Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Ethiopian poleci na trasie do Warszawy airbusem A350

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Ethiopian poleci na trasie do Warszawy airbusem A350
Fot. Airbus Media
Od sezonu zimowego linie Ethiopian Airlines zmieniają rozkład lotów na trasie do Warszawy. Rejsy będą realizowane przez Wiedeń i do tego samolotem szerokokadłubowym. Pierwszy o zmianach w ostatnich dniach poinformował portal Pasazer.com.

Rejsy z Warszawy do etiopskiej stolicy mają charakter bezpośrednich, lecz nie są to połączenia non-stop, gdyż boeing 737 MAX 8, wyznaczony pierwotnie do obsługi trasy, ma międzylądowanie w greckich Atenach. Połączenia miało zostać zainaugurowane 17 czerwca. Tak się jednak nie stanie, gdyż z systemu rezerwacyjnego przewoźnika usunięte zostały czerwcowe loty. Ethiopian Airlines przewidują zainaugurować rejsy z Addis Abeby do Warszawy dopiero 1 lipca. Dzień później, we wtorek, zainaugurowane powinny zostać loty z Lotniska Chopina.

W sezonie letnim loty będą oferowane cztery razy tygodniowo: z wylotami z Etiopii w niedziele, poniedziałki, środy i piątki oraz rejsami powrotnymi z Warszawy zaplanowanymi odpowiednio w poniedziałki, wtorki, czwartki i soboty. Do 27 października rejsy te będą obsługiwane boeigami 737 MAX 8, które na pokład zabierają 160 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 16 w klasie biznes (2-2) oraz 144 w klasie ekonomicznej (3-3).

Od 27 października br. samoloty Ethiopiana będą latały do Warszawy przez Wiedeń zamiast Ateny i do tego samolotem szerokokadłubowym - airbusem A350. Dzięki temu czas przelotu z Warszawy do Etiopii będzie krótszy niż przez grecką stolicę i wyniesie 8 godz. 20 min. wliczając w to zaplanowane międzylądowanie w Austrii. Warto dodać, że na trasie Warszawa - Wiedeń i Wiedeń - Warszawa nie będzie można kupić biletów. Natomiast rejs ET731 będzie dobierał austriackich pasażerów, którzy mogą zakupić bilety na ten lot startujący z Wiednia o 22.30.

Z początkiem sezonu zimowego loty będą oferowane trzy razy w tygodniu według następującego rozkładu (czasy lokalne):

  • ET730 ADD-WAW 01.10-08.10 (-2-4--7)
  • ET731 WAW-ADD 20:10-06.50+1 (-2-4--7)

A350 Ethiopiana na pokład zabierają 343 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 30 w klasie biznes (2-2-2) oraz 313 w klasie ekonomicznej (3-3-3).

Flota Ethiopian Airlines

Obecnie we flocie przewoźnika znajduje się 135 samolotów: 20 airbusów A350-900, 11 boeingów 737NG, cztery B737-800BCF, 17 B737 MAX 8, trzy B767-300F, sześć B777-200LR, 10 B777F, cztery B777-300ER, 19 B787-8, 10 B787-9 oraz 31 de havillandów Canada Dash 8.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Idealna oferta Austrian Airlines dla polskich narciarzy

Pasażer i linie lotnicze

Idealna oferta Austrian Airlines dla polskich narciarzy

Mateusz Kieruzal 08 lipca 2025

Pięć nowych europejskich kierunków Sky Express

Pasażer i linie lotnicze

Air France wznowią połączenie na Dominikanę

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Ethiopian do Warszawy codziennie?

Pasażer i linie lotnicze

Ethiopian do Warszawy codziennie?

Mateusz Kieruzal 24 czerwca 2025

Antananarywa, czyli wykluczony komunikacyjnie Madagaskar

Infrastruktura i lotniska

Ethiopian: Z Warszawy na Madagaskar. Czy warto?

Pasażer i linie lotnicze

Ethiopian: Z Warszawy na Madagaskar. Czy warto?

Mateusz Kieruzal 16 lutego 2025

Pozostałe z wątku:

Idealna oferta Austrian Airlines dla polskich narciarzy

Pasażer i linie lotnicze

Idealna oferta Austrian Airlines dla polskich narciarzy

Mateusz Kieruzal 08 lipca 2025

Pięć nowych europejskich kierunków Sky Express

Pasażer i linie lotnicze

Air France wznowią połączenie na Dominikanę

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Ethiopian do Warszawy codziennie?

Pasażer i linie lotnicze

Ethiopian do Warszawy codziennie?

Mateusz Kieruzal 24 czerwca 2025

Antananarywa, czyli wykluczony komunikacyjnie Madagaskar

Infrastruktura i lotniska

Ethiopian: Z Warszawy na Madagaskar. Czy warto?

Pasażer i linie lotnicze

Ethiopian: Z Warszawy na Madagaskar. Czy warto?

Mateusz Kieruzal 16 lutego 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij