Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Finnair: A350 polecą dla Eurowings, A321 dla British Airways


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2022-05-03 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Finnair: A350 polecą dla Eurowings, A321 dla British Airways
Fot. Airbus Media
Finnair boryka się z dużymi problemami z powodu zamknięcia rosyjskiej przestrzeni powietrznej i powolnego powrotu na kluczowe trasy azjatyckie. Ratując sytuację linia poszukuje różnych rozwiązań. Jednym z nich jest próba wet-leasingu swojej floty w Europie i tak dzięki temu trzy A350 polecą dla Eurowings Discover, a cztery A321 dla British Airways.
A350 dla Eurowings Discovery

Eurowings Discover wyleasinguje trzy Airbusy A350 od linii Finnair do końca sezonu letniego 2022. - Umowa wet lease na dwa pierwsze samoloty rozpocznie się w maju, a na trzeci w czerwcu. Samolot wraz z załogą będzie obsługiwał loty dla Eurowings Discover z Frankfurtu i Monachium do różnych miejsc w USA i Kanadzie. W sumie Eurowings zatrudni w ten sposób prawie 400 członków załogi - potwierdził w środę Finnair, potwierdzając krążące od tygodni pogłoski o współpracy ze spółką zależną Lufthansy.

Finnair posiada obecnie 25 szerokokadłubowych airbusów: 17 A350-900 i osiem A330-300. Fiński przewoźnik w swojej strategii siatki połączeń w dużej mierze opierał się na trasach do Azji Wschodniej. Jednak po tym, jak Rosja zamknęła swoją przestrzeń powietrzną w odwecie za zachodnie sankcje, większość tych tras stała się nieopłacalna z Helsinek. Finnair przeniósł większą część swoich zdolności przewozowych na trasach długodystansowych do Ameryki Północnej, ale zapowiedział, że w tym roku będzie operował na poziomie ok. 70 proc. zdolności przewozowych sprzed pandemii.

- Dostosowujemy się do rzeczywistości zamkniętej rosyjskiej przestrzeni powietrznej i rozpoczęliśmy określanie środków, które pozwolą nam się do tego dostosować. Jeśli chodzi o sieć połączeń, kierujemy się na zachód i do Azji Południowej, a także wykorzystujemy przepływy np. z Indii i USA. W ciągu ostatniego miesiąca nasz zespół ciężko pracował nad znalezieniem opłacalnego wykorzystania naszej niewykorzystanej przepustowości po zamknięciu rosyjskiej przestrzeni powietrznej - powiedział Topi Manner, prezes Finnaira podczas konferencji prasowej.

A321 dla British Airways

W sezonie letnim 2022 Finnair wyleasinguje także British Airways cztery samoloty A321. Warto dodać, że obie linie lotnicze są członkami Oneworld i tego samego transatlantyckiego joint-venture. - Pierwsze dwa samoloty zostaną wydzierżawione od 3 maja, a pozostałe dwa od czerwca. Okres leasingu wynosi cztery miesiące dla każdego samolotu. Samoloty wraz z załogą będą obsługiwały loty British Airways z londyńskiego Heathrow do wielu europejskich destynacji - poinformował przewoźnik w raporcie kwartalnym. Oprócz A321 od Finnaira, BA wyleasinguje także dwa boeingi B757-200 od Titan Airways.

Fiński przewoźnik, który obecnie eksploatuje 15 airbusów A321, od początku roku sprzedał już cztery najstarsze takie maszyny (OH-LZA,-LZB,-LZC,-LZD). A321 Finnair zabierają na pokład 209 pasażerów.

Finnair rozważa zmiany w organizacji i redukcję floty

Przewoźnik zapowiedział, że oprócz zmian siatki połączeń i umów wet-lease, wdroży program oszczędnościowy o wartości 60 mln euro poprzez "dystrybucję, leasing samolotów i ciągłe doskonalenie operacji". Spółka podkreśliła, że jej sytuacja gotówkowa jest dobra dzięki w pełni wykorzystanej pożyczce hybrydowej od rządu w wysokości 400 mln euro (421,8 mln dolarów), która została ostatnio przekształcona w pożyczkę kapitałową.

Jeśli to nie wystarczy, Finnair planuje uciec się do bardziej drastycznych środków. Manner przyznał, że reorganizacja Finnair jest prawdopodobnie zmianą długoterminową, biorąc pod uwagę, że ograniczenia w rosyjskiej przestrzeni powietrznej prawdopodobnie nie znikną w najbliższym czasie. Oprócz "dodatkowych możliwości leasingu z załogą", Finnair rozważa również potencjalną sprzedaż nieużywanych samolotów.

Obecnie flota fińskiej linii składa się z 80 samolotów: 12 ATR-ów 72-500, sześciu airbusów A319, 10 A320, 15 A321, ośmiu A330-300, 17 A350-900 oraz 12 embraerów E190.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lotnisko w Lublanie ma być czarterowym hubem

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Lublanie ma być czarterowym hubem

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Finnair zimą też nie polecą nad Rosją. Będzie i tak 10 tras do Azji

Pasażer i linie lotnicze

Finnair zimą też nie polecą nad Rosją. Będzie i tak 10 tras do Azji

Rafał Dybiński 20 kwietnia 2022

Izrael wznawia dopłaty dla linii lotniczych. Mają wrócić rejsy do Ejlatu

Pasażer i linie lotnicze

Izrael wznawia dopłaty dla linii lotniczych. Mają wrócić rejsy do Ejlatu

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2022

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5