Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Finnair zamówi nowe samoloty i wprowadzi klasę premium

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Finnair zamówi nowe samoloty i wprowadzi klasę premium
fot. Piotr Bożyk
Finnair poinformował wczoraj (12 listopada), że dąży do zwiększenia swojej floty do ponad 100 samolotów w ramach sześcioletniego planu rozwoju, który będzie koncentrował się na osiągnięciu zrównoważonej, rentownej ścieżki wzrostu. Fiński przewoźnik chce zaprezentować także nową klasę premium.

Flota urośnie do 100 samolotów

Fiński przewoźnik planuje zwiększenie floty wąskokadłubowej z 61 samolotów - w tym 37 airbus i 24 embraerów i ATR-ów - do około 70 w 2025 r. Linia chce również rozbudować swoją flotę dalekiego zasięgu z 22 samolotów do około 30. Obecnie przewoźnika lata ośmioma airbusami A330-300 i 14 A350-900XWB. Topi Manner, prezes Finnaira, podczas wczorajszego briefingu zapowiedział, że przewoźnik rozpoczyna nową fazę rozwoju, co stanowi znaczącą zmianę w stosunku do poprzedniego przyspieszonego wzrostu. - Osiągamy wzrost i dobry bilans. Wciąż i nadal mamy okazję poprawić naszą rentowność - powiedział Manner.

Prezes Finnaira twierdzi, że linia lotnicza może podwoić strategię obsługi tras europejsko-azjatyckich przez Helsinki, koncentrując się na zwiększeniu częstotliwości do głównych dużych azjatyckich miast, a nie na dodawaniu nowych miast do swojej siatki połączeń. Do tego będą potrzebne kolejne maszyny. Stąd Ole Orver, dyrektor handlowy Finnaira, twierdzi, że linia bardzo potrzebuje samolotów zarówno dalekodystansowych, jak i wąskokadłubowych, aby zapewnić wystarczającą łączność, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że przewoźnik buduje czwartą fale przylotów w celu zwiększenia elastyczności przesiadek w Helsinkach. Do 2025 r. linia będzie miała około 20 dodatkowych samolotów. Początkowo we flocie przewoźnik skoncentruje się na odnowieniu starszej floty wąskokadłubowej, ale będzie też potrzebował więcej szerokokadłubowców.

- Mam plan, gdzie przydzielić każdy z tych dodatkowych samolotów. Mam również plan tworzenia kopii zapasowych tras dla każdego szerokokadłubowego samolotu. Uważamy, że nasz plan jest  bardzo solidny - podsumował Orver.

Dyrektor finansowy Mika Stirkkinen twierdzi, że linia planują w sumie zainwestować we flotę kwotę w wysokości 3,5-4 miliardów euro w ciągu sześciu lat. Mówi, że będzie to zależeć od dostępności dostaw oraz innych czynników technicznych. Dodaje, że linia lotnicza ma już zainwestowane 850 milionów euro, z czego większość dotyczy zaległych dostaw pięciu samolotów A350-900, które mają pojawić się w latach 2020-22.

Topi Manner twierdzi, że linia lotnicza przygotowuje się do podjęcia decyzji dotyczących inwestycji flotowych, przy czym około jedna trzecia zostanie uruchomiona na rozwój, a dwie trzecie na odnowienie i jej wymianę. Inwestycja zostanie sfinansowana głównie z przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej. Finnair dąży do wzrostu średniej wydajności o 3-5 proc. rocznie w nowej fazie rozwoju. Manner opisuje przewoźnika jako „dużą, a zarazem małą linię lotniczą”, dodając: - Wystarczająco duży, aby robić rzeczy, wystarczająco mały, aby je wdrożyć - zakończył Manner.

W końcu Finnair zaoferuje klasę premium


Według ostatnich zapowiedzi Finnair uruchomi w 2020 r. klasę premium (Premium Economy) stając się najnowszą linią lotniczą, która zainwestuje w coś, co wiele linii lotniczych uważa za kabinę lub klasę zarabiającą pieniądze. Linia oczekuje, że nowa kabina - z nowymi siedzeniami, większą przestrzenią i ulepszoną koncepcją gastronomiczną w porównaniu do klasy ekonomicznej - będzie dostosowana zarówno dla osób podróżujących w celach wypoczynkowych, jak i biznesowych- wyjaśnia Piia Karhu z Finnair, SVP Customer Experience. Karhu zasugerowała, że firma ma bardzo wysokie oczekiwania co do sukcesu nadchodzącej klasy premium, która ma "lepszą marżę sprzedaży i zyski”.

Dla wielu linii lotniczych klasa premium jest na ogół niezwykle opłacalna. Średnio przewoźnicy są w stanie policzyć dwa do trzech razy więcej niż bilet w klasie ekonomicznej niższej taryfy, ale jego zwiększone koszty są bardzo minimalne. Siedzenia klasy premium w klasie ekonomicznej nie zmniejszają znacząco pojemności siedzeń w kabinie, a dla większości samolotów szerokokadłubowych linie lotnicze mogą zachować konfigurację 2-3-2. Oprócz tego catering jest często bardziej podobny do klasy ekonomicznej (choć lepiej przedstawiony), co oznacza, że ​​linie lotnicze nie wydają zbyt dużo na jedzenie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

Pasażer i linie lotnicze

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

inf. pras. Airbus 30 grudnia 2023

Singapore reaktywowały ostatniego airbusa A380

Pasażer i linie lotnicze

LATAM Airlines zamawiają kolejne Dreamlinery

Pasażer i linie lotnicze

LATAM Airlines zamawiają kolejne Dreamlinery

Piotr Bożyk 27 grudnia 2023

Zobacz również:

Finnair: Listopad trochę lepszy niż w 2022 i prawie 812 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Finnair: Listopad trochę lepszy niż w 2022 i prawie 812 tys. podróżnych

Rafał Dybiński 18 grudnia 2023

Solidny październik w Finnair i ponad 920 tys. pasażerów. Więcej niż w 2022

Pasażer i linie lotnicze

Nagoja ponownie w sieci tras Finnair. A350 też do Las Palmas

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

Pasażer i linie lotnicze

Airbus dostarczył pierwszy samolot z nowej linii montażu końcowego

inf. pras. Airbus 30 grudnia 2023

Singapore reaktywowały ostatniego airbusa A380

Pasażer i linie lotnicze

LATAM Airlines zamawiają kolejne Dreamlinery

Pasażer i linie lotnicze

LATAM Airlines zamawiają kolejne Dreamlinery

Piotr Bożyk 27 grudnia 2023

Zobacz również:

Finnair: Listopad trochę lepszy niż w 2022 i prawie 812 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Finnair: Listopad trochę lepszy niż w 2022 i prawie 812 tys. podróżnych

Rafał Dybiński 18 grudnia 2023

Solidny październik w Finnair i ponad 920 tys. pasażerów. Więcej niż w 2022

Pasażer i linie lotnicze

Nagoja ponownie w sieci tras Finnair. A350 też do Las Palmas

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5