Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Fuzja JetBlue i Spirit. Piąta siła lotnicza w USA chce konkurować z wielką czwórką


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2022-07-29 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Fuzja JetBlue i Spirit. Piąta siła lotnicza w USA chce konkurować z wielką czwórką
Grafika: JetBlue Airways
Linie lotnicze JetBlue Airways i Spirit Airlines zatwierdziły ostateczną umowę o fuzji. Nowojorski tani przewoźnik przejmie niskokosztowca z Florydy po minimalnej cenie 33,5 dolarów za pojedynczą akcję – poinformowano w oficjalnym komunikacie.
– Cieszymy się, że będziemy mogli zaoferować naszym wspólnym klientom wyjątkową kombinację niskich taryf na jeszcze większej liczbie tras. Ta fuzja napędzi nasz rozwój. Będziemy jeszcze silniejszymi i bardziej konkurencyjnymi tanimi liniami lotniczymi – podkreślił Robin Hayes, prezes JetBlue Airways.

– Zmienimy dzięki tej fuzji zasady gry i jesteśmy przekonani, że zapewnimy naszym wspólnym klientom nowe możliwości podróżowania w naprawdę niskich cenach – stwierdził z kolei Ted Christie, prezes Spirit Airlines.

Nowojorski tani przewoźnik i niskokosztowiec z Florydy będą po fuzji dysponować flotą 458 samolotów i księgą zamówień na ponad 300 odrzutowców z rodzin A220 i A320neo. Więcej maszyn w Stanach Zjednoczonych mają jedynie American Airlines (916 samolotów), Delta Air Lines (878), United Airlines (840) i Southwest Airlines (737 maszyn i co ciekawe wszystkie to boeingi wersji 737).

Łączny przychód połączonych linii ma osiągnąć pułap 11,9 mld dolarów rocznie. Przewoźnicy zaoferują w sumie ponad 1700 lotów dziennie do 127 miejsc docelowych. Taka sieć połączeń ma przyciągnąć 77 mln pasażerów rocznie. Cały proces fuzji, uwzględniając kwestie regulacyjne, ma się zakończyć nie później niż w pierwszej połowie 2024 roku.

Sieć połączeń obu tanich przewoźników. Źródło: JetBlue Airways. 


– Wierzymy, że możemy być unikalnym rozwiązaniem w amerykańskim przemyśle lotniczym pomimo nieustannej dominacji wielkiej czwórki. Może nadal będziemy jeszcze od nich mniejsi, ale znacznie lepiej przygotowani do obsługi nowych połączeń do innych miejsc docelowych – podsumował Hayes, prezes JetBlue.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Komisja Europejska mówi „tak” dla połączenia Orlenu z Lotosem

Infrastruktura i lotniska

Komisja Europejska mówi „tak” dla połączenia Orlenu z Lotosem

Redakcja 23 czerwca 2022

JetBlue oferuje wykup akcji Spirit Airlines. Transakcja z Frontier zagrożona

Biznes i przemysł

JetBlue oferuje wykup akcji Spirit Airlines. Transakcja z Frontier zagrożona

Mateusz Kieruzal 06 kwietnia 2022

Jest warunkowa zgoda na połączenie Orlenu i PGNiG

Infrastruktura i lotniska

Jest warunkowa zgoda na połączenie Orlenu i PGNiG

Redakcja 18 marca 2022

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5