Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Emirates odkładają dostawy Boeingów 777X do 2023 roku


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-12-30 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Emirates odkładają dostawy Boeingów 777X do 2023 roku
fot. Boeing Media
Pierwszy Boeing 777X dołączy do floty Emirates dopiero w 2023 roku - poinformowano w oficjalnym komunikacie narodowych linii lotniczych Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Przewoźnik znad Zatoki Perskiej zamówił 150 samolotów tej wersji jeszcze w 2013 roku podczas Dubai Air Show. Pierwotnie pierwsza nowa maszyna producenta z Chicago miała być dostarczona w bieżącym roku.

Boeing podczas Dubai Air Show 2013 przyjął w sumie aż 259 zamówień na samoloty wersji 777X. Spodziewano się wówczas, że ich produkcja rozpocznie się w 2017 roku, a pierwsze dostawy zostaną zrealizowane trzy lata później. Wartość samej umowy z Emirates wyniosła 76 mld dolarów.

Narodowy przewoźnik Zjednoczonych Emiratów Arabskich zamówił konkretnie 115 boeingów 777-9X oraz 35 wersji 777-8X. - Zapewnią nam większą elastyczność operacyjną pod względem zasięgu, liczby pasażerów, a także oszczędności paliwa. Czekamy z niecierpliwością na wdrożenie ich do naszej floty w 2020 roku - mówił wówczas Tim Clark, prezes Emirates. Od tego momentu wszystko nie układało się już zgodnie z planem.

Poważne problemy z silnikami GE9X spowodowały przełożenie pierwszego lotu, który miał odbyć się na początek 2019 roku. Ostatecznie B777X wzbił się w powietrze dopiero dwanaście miesięcy później.

Pod koniec ubiegłego roku przewoźnik z Dubaju zdecydował się wymienić 30 maszyn wersji 777X na 30 samolotów 787-9. Następnie Clark oznajmił, że nie spodziewa się żadnych nowych 777X przed 2022 rokiem, krytykując nawet Boeinga, Airbusa i GE za opóźnienia dostaw, przekroczenie kosztów i kłopoty z kontrolą jakości. - Nie zajmujemy się samolotami, które nie działają prawidłowo - rzucił wtedy tylko lakonicznie prezes Emirates.

Dalsze opóźnienia dostaw były wynikiem wybuchu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 oraz spadkiem popytu na duże odrzutowce. Przewoźnik z Dubaju w najbliższych latach pragnie wykorzystywać jak najbardziej efektywnie swoich już 118 maszyn A380 i dopiero w dłuższej perspektywie skupi się na wydajniejszych i nowocześniejszych B777X.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Podróżni oceniają Emirates na pięć gwiazdek

Pasażer i linie lotnicze

Podróżni oceniają Emirates na pięć gwiazdek

Red. ed 22 grudnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5