Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Finnair prezentuje pierwszego embraera E190 po retroficie (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
31-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Finnair zaprezentował pierwszą odnowioną kabinę embraera E190. Retrofit pokładu nada całej flocie embraerów świeże i zachęcające do podróży wnętrze z elementami znanymi z wcześniej przeprojektowanych kabin samolotów dalekodystansowych fińskiego przewoźnika.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, Finnair jest w trakcie odnawiania kabin pasażerskich floty embraerów E190. Ma to na celu zwiększenie komfortu pasażerów także na krótszych trasach. Kolorystyka i atmosfera nowych kabin zostały zaprojektowane tak, aby pasowały do niedawno odnowionej floty szerokokadłubowej Finnaira oraz nowego saloniku biznesowego przewoźnika na lotnisku w Helsinkach w strefie Schengen.

Pierwszy odnowiony E190, o rejestracji OH-LKH, powrócił do służby w tym tygodniu z lotniska Exeter w Wielkiej Brytanii, gdzie miały miejsce prace wymiany kabiny. Cała flota 12 samolotów będzie tak wyglądać do wiosny 2026 r., a według ostatnich informacji, siedem samolotów zostanie przebudowanych w sezonie zimowym 2024/25, a pozostałe maszyny zostaną poddane retrofitowi w sezonie zimowym 2025/26.

-Chcieliśmy stworzyć harmonijne, świeże i zachęcające środowisko podróży dla naszych klientów, z ciemnoniebieskimi i szarymi kolorami oraz nutą drewnianego laminatu - elementami znanymi z naszych samolotów dalekodystansowych. W odnowionej kabinie znajdą się dwa rodzaje foteli. W rzędach 1-9 fotele (zazwyczaj dedykowane klasie biznes Finnaira) oferują dodatkowy komfort dzięki swojej konstrukcji i amortyzacji oraz odchylają się nieznacznie, podczas gdy od rzędu 10 fotele nie będą miały takiej opcji - powiedziała Eerika Enne, szefowa działu Inflight Customer Experience.

Jednym z celów odnowienia kabiny embraerów było zmniejszenie wagi samolotu. Dlatego jak podkreśla przewoźnik, zarówno fotele firmy Recaro dla E-Jetów przeznaczone dla klasy biznes z przodu samolotu, jak i w klasie ekonomicznej są lżejsze niż poprzednie, a wykładzina w kabinie jest wykonana z lżejszego, ale bardziej trwalszego materiału niż wcześniej. Dzięki tym zmianom fińska linia zmniejsza wagę każdego przebudowanego samolotu o nieco ponad 150 kg. W każdym samolocie wymieniono także klasyczne oświetlenie na nowoczesne i oszczędne oświetlenie LED. Jednym z małych minusów nowej kabiny jest to, że w fotelach nie ma gniazdek elektrycznych ani opcji ładowania przez USB.

Dlaczego przewoźnik zdecydował się na retrofit E190?

Embraery są obsługiwane dla Finnair przez Nordic Regional Airlines (NORRA), spółkę joint venture Finnaira i Danish Air Transport, obsługującą trasy krajowe i europejskie. Łącznie we flocie linii jest 12 E190, a najstarszy z nich został wyprodukowany w 2006 r., natomiast najmłodszy w 2011 r.

Fińska linia na razie nie przewiduje wymiany floty E190 w najbliższej przyszłości. Zarząd Finnaira twierdzi, że nowe samoloty są wciąż zbyt awaryjne, a koszty przestojów czy napraw nadal przewyższają oszczędności spowodowane mniejszym spalaniem paliwa. Do tego problemy z dostępnością części zamiennych powodują problemy na siatce połączeń i poszukiwanie przewoźników ACMI do wykonania części tras. Przewoźnik podejmie jakąkolwiek decyzję o wymianie floty wąskokadłubowej dopiero w najbliższych latach.

Zapytany przez nas przewoźnik o koszty tej inwestycji, odpowiedział, że nie ujawnia kosztów przebudowy samolotów, ale całe przedsięwzięcie dla 12 samolotów jest liczone w milionach euro.

Flota przewoźnika

Obecnie flota fińskiej linii składa się z 79 samolotów: 12 ATR-ów 72-500, pięciu airbusów A319, 10 A320, 15 A321, ośmiu A330-300, 17 A350-900 oraz 12 embraerów E190. Przewoźnik czeka obecnie na dostawy dwóch airbusów A350-900.

Warto także dodać, że wstępne plany odnowienia floty samolotów wąskokadłubowych Finnaira są w toku, ale dopóki linia lotnicza nie odzyska rentowności, to na razie nie będzie żadnych zamówień. Informowaliśmy o tym w artykule "Finnair nieco odsuwa temat odnowienia floty wąskokadłubowej".
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Finnair dolecą do Toronto latem 2026 roku

Pasażer i linie lotnicze

Finnair dolecą do Toronto latem 2026 roku

Redakcja/inf. pras. 19 czerwca 2025

Finnair powróci do Kanady. Od maja 2026 r. poleci do Toronto

Pasażer i linie lotnicze

Kolejne strajki w Helsinkach. Finnair będzie kasował loty

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Finnair dolecą do Toronto latem 2026 roku

Pasażer i linie lotnicze

Finnair dolecą do Toronto latem 2026 roku

Redakcja/inf. pras. 19 czerwca 2025

Finnair powróci do Kanady. Od maja 2026 r. poleci do Toronto

Pasażer i linie lotnicze

Kolejne strajki w Helsinkach. Finnair będzie kasował loty

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij