Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Europejskie lotnictwo przeżywa złote czasy. Krawczyk: Niebo się korkuje

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Europejskie lotnictwo przeżywa złote czasy. Krawczyk: Niebo się korkuje
fot. Buskeros, Pixabay
– Trwa ogromna hossa na przewozy pasażerskie, ale w szczycie sezonu obsługujemy już powyżej 35 tys. operacji dziennie nad Europą, a to bardzo dużo. Pojawia się problem z przepustowością w powietrzu – ostrzega w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Jacek Krawczyk, przewodniczący Grupy Pracodawców w Europejskim Komitecie Ekonomiczo-Społecznym i sprawozdawca EKES w tematyce lotnictwa.

– Rok 2017 był najlepszym rokiem w polskim lotnictwie w historii – mówi ekspert lotniczy, Jacek Krawczyk. W minionym roku liczba pasażerów obsłużonych przez polskie porty lotnicze wzrosła aż o około 18% w stosunku rok do roku, co było drugim najlepszych wynikiem na świecie. Jak przewidują analitycy, w 2018 roku wzrost ten będzie na poziomie około 12% – oznacza to, że lotniska w Polsce odprawią 45 mln podróżnych w porównaniu do 40 mln, obsłużonych w roku ubiegłym.

To powód do zadowolenia, ale też do niepokoju. Jak zauważa Krawczyk, już w tej chwili poziom zagęszczenia ruchu lotniczego w Europie jest olbrzymi. – W szczycie sezonu nad europejskim niebem obsługujemy powyżej 35 tys. operacji dziennie, a to bardzo dużo. Jakkolwiek w Polsce nie mamy z tym problemu, tak nad pozostałymi częściami Europy istnieje problem z przepustowością w powietrzu – podkreśla w rozmowie z Rynkiem Lotniczym.

Zagęszczenie ruchu to zresztą niejedyne wyzwanie, stojące przed europejskim lotnictwem. Ekspert podkreśla, że drugim poważnym problemem dla branży może być wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Poza tym, że dla samego lotnictwa brytyjskiego Brexit może wygenerować ogromne koszty – analitycy szacują, że Wielka Brytania popłynie na wyjściu z UE na 2,3 mld funtów – Brexit nie jest dobrym prognostykiem dla rynku, dążącego do konsolidacji. Jacek Krawczyk uważa, że cały proces zakończy nowa umowa z Wielką Brytanią o transporcie lotniczym. – Problem polega na tym, że będzie to umowa, która ma te rynki rozłączyć, a więc to jest oświadczenie zupełnie bez precedensu – zaznacza.

Ekspert nadzieje dla lotnictwa europejskiego upatruje w cyfryzacji, która wpływa nie tylko na sprzęt i zarządzanie ruchem, ale także liczbę samolotów i dronów, poruszających się oraz specyfikę pracy w lotnictwie w przyszłości. – Już za kilka lat może się bowiem okazać, że ludzie będą zdziwieni, widząc pilota w kokpicie – dodaje.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Łukasz Malinowski 13 września 2023

IATA: Wysoki poziom rezerwacji i zaufania do lotów w szczycie lata

Pasażer i linie lotnicze

Avinor: Coraz większy ruch w portach lotniczych w Norwegii

Pasażer i linie lotnicze

Jacek Krawczyk nie będzie ubiegał się o stanowisko w instytucji UE

Prawo i polityka

Jacek Krawczyk: Latanie z połową pustych miejsc jest absurdem (Wywiad)

Prawo i polityka

Zobacz również:

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Łukasz Malinowski 13 września 2023

IATA: Wysoki poziom rezerwacji i zaufania do lotów w szczycie lata

Pasażer i linie lotnicze

Avinor: Coraz większy ruch w portach lotniczych w Norwegii

Pasażer i linie lotnicze

Jacek Krawczyk nie będzie ubiegał się o stanowisko w instytucji UE

Prawo i polityka

Jacek Krawczyk: Latanie z połową pustych miejsc jest absurdem (Wywiad)

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5