeba największych światowych talentów w dziedzinie napędu odrzutowego. Nie ma innego silnika, który byłby w stanie połączyć rozmiar, moc i oszczędność paliwa w GE9X. Ten silnik zapewni niezrównaną wartość i niezawodność naszym klientom. Chcę pogratulować całemu zespołowi GE9X i podziękować firmie Boeing, naszym partnerom i dostawcom za współpracę przy tym niesamowitym osiągnięciu - powiedział John Slattery, prezes i dyrektor generalny GE Aviation.

Silniki testowe GE9X wykonały prawie 5000 godzin, w tym także w locie, i ponad 8000 cykli w celu otrzymania pełnej certyfikacji.

- Tak jak GE90 był pionierem nowej technologii dla silników samolotów komercyjnych ponad 25 lat temu w boeingach B777, tak GE9X ustanawia nowy standard osiągów i wydajności silnika dzięki zastosowaniu najbardziej zaawansowanych technologii GE opracowanych w ciągu ostatniej dekady - powiedział Bill Fitzgerald, wiceprezes i dyrektor generalny Commercial Engines Operation w GE Aviation.

Silnik GE9X został zaprojektowany tak, aby uzyskać o 10 procent niższe jednostkowe zużycie paliwa (SFC) w porównaniu do GE90-115B i pięć procent lepsze SFC niż jakikolwiek inny silnik w tej klasie. Silnik będzie również działał z mniejszą emisją smogu niż jakikolwiek inny silnik w tej klasie.

- Ten kamień milowy został osiągnięty dzięki ogromnym wysiłkom zespołu GE9X i naszych partnerów. Silnik GE9X przeszedł rygorystyczny i dokładny proces certyfikacji i testowania. Jesteśmy zadowoleni z osiągów silnika, który został sprawdzony w drodze szeroko zakrojonych testów naziemnych i w locie. Cieszymy się, że możemy dostarczyć dojrzały i najnowocześniejszy produkt operatorom na całym świecie - powiedział Karl Sheldon, dyrektor generalny programu GE9X.

GE koncentruje się nadal na współpracy z Boeingiem w celu zakończenia programu testów w locie 777X i wprowadzenia go do użytku. Osiem silników testowych GE9X i dwie testowe części zamienne zostały wyprodukowane i dostarczone do Seattle dla czterech testowych samolotów Boeinga 777X. Kilka silników produkcyjnych GE9X zostało zmontowanych, a firma GE Aviation jest w trakcie kończenia fabrycznych testów akceptacyjnych.

GE Aviation przeprowadza obecnie 3000 dodatkowych cykli testów naziemnych na silniku GE9X w celu uzyskania procedury ETOPS (Extended-range Twin-engine Operational Performance Standards). Zespół GE9X prowadzi również inne testy, aby pomóc inżynierom GE w przygotowaniu się do obsługi silnika w eksploatacji. Firma GE otrzymała łącznie zamówienia i zobowiązania na ponad 600 silników GE9X.

Rodzinę B777X napędzać będą wspomniane i nowe silniki GE9X. Pierwsze próby nowej części gorącej silnika zakończyły się już w 2017 roku, a w 2018 i 2019 r. jednostka napędowa wykonała wiele prób w locie. Łopatki sprężarki i turbiny oraz prowadnice części "gorącej" silnika GE9X są wykonane z kompozytów ceramicznych, które mogą pracować w temperaturze 1315ºC. Pozwoli to na zmniejszenie zużycia paliwa o ponad 10 proc. w porównaniu z GE90-115B, przy takich samych kosztach eksploatacji. Silniki GE9X pozostaną nadal największymi jednostkami napędowymi na świecie ze średnicą mierzącą 326 cm.

Nie obyło się też bez problemów. Firma GE Aviation zmuszona była przeprojektować część jednostki napędowej. Informacja wyciekła podczas targów lotniczych Paris Air Show 2019. Więcej o tym w artykule: "GE musi przeprojektować część silnika do boeinga 777X".

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
GECAS zamawia kolejne boeingi 737-800BCF

Biznes i przemysł

GECAS zamawia kolejne boeingi 737-800BCF

Avgeek 16 sierpnia 2020

Chiny zirytowane doniesieniami o możliwym wstrzymaniu sprzedaży silników do C919

Biznes i przemysł

Chiny zirytowane doniesieniami o możliwym wstrzymaniu sprzedaży silników do C919

Tomasz Śniedziewski 23 lutego 2020

Centrum Serwisowania Silników Lotniczych XEOS oficjalnie otwarte (Zdjęcia)

Biznes i przemysł

Centrum Serwisowania Silników Lotniczych XEOS oficjalnie otwarte (Zdjęcia)

Emilia Derewienko 02 października 2019

 

Furgalski: Dla PLL LOT to bardziej odszkodowanie niż pomoc

Prawo i polityka

Furgalski: Dla PLL LOT to bardziej odszkodowanie niż pomoc

02 października 2020

Lufthansa zaplanowała sześć nowych tras, w tym na Alaskę

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zaplanowała sześć nowych tras, w tym na Alaskę

02 października 2020

Antonow chce produkować dwanaście An-178 rocznie

Biznes i przemysł

Antonow chce produkować dwanaście An-178 rocznie

02 października 2020

Ostatni B737-400 LOT-u (SP-LLF) odleciał na przebudowę do Shannon

Pasażer i linie lotnicze

Ostatni B737-400 LOT-u (SP-LLF) odleciał na przebudowę do Shannon

02 października 2020

Zurych wraca do rozkładu lotów z Wrocławia

Pasażer i linie lotnicze

Zurych wraca do rozkładu lotów z Wrocławia

02 października 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5