Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Gauss (airBaltic): Rynek ukraiński był dla nas ważniejszy niż rosyjski

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-03-2022
Ostatnia modyfikacja:
03-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Gauss (airBaltic): Rynek ukraiński był dla nas ważniejszy niż rosyjski
fot. airBaltic
– Oczekiwaliśmy, że rynek ukraiński i rosyjski przyniosą firmie w tym roku łącznie około 9 proc. przychodów, przy czym rynek ukraiński miał mieć większy udział niż rosyjski – odpowiedział na pytanie Rynku Lotniczego o ważność rynku rosyjskiego Martin Gauss, dyrektor generalny airBaltic.

Mateusz Kieruzal, Rynek Lotniczy: Jak ważny dla airBaltic był rynek rosyjski?

Martin Gauss, dyrektor generalny airBaltic: Przez lata firma cieszyła się uznaniem rosyjskiego rynku, ponieważ airBaltic obsługiwał zarówno ruch bezpośredni między Łotwą a Rosją, jak i dogodne połączenia przez Rygę do całej Europy. Od początku pandemii liczba lotów airBaltic oferowanych w Rosji znacznie spadła. Oczekiwaliśmy, że rynek ukraiński i rosyjski przyniosą firmie w tym roku łącznie około 9 proc. przychodów, przy czym rynek ukraiński miał mieć większy udział niż rosyjski.

Ilu pasażerów przewoziliście lotami z Rosji?

Na początku 2022 roku airBaltic wykonywały cztery loty tygodniowo do Moskwy i Petersburga. W 2019 roku przewieźliśmy ponad 500 tys. pasażerów do i z Rosji.

Czy po podjęciu decyzji o opuszczeniu Rosji airBaltic będzie latać w inne miejsca? Do jakich potencjalnych rynków?

Zespół zarządzający siecią firmy pracuje obecnie aktywnie nad oceną innych rynków i potencjalnych nowych tras w Europie w nadchodzącym sezonie letnim. Spółka może również zwiększyć częstotliwości na niektórych istniejących już trasach.

Jak oceniłby Pan szansę powrotu lotów do Rosji? 

W pewnym momencie w przyszłości wznowione zostaną loty między Europą a Rosją. Nie da się jednak przewidzieć, ile czasu może to zająć.

Czy przekierowania tras są dużym problemem?

W tym sezonie zimowym tylko niewielka liczba rozkładowych tras airBaltic jest dotknięta zmianą trasy, a wpływ ten jest nieznaczny w przypadku większości z nich. Większość lotów, których dotyczy ten problem, trwają teraz od 15 do 20 minut dłużej, a tylko niektóre z nich mogą osiągnąć czas lotu dłuższy o 50 minut.

Ceny paliwa rosną. Baryłka ropy naftowej kosztuje około 120 dolarów. Jak airBaltic sobie z tym radzi?

Już dziś airBaltic lata najbardziej wydajną flotą, oferując znaczne oszczędności paliwa. Ponadto firma zainicjowała różne projekty wydajnościowe, z których ostatnie umożliwiły nam rozpoczęcie podejść o wysokiej precyzji RNP AR na lotnisku w Rydze. Ogólnie rzecz biorąc, koszty paliwa stanowią nowe wyzwanie dla całego przemysłu lotniczego.

Czy korzystacie z hedgingu? Po jakiej cenie kupiliście paliwo?

AirBaltic zabezpiecza część swojego paliwa, jednak nie jest w stanie ujawnić konkretnych kwot. Kiedy cena ropy spadnie poniżej zaplanowanej w budżecie ceny docelowej firmy, kierownictwo firmy może zdecydować o zabezpieczeniu pewnej kwoty.

Czy macie nowe plany rozbudowy bazy w Tampere?

W maju airBaltic uruchomi nową bazę w Tampere, łącząc fińskie miasto z sześcioma bezpośrednimi destynacjami, oprócz Rygi. Będzie to pierwsza baza firmy poza krajami bałtyckimi.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

USA naciskają na Turcję w sprawie rosyjskich linii

Prawo i polityka

Furgalski: Możemy zapomnieć, że latanie będzie tańsze

Pasażer i linie lotnicze

Furgalski: Możemy zapomnieć, że latanie będzie tańsze

inf. pras enewsroom.pl 01 lutego 2023

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Martin Gauss: Nie musimy porywać się z motyką na słońce

Pasażer i linie lotnicze

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

USA naciskają na Turcję w sprawie rosyjskich linii

Prawo i polityka

Furgalski: Możemy zapomnieć, że latanie będzie tańsze

Pasażer i linie lotnicze

Furgalski: Możemy zapomnieć, że latanie będzie tańsze

inf. pras enewsroom.pl 01 lutego 2023

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Martin Gauss: Nie musimy porywać się z motyką na słońce

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5