Etihad Airways będą latać do Krakowa! Emiracki przewoźnik zainauguruje sezonowe połączenia lotnicze w lecie 2026 roku. Operacje obsłużą airbusy A321LR, które oferują produkt pokładowy znany z samolotów szerokokadłubowych, zwłaszcza w klasie biznes.
Z początkiem czerwca narodowy operator lotniczy Zjednoczonych Emiratów Arabskich zainaugurował bezpośrednie połączenia lotnicze między Abu Zabi a Warszawą, wskazując, że linie lotnicze z Zatoki Perskiej vel Arabskiej zamierzają rosnąc w Polsce w oparciu o warszawskie Lotnisko Chopina.
Słowa dyrektora finansowego Etihadu, Raffaela Quintasa, okazały się wyłącznie zasłoną dymną, gdyż przewoźnik zadebiutuje w Krakowie w przyszłym roku. Sezonowe połączenia zostanie zainaugurowane 16 czerwca i będzie wykonywane trzy razy w tygodniu: we wtorki, czwartki i soboty, aż do 5 września. Za obsługę rejsów do Krakowa będą odpowiadać wąskokadłubowe airbusy A321LR o całkowicie zmodernizowanym wnętrzu, który ma odpowiednikiem produktu znanego z maszyn o szeroki kadłubie.
– W miarę jak rozszerzamy zasięg Etihad na całym świecie, nasz cel pozostaje prosty: bezpośrednie połączenie Abu Zabi z miejscami, które ludzie chcą odwiedzić, i serdeczne powitanie większej liczby gości, którzy chcą doświadczyć naszego pięknego domu i stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W czerwcu tego roku świętowaliśmy już udane uruchomienie naszej trasy w Warszawie, a dodanie Krakowa pokazuje naszą wiarę w polski rynek – powiedział Antonoaldo Neves, dyrektor generalny Etihad Airways.
Zaproponowany harmonogram lotów pozwoli podróżnym z Krakowa na wygodny tranzyt na
nowym lotnisku w Abu Zabi do popularnych destynacji w Australii i Azji Południowo-Wschodniej oraz na Malediwy i Seszele.
Rynkowa rewolucja
Dzięki zaledwie dwóm ekskluzywnym pierwszoklasowym studiom, pasażerowie będą mogli cieszyć się intymnym, ultra-premiumowym doświadczeniem, zwykle zarezerwowanym dla pasażerów rejsów długodystansowych, które są realizowane poprzez samoloty o szerokim kadłubie. Przestronne studio oferuje dodatkową przestrzeń do siedzenia dla współpasażera, a także duży, 20-calowy ekran 4K-system rozrywki indywidulanej, z możliwością parowania własnego sprzętu słuchowego za pomocą Bluetooth. Fotele mają również możliwość ładowania bezprzewodowego urządzeń elektronicznych.

Przeprojektowana została kabina biznes – 14 foteli w konfiguracji 1-1, czyli z bezpośrednim dostępem do przejścia, będzie w układzie jodełki. Fotele w obu kabinach premium będą się w pełni rozkładać, tworząc pełnoprawne łóżko. Każde siedzenie obejmuje 17,3-calowy ekran 4K, możliwość parowania słuchawek indywidualnych za pomocą Bluetooth, bezprzewodowe ładowanie urządzeń elektronicznych i dużą przestrzeń do przechowywania m.in. bagaży podręcznych.
W klasie ekonomicznej znajdzie się 144 foteli, z czego 36 siedzisk będzie charakteryzowało się większą przestrzenią na nogi, które będą odchylać się do tyłu o 12,7 centymetra. Szerokość foteli wyniesie 46,7 centymetra – będzie to jedno z najszerszych siedzeń klasy ekonomicznej na rynku, zapewniające szerokokadłubowy komfort w wąskokadłubowym samolocie. Pasażerowie ekonomii będą mieli do dyspozycji 13,3-calowy ekran 4K i gniazda ładowania USB.
Wszyscy pasażerowie będą mieli dostęp do bezprzewodowej sieci WiFi door-to-door, co oznacza, że Internet będzie dostępny i funkcjonalny od momentu wejścia na pokład samolotu aż do opuszczenia kabiny A321LR w porcie docelowym. WiFi o prędkości do 1 Gbps ma zapewnić możliwość m.in. streamingu na żywo i obsługi gier, które wymagają dostępu do sieci.
Pierwszy, zmodernizowany A321LR o powyższych parametrach wejdzie do służby 1 sierpnia, a w tym roku do floty Etihad Airways dołączy dziesięć takich samolotów. Wąskokadłubowiec będzie latał z Abu Zabi do Algieru, Aten, Bangkoku, Chiang Mai, Ćennaju, Düsseldorf, Kalkuty, Kopenhagi, Krabi, Medanu, Mediolanu, Paryża, Phnom Penh, Rijadu, Tunisu i Zurych, jak i na Phuket.