Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

flyadeal odebrały pierwszego nowego airbusa A320neo


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-07-18 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

flyadeal odebrały pierwszego nowego airbusa A320neo
Fot. Airbus Media
Saudyjska niskokosztowa linia flyadeal odebrała w piątek (16 lipca) w Tuluzie pierwszego nowego airbusa A320neo. Pierwsza z 30 zamówionych maszyn tego typu dla przewoźnika jest leasingowana przez firmę Avolon, a napędzają ją najnowsze silniki CFM LEAP-1A. Warto dodać, że flyadeal posiada już we flocie jednego A320neo jednak była to maszyna nieodebrana przez Tianjin Airlines.
Najnowszy i pierwszy nowy odebrany airbus A320neo linii flyadeal, to maszyna o numerze seryjnym MSN 10255 i rejestracji HZ-FAN wyprodukowana w zakładach Airbusa w Tuluzie. Nowy Airbus napędzany silnikami CFM LEAP-1A na pokład zabiera 186 pasażerów w konfiguracji jednej klasy podróż - ekonomicznej (3-3). Dzięki A320neo flyadeal odniesie korzyści z najniższych kosztów operacyjnych i najwyższego poziomu komfortu w segmencie wąskokadłubowym, zachowując jednocześnie wysoki stopień podobieństwa z A320ceo.

Przewoźnik kpoczątkowo chciał zamówić boeingi B737 MAX 8 jednak w lipcu 2019 r. linia poinformowała o anulowaniu zamówienia 30 boeingów B737 MAX 8 wraz z opcjami na kolejnych 20 samolotów tego typu. Powód? Globalne uziemienie 737 MAX. Wtedy była to pierwsza tak poważna deklaracja i anulacja w programie 737 MAX. Po tym ruchu przewoźnik postawił na airbusy A320neo. Linia łącznie chce użytkować 50 maszyn tego typu, a pierwotne zamówienie złożone przez Saudię na Paris Air Show 2019, składa się z 30 samolotów i 20 opcji.

Obecna flota flyadeal, należącego do linii Saudia, składa się z 13 airbusów: 11 airbusów A320 oraz dwóch A320neo. Saudyjski przewoźnik oczekuje na dostawę kolejnych 29 A320neo, z których pięć trafi do linii jeszcze w tym roku.

Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 110 firm leasingowych i linii zamówiło 7450 maszyn z rodziny A320neo (w tym 3960 A320neo), to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boeingi 737 MAX mogą znów latać nad Arabią Saudyjską

Prawo i polityka

Boeingi 737 MAX mogą znów latać nad Arabią Saudyjską

Rafał Dybiński 01 marca 2021

Najmłodsze floty na świecie: Norwegian i Aerofłot na czele

Biznes i przemysł

Najmłodsze floty na świecie: Norwegian i Aerofłot na czele

Piotr Bożyk, Emilia Derewienko 26 sierpnia 2019

Flyadeal rezygnuje z 737 MAX i zamawia A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Flyadeal rezygnuje z 737 MAX i zamawia A320neo

Piotr Bożyk 09 lipca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5