Partner serwisu
Biznes i przemysł

Enter Air: 1 mld zł przychodów przed wakacjami i rosnące zyski

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
29-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/ Enter Air

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Enter Air: 1 mld zł przychodów przed wakacjami i rosnące zyski
fot. Piotr Bożyk
Linie lotnicze Enter Air osiągnęły w I półroczu 2023 r. 1,01 mld zł przychodów przy 62,4 mln zł zysku operacyjnego. Przewoźnik podkreśla przy tym, że w kończącym się sezonie letnim „latał najwięcej w kilkunastoletniej historii.

Przychody Enter Air w I półroczu 2023 r. wyniosły 1 mld zł i były wyższe o 23,7% w porównaniu do 817,8 mln zł przychodów w analogicznym okresie 2022 r. Istotny wzrost przychodów związany był ze wzrostem skali działalności Spółki oraz wyższym kursem dolara. Zakontraktowanie w I półroczu 2023 r. jak i kluczowym dla Spółki sezonie wakacyjnym potwierdza, że planowanie wakacji za granicą wróciło do normy po zakończeniu pandemii Covid-19 w pierwszym półroczu 2022 r.

Enter Air zanotował 62,4 mln zł zysku operacyjnej, co oznacza wzrost o 178,3% w porównaniu do 22,4 mln zł rok wcześniej. Grupa wypracowała 233,8 mln zł EBITDA i miała 73,5 mln zł zysku netto w porównaniu do 10,9 mln zł EBITDA i 99,7 mln zł straty netto w I półroczu 2022 r. Na prezentowane wyniki wpływ miały dodatnie różnice kursowe*, które wyniosły w I półroczu 2023 r. 72,5 mln zł. Bez uwzględniania różnic kursowych Enter Air miał 161,3 mln zł EBITDA oraz 1 mln zł zysku netto.

– Pierwsze półrocze to dla nas z jednej strony intensywny czas przeglądów technicznych i przygotowania maszyn do sezonu letniego, a z drugiej z roku na rok zwiększająca się skala wykonywanych operacji w niskim sezonie zimowym. Coraz więcej osób decyduje się na wyjazd zagraniczny poza tradycyjnym sezonem. Dynamicznie rosnący popyt na nasze usługi przełożył się na podpisanie rekordowych umów z wieloletnimi partnerami i pozwolił na powiększenie floty w tym roku o trzy maszyny, które dołączyły do nas jeszcze przed sezonem letnim – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.

– Prezentujemy wyniki finansowe pierwszego półrocza, ale operacyjnie kończymy właśnie niezwykle pracowity sezon letni, w którym lataliśmy najwięcej w naszej kilkunastoletniej historii. W szczycie sezonu mieliśmy do dyspozycji 35 samolotów i chcemy się dalej rozwijać, ale kluczowym czynnikiem, który bierzemy pod uwagę przy zamawianiu kolejnych maszyn jest możliwość ich wykorzystania w trakcie niskiego sezonu i optymalne wykorzystanie floty zimą – dodaje Polaniecki.

Flota Enter Air liczy obecnie 28 samolotów (23 Boeingi 737-800 oraz 5 Boeingów 737 MAX 8). Przed rozpoczęciem sezonu letniego odebrane zostały trzy nowe samoloty Boeing 737 MAX 8 (SP-EXC, SP-EXE, SP-EXF), które rozpoczęły obsługę pasażerów w czerwcu 2023 r. Flota szwajcarskiej linii Chair Airlines, w której Enter Air ma 49% udziałów, to aktualnie cztery samoloty: trzy Airbusy A320 i jeden A319. Łącznie Grupa korzystała w sezonie letnim z 35 samolotów uwzględniając trzy dodatkowe maszyny wynajęte na zasadach wet-lease.

W czerwcu przewoźnik podpisał umowę z Coral Travel Poland dotyczącą współpracy w sezonie Lato 2023 i Zima 2023/2024. Szacunkowa wartość umowy to ok. 408,5 mln zł. Enter Air wcześniej przedłużył współpracę z innymi wieloletnimi partnerami, a łączna wartość zakontraktowanych już kluczowych umów (z TUI Poland o szacunkowej wartości 718,3 mln zł, Rainbow Tours o szacunkowej wartości 196,8 mln zł i Itaka FLY o szacunkowej wartości 248,0 mln zł) to prawie 1,6 mld zł.

W sierpniu 2023 r. Enter Air oraz TUI Beteiligungs złożyli do UOKiK wniosek o koncentrację, a 25 września 2023 r. urząd wyraził zgodę na wspólne przedsięwzięcie. Planowany nowy podmiot ma świadczyć usługę najmu samolotów z załogami na rzecz przewoźników lotniczych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Enter Air motorem w mariażu z TUI

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air motorem w mariażu z TUI

Mateusz Kieruzal 21 września 2023

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Biznes i przemysł

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2023

Oświadczenie Enter Air. "Wyślemy po turystów na Rodos inny samolot"

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air jednym z największych przewoźników PSG

Biznes i przemysł

Samolot Enter Air wleciał w przestrzeń powietrzną Ukrainy

Prawo i polityka

Zobacz również:

Enter Air motorem w mariażu z TUI

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air motorem w mariażu z TUI

Mateusz Kieruzal 21 września 2023

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Biznes i przemysł

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2023

Oświadczenie Enter Air. "Wyślemy po turystów na Rodos inny samolot"

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air jednym z największych przewoźników PSG

Biznes i przemysł

Samolot Enter Air wleciał w przestrzeń powietrzną Ukrainy

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5