Podczas Dubai Airshow 2019 Emirates zamówił 50 samolotów typu Airbus A350. Cena katalogowa zamówienia wynosi 16 mld dol., ale linie lotnicze zwykle negocjują znaczną zniżkę. Początkowo umowa przewidywała, że Emirates zamówi 70 samolotów od francuskiego producenta – 40 samolotów A350 i 30 samolotów A330-900neo – ale wszystkie zamówienia A330 zostały odrzucone na korzyść zwiększenia wielkości zamówienia A350 do 50 maszyn.
Dyrektor generalny Airbusa, Guillaume Faury, powiedział na konferencji prasowej, że największy samolot pasażerski świata, Airbus A380, będzie miał teraz „młodszego, ale bardzo utalentowanego brata w rodzinie Emirates”.
A350 to rodzina dwusilnikowych odrzutowych samolotów dalekiego zasięgu. 50 odrzutowców zamówionych przez Emirates to samoloty A350-900, która może pomieścić od 300 do 350 pasażerów.
– Uzupełniając nasze A380 i 777, A350 zapewnią nam dodatkową elastyczność operacyjną pod względem pojemności, zasięgu i rozmieszczenia – powiedział prasie prezes i dyrektor generalny Emirates Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum. – W efekcie wzmacniamy nasz model biznesowy, aby zapewnić wydajne i wygodne usługi transportu lotniczego do i przez nasz hub w Dubaju.
Dyrektor generalny Emirates odmówił jednocześnie komentowania przyczyn anulowania zamówienia przez firmę A330. A330-900 jest nieco mniejszym wariantem A350-900, przewożącym mniej pasażerów i z nieco mniejszą prędkością przelotową. A350 jest droższy, ale lżejszy, co oznacza niższe koszty paliwa i większe oszczędności w czasie – twierdzą analitycy lotnictwa.
Emirates jest największym nabywcą legendarnego samolotu Super Jumbo Airbus A380. Producent jednak ogłosił, że ograniczy produkcję tych samolotów ze względu na coraz mniejsze zapotrzebowanie linii lotniczych na tak wielkie maszyny. Zamiast czterosilnikowego giganta, przewoźnicy wolą inwestować w dwusilnikowe samoloty o wyższej efektywności i niższych kosztach. Analitycy lotniczy nazwali to „końcem epoki”, ponieważ symbol luksusu w branży został odsunięty na bok na rzecz mniejszych maszyn.
Zapytany, czy cofnięcie decyzji jest możliwe i produkcja odrzutowca może być kontynuowana, Faury odpowiedział: – Decyzja jest w trakcie wdrażania, uwielbiamy A380, jest to świetny samolot i będziemy nim latać przez dziesięciolecia, jednak zaprzestanie produkcji to fakt.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.