Linie lotnicze Finnair przewiozły w marcu 953 tys. pasażerów – poinformował nordycki przewoźnik w oficjalnym komunikacie.
Statystyki z trzeciego miesiąca bieżącego roku są wyższe o 55,1 proc. w odniesieniu do tego samego okresu ubiegłego roku, a także lepsze o 15,7 proc. od
uzyskanych w lutym.
Najwięcej nowych podróżnych narodowym liniom lotniczym Finlandii przybyło w marcu z Bliskiego Wschodu, a konkretnie porównując rok do roku aż o 592,9 proc. Na kierunkach azjatyckich wzrost był na poziomie 202,5 proc. W przypadku europejskich połączeń liczba pasażerów była wyższa o 57,8 proc. W ruchu krajowym doliczono się natomiast więcej podróżnych o 53,7 proc. Wreszcie na trasach do Ameryki Północnej wzrost był na poziomie 10,4 proc.
Zarządzający Finnair nie ukrywają satysfakcji z ogólnej poprawy wyników. Nadal widoczny jest jednak negatywny wpływ zamknięcia rosyjskiej przestrzeni powietrznej.
Źródło: company.finnair.com.
Oferowanie wzrosło rok do roku o 27 proc. Porównując tylko do lutego było wyższe o 11,9 proc. Przychód mierzony w pasażerokilometrach (RPK) wzrósł rok do roku o 87,7 proc. W odniesieniu tylko do lutego był wyższy o 15,6 proc.
Wskaźnik wypełnienia samolotów (PLF) wzrósł do roku o 25,1 punktów procentowych oraz o 2,5 punktów procentowych miesiąc do miesiąca i osiągnął średni pułap 77,7 proc. W odniesieniu do marca 2019 roku był niższy jedynie o 0,6 proc. Najlepiej wyglądało to na europejskich trasach (81,3 proc.) i tych do Azji (78,1 proc.), natomiast najsłabiej w połączeniach transatlantyckich, gdzie PLF był na poziomie 68,7 proc.
Wolumen obsłużonych ładunków w marcu wzrósł rok do roku o 16,3 proc. Względem krótszego o trzy dni lutego był wyższy o 14,6 proc. Punktualność odrzutowców nordyckiego przewoźnika osiągnęła pułap 84,6 proc.
Największy wzrost oferowania odnotowano na trasach na Bliski Wschód, bowiem aż o 539,3 proc. W przypadku azjatyckich kierunków było wyższe o 87 proc., krajowych połączeń o 23,9 proc., natomiast europejskich o 12,5 proc. Spadek oferowania aż o 42,9 proc. odnotowano jednak na trasach do Ameryki Północnej. To efekt wstrzymania rejsów międzykontynentalnych ze Sztokholmu do miejsc docelowych w Stanach Zjednoczonych.
Analizując bardziej szczegółowo RPK najlepiej było również na trasach na Bliski Wschód, gdzie zanotowano wzrost o imponujące 507,2 proc. W przypadku azjatyckich kierunków wyniki poprawiono o 265 proc. Wyższe o 33,9 proc. przychody wypracowano z kolei na europejskich połączeniach, natomiast w ruchu krajowym o 29,5 proc. Wreszcie w przypadku tras do Ameryki Północnej odnotowano wzrost o 18 proc.