Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Flota ITA podwoi się za cztery lata dzięki A320neo i A330-900


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-07-24 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Flota ITA podwoi się za cztery lata dzięki A320neo i A330-900
fot. Piotr Bożyk
Linie lotnicze Italia Trasporto Aereo (ITA) zastąpią od 15 października Alitalię w roli narodowego przewoźnika powietrznego Włoch. Następca zainauguruje działalność z liczbą przejętych 52 samolotów. Flotę zamierza podwoić do 2025 roku, wykorzystując do tego celu kapitał startowy uzyskany od decydentów z Rzymu.
Według włoskich mediów ITA złożyła już wniosek o własny AOC (certyfikat przewoźnika lotniczego) i chce sprzedawać już od 15 sierpnia bilety na rejsy. Nowe linie lotnicze przejmą 85 proc. aktualnych slotów Alitalii w porcie Mediolan-Linate oraz 43 proc. slotów w porcie Rzym-Fiumicino.

Flota ITA w pierwszej fazie działalności będzie realizować rejsy z pomocą 45 wąskokadłubowych airbusów A319 i A320 oraz siedmiu szerokokadłubowych airbusów A330-200. Jak donosi "Air Finance Journal" wycofanych zostanie jedenaście boeingów 777-200ER, które mają średnio 18 lat.

Nowy narodowy przewoźnik Włoch powiększy już jednak w przyszłym roku flotę do 78 samolotów. Docelowy plan przewiduje nawet 105 maszyn w 2025 roku. Jakie odrzutowce wzmocnią więc szeregi ITA?

Na pewno wśród nowych samolotów nie zobaczymy w malowaniu przewoźnika kolejnych boeingów i embraerów, ponieważ zdecydowano się tylko na jednego producenta. Według doniesień niemieckiego serwisu aero.de ITA sonduje oferty od firm leasingowych na A320neo i A330-900. Część z nich to maszyny zwrócone leasingodawcom podczas kryzysu wywołanego wirusem COVID-19. Ich atutem jest szybka dostępność, dlatego nowe linie lotnicze z Półwyspu Apenińskiego wybrały właśnie takie samoloty.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Chair Airlines leasingują boeinga 737-800 linii Enter Air

Biznes i przemysł

Chair Airlines leasingują boeinga 737-800 linii Enter Air

Rafał Dybiński 23 lipca 2021

Ryanair poleci jesienią z Poznania do Manchesteru

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair poleci jesienią z Poznania do Manchesteru

Rafał Dybiński 23 lipca 2021

Cztery nowe trasy Wizz Air z Włoch. Dwie do Maroka

Pasażer i linie lotnicze

Cztery nowe trasy Wizz Air z Włoch. Dwie do Maroka

Rafał Dybiński 23 lipca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5