Linie lotnicze Eurowings wzmocnią swoją flotę przed przyszłorocznym sezonem letnim dwoma airbusami A220-300, które trafią do przewoźnika z grupy Lufthansy na zasadzie leasingu mokrego z airBaltic - informują serwisy "aero.de" oraz "airliners.de".
Dwa odrzutowce pozyskane od linii lotniczych z Łotwy pojawią się jeszcze w tym tygodniu w Stuttgarcie, który jest bazą operacyjną Eurowings. - Spodziewamy się latem 2022 roku mocnego nadrabiania zaległości, ponieważ większość podróżujących rodzin z dziećmi będzie już zaszczepiona. Dlatego dążymy do jak najlepszego przygotowania się do operacji lotniczych - wyjaśniła rzeczniczka Eurowings w odpowiedzi dla serwisu "aero.de".
Przewoźnik z grupy Lufthansy latem 2021 roku eksploatował 81 własnych samolotów. Dwanaście miesięcy później plany obejmą ponad 100 odrzutowców, z których część będzie leasingowana w formule wykorzystującej również obsługę połączeń przez personel innych linii lotniczych. Tak właśnie będzie w przypadku dwóch
A220-300 z airBaltic.
Eurowings na początku przyszłego roku spodziewają się również dostaw pierwszych siedmiu airbusów A320neo.
Macierzysta Lufthansa przydzieliła taniemu przewoźnikowi z grupowych zamówień w sumie trzynaście samolotów A320neo i A321neo.
Większa wersja maszyn będzie dysponowała 232 fotelami na pokładzie dla pasażerów. Samoloty pomieszczą w ten sposób o 52 podróżnych więcej w porównaniu z A320neo. Odrzutowce mają latać dla Eurowings od 2023 roku.