Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

FAA pochyla się nad problemami Dreamlinerów


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-09-12 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

FAA pochyla się nad problemami Dreamlinerów
Fot. Boeing
Trwają dyskusje pomiędzy Boeingiem a Federalną Administracją Lotnictwa (FAA), odpowiadającą za bezpieczeństwo w powietrzu, na temat usterki w Dreamlinerach. Problem produkcyjny Boeinga 787 wykryto jeszcze w ubiegłym roku.
Regionalna rozgłośnia KOMO informuje, że usterka dotyczy statecznika pionowego Boeingów 787 Dreamliner, co może mieć wpływ na 680 samolotów. To czwarty zgłoszony problem z produkcją tych maszyn, ujawniony w ostatnich dniach. Federalna Administracja Lotnictwa „bada wady produkcyjne niektórych samolotów Boeing 787”, ale nie podjęła decyzji, czy wydać nowe dyrektywy dotyczące zdatności do lotu.

Z kolei amerykański producent poinformował w oświadczeniu, że nowo zgłoszony problem „został wykryty pod koniec 2019 roku” i rozwiązany w procesie produkcji. Inżynierowie Boeinga stwierdzili ponadto, że „nie wpływa on na bezpieczeństwo lotu i nie jest wymagane żadne natychmiastowe działanie”. Boeing dodaje, że współpracował z FAA nad sfinalizowaniem wytycznych dla floty, będącej w eksploatacji.

Producent przyznał jednak, że podczas produkcji statecznika dla B787, odkryto, że niektóre elementy zostały zaciśnięte z większą siłą niż podano, co może skutkować nieprawidłową weryfikacją szczeliny. Nieoficjalnie mówi się, że problem może wymagać sprawdzenia nawet 900 samolotów.

FAA bada również dwie inne wady produkcyjne Dreamlinerów. W sierpniu tego roku wyszło na jaw, że osiem Boeingów 787 zostało wycofanych z eksploatacji, w wyniku dwóch odrębnych problemów produkcyjnych w sekcjach kadłuba. KOMO podaje, że problem dotyczy nadmiernych luk, które mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa i powodować nadwyrężenie konstrukcji samolotu w czasie trwania lotu.

Boeing wyjaśnił, że niektóre samoloty mają podkładki, które nie mają odpowiedniego rozmiaru, a powierzchnie innych maszyn nie są zgodne z wymaganymi specyfikacjami. Producent zidentyfikował problem z podkładkami w sierpniu 2019 roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Enter Air uruchamia certyfikowany symulator Boeinga 737 w Polsce

Biznes i przemysł

Enter Air uruchamia certyfikowany symulator Boeinga 737 w Polsce

Emilia Derewienko 10 września 2020

Airbus zdecydowanie wyprzedza Boeinga w liczbie dostaw samolotów

Biznes i przemysł

Airbus zdecydowanie wyprzedza Boeinga w liczbie dostaw samolotów

Emilia Derewienko 09 września 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5