Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

FAA śledzi samoloty Boeing 737 MAX za pośrednictwem danych satelitarnych


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2021-02-22 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

FAA śledzi samoloty Boeing 737 MAX za pośrednictwem danych satelitarnych
Fot. American Airlines
Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) poinformowała w piątek, że śledzi wszystkie samoloty Boeing 737 MAX przy użyciu danych satelitarnych, na podstawie umowy z firmą zajmującą się nadzorem ruchu lotniczego Aireon LLC – podaje Agencja Reutera.
Aireon i L3Harris Technologies ogłosiły w listopadzie nowe partnerstwo z Federalną Administracją Lotnictwa, amerykańskim organem, odpowiadającym za bezpieczeństwo w powietrzu. Rządowa agencja otrzymała szeroki dostęp do danych Aireon z monitoringu ruchu lotniczego w czasie rzeczywistym. FAA przyznała, że Aireon dostarcza jej dane dotyczące lotów ADS-B dla wszystkich samolotów typu Boeing 737 MAX.

„System Aireon będzie sygnalizował odchylenia od pewnych parametrów we wszystkich fazach lotu i zaalarmuje dział bezpieczeństwa lotniczego FAA. Inżynierowie bezpieczeństwa i inspektorzy wykorzystają wczesne powiadomienie do dalszej analizy incydentu” – ogłosiła FAA, która kontroluje 17 proc. światowej przestrzeni powietrznej.

Monitoring tego modelu przez agencję rozpoczął się 29 stycznia. System wysyła do FAA e-maile po wykryciu zdarzenia, a każdego dnia generowana jest karta raportu o danych z lotów z poprzedniego dnia. Agencja wykorzystała również dane Aireon przy podjęciu decyzji o uziemieniu floty B737 MAX w marcu 2019 roku.

Amerykański organ zniósł ponad 20-miesięczne uziemienie B737 MAX w listopadzie – po tym, jak Boeing dokonał serii ulepszeń bezpieczeństwa oprogramowania i zmian szkoleniowych. MAX-y zostały uziemione po dwóch tragicznych katastrofach tego modelu w odstępie czasu wynoszącym zaledwie pięć miesięcy. W obu przypadkach zawiódł podsystem MCAS, który miał chronić samolot przed przeciągnięciem. Po wypadkach cień padł na amerykańskiego producenta tych maszyn, firmę Boeing oraz właśnie na FAA – agencji zarzucano zbyt pospieszne wypuszczenie modelu z wadliwym oprogramowaniem na rynek.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Kenia zezwoliła na loty boeingami 737 MAX

Prawo i polityka

Kenia zezwoliła na loty boeingami 737 MAX

Rafał Dybiński 22 lutego 2021

Boeing 737 MAX z pozwoleniem na loty w kolejnym kraju

Prawo i polityka

Boeing 737 MAX z pozwoleniem na loty w kolejnym kraju

Emilia Derewienko 19 lutego 2021

LOT rozpocznie dodatkowe szkolenie pilotów 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

LOT rozpocznie dodatkowe szkolenie pilotów 737 MAX

Rafał Dybiński 17 lutego 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5