Emirates otworzyły w Dubaju nowoczesny ośrodek szkoleniowy, w którym niemal 25 000 członków personelu pokładowego będzie uczyć się najlepszych praktyk obsługi gości. Dzięki inwestycji 8 milionów dolarów powstały przestronna restauracja ze strefą relaksu dla 170 gości, elegancka kuchnia pokazowa oraz 8 nowoczesnych sal szkoleniowych. Do końca roku w nowym obiekcie zostanie przeszkolonych ponad 10 000 członków załogi Emirates.
W Emirates Centre of Hospitality Excellence odbywa się wiele szkoleń z zakresu obsługi klienta, a punkt odniesienia stanowią standardy z restauracji odznaczonych gwiazdkami Michelin. Członkowie załogi Emirates będą uczyć się zasad fine diningu, obsługi gości specjalnych oraz sztuki serwowania dań.
W 2020 roku Emirates, aby stworzyć nową strategię obsługi gości, rozpoczęły współpracę z jedną z najlepszych uczelni hotelarskich świata – Ecole hôtelière de Lausanne w Szwajcarii. Dziś Emirates Centre of Hospitality Excellence wykorzystuje te wytyczne i uczy załogę obsługi gości bazującej na czterech filarach gościnności Emirates w przestworzach: doskonałości, czujności, innowacyjności i pasji.
W Emirates Centre of Hospitality Excellence odbywa się wiele różnorodnych szkoleń. Kursy w nowym obiekcie przechodzić będą zarówno nowo zatrudnieni pracownicy, jak i doświadczeni członkowie załogi podczas cyklicznych warsztatów rozwojowych.
Ekskluzywne doświadczenia kulinarne
W czasie szkolenia załoga Emirates wciela się w rolę gości i uczy się od mistrzów kuchni Emirates podczas czterodaniowego, wykwintnego lunchu. W menu pojawiają się wtedy najpopularniejsze dania serwowane w klasach pierwszej i biznesowej. Aby zaprezentować standard perfekcyjnej obsługi i gościnności, posiłki podaje zespół trenerów Emirates. Dzięki temu doświadczeniu załoga w przyszłości będzie umieć zadbać o każdy szczegół. Celem programu 7-gwiazdkowej gościnności Emirates jest rozwój personelu pokładowego, tak aby obsługiwali klientów z zaangażowaniem i zawsze zaspokajali ich potrzeby.
Indywidualne sesje kulinarne z mistrzami kuchni Emirates
W sercu Emirates Centre of Hospitality Excellence powstała także specjalnie zaprojektowana kuchnia treningowa – to połączenie profesjonalnej kuchni restauracyjnej i pokładowej. Tutaj członkowie załogi pod okiem doświadczonych szefów kuchni uczą się sztuki serwowania wysublimowanych potraw. Wspólnie doskonalą warsztat, by wydobyć równowagę smaków, tekstur czy kolorów i tworzyć dania, które cieszą wszystkie zmysły.
Szkolenie „Art of Service”
Natomiast kolejny kurs „The Art of Service” dotyczy sztuki komunikacji i zrozumienia istoty fine diningu – nie tylko w zakresie techniki serwowania, podawania win czy układania sztućców. To szkolenie pokazuje, że doskonała obsługa jest dialogiem między gospodarzem a gościem. Członkowie załogi uczą się odczytywania subtelnych sygnałów wysyłanych przez gości, uważnego słuchania oraz przewidywania potrzeb pasażerów. Szkolenie dotyczy także savoir-être, czyli sztuki obecności, opanowania i inteligencji emocjonalnej – kluczowych cech w kontaktach z różnorodnymi klientami Emirates. Program powstał na podstawie rozległych badań i obserwacji najlepszych restauracji i hoteli świata.
Szkolenie winiarskie „L’art du Vin”
W Emirates Centre of Hospitality Excellence odbywają się również degustacje win i wydarzenia prowadzone przez ekspertów i sommelierów w ramach programu „L’art du Vin”, który jest częścią szkolenia Emirates z zakresu wiedzy o winie. Trzyetapowy program został uruchomiony w połowie 2024 roku. Na każdym z nich uczestnicy degustują wina serwowane na pokładzie Emirates, poznają ich historię oraz zasady food pairingu.
Szkolenia światowej klasy dla załóg Emirates
Emirates Centre of Hospitality Excellence to najnowsza część kompleksu szkoleniowego Emirates. W tym roku linia otworzyła również nowe centrum szkolenia załóg lotniczych w siedzibie Emirates Group w Dubaju. Jest to całodobowo otwarta przestrzeń dla załóg, w której odbywają się warsztaty, można zyskać wsparcie personalne, a także skorzystać ze strefy dobrego samopoczucia i salonu relaksacyjnego.
Emirates zatrudniają niemal 25 000 członków załogi z ponad 140 krajów, a poziom bezpieczeństwa, profesjonalizmu i gościnności, jaki prezentują jej pracownicy, stanowi powód do dumy. Cały personel przechodzi ośmiotygodniowy kurs w Emirates Crew Training Centre w Dubaju, obejmujący między innymi onboarding korporacyjny, procedury bezpieczeństwa i ratunkowe, zarządzanie zespołem załogi, szkolenia medyczne, bezpieczeństwo lotnicze, poznaje standardy dotyczące wizerunku i ubioru służbowego oraz odbywa szkolenia z zakresu obsługi i gościnności.
W trakcie całej kariery w Emirates członkowie załogi regularnie uczestniczą w szkoleniach doskonalących i mają wiele możliwości rozwoju zawodowego.
Emirates aktywnie rekrutują członków załogi z całego świata. Osoby zainteresowane dołączeniem do zespołu mogą znaleźć szczegóły i harmonogram dni otwartych na
stronie Emirates.