Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

118 samolot A380 dołączył do floty Emirates. Pięć ostatnich do maja 2022 roku


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-12-29 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

118 samolot A380 dołączył do floty Emirates. Pięć ostatnich do maja 2022 roku
fot. Emirates
Linie lotnicze Emirates powitały uroczyście w Dubaju już 118 samolot A380, który dołączył do floty przewoźnika znad Zatoki Perskiej. Kolejne dostawy największych samolotów pasażerskich świata ustalono na 2021 i 2022 rok.
Nowy Super Jumbo o numerze rejestracyjnym A6-EVN jest ostatnim, który wzmocnił linie lotnicze z Bliskiego Wschodu w 2020 roku. Wcześniej dwie maszyny A380 dołączyły do floty Emirates jeszcze w grudniu. Najnowsza z nich będzie oferowała podróżnym klasę ekonomiczną premium.

Pozostałe pięć Super Jumbo wzmocnią flotę Emirates w najbliższych dwóch latach. Na 2021 rok zaplanowano dostawę dwóch kolejnych, a ostatnie trzy dołączą do reszty w 2022 roku. Dwa z nich w kwietniu i jeden w maju, kiedy zamknięty zostanie proces dostaw A380.

Super Jumbo są wizytówką Emirates już od dwunastu lat. Rejsy największymi pasażerskimi samolotami świata cieszą się dużym zainteresowaniem. Aktualnie przewoźnik z Dubaju realizuje loty A380 do Ammanu, Amsterdamu, Dżuddy, Kairu, Kantonu, Londynu, Manchesteru, Moskwy i Paryża.

A380 wykorzystywane są również aktualnie na połączeniach China Southern Airlines z Kantonu do Amsterdamu, Londynu, Los Angeles, Seulu, Tokio, Sydney i Vancouver oraz Asiana Airlines z Seulu do Pohang. Przed rokiem w analogicznym okresie Super Jumbo latały w sumie na 115 trasach na całym świecie.

Tim Clark, prezes Emirates, zakłada powrót całej floty A380 przewoźnika z Bliskiego Wschodu do regularnej służby na początku 2022 roku. Optymistyczne nastawienie oparte jest na założeniu, że w drugim kwartale przyszłego roku nastąpi widoczny postęp w produkcji oraz transporcie szczepionek na koronawirusa SARS-CoV-2. Więcej o tym pisaliśmy w tym tekście.

- A380 pozostanie naszym flagowym samolotem przez następną dekadę i będziemy go ponownie rozmieszczać na większej liczbie tras, gdy powróci zapotrzebowanie na podróże. Co ważne, dzięki przestrzeni i technologii dostępnej w nim mogliśmy wprowadzić na pokładzie nowe koncepcje, które zmieniły latanie na lepsze. Ten samolot to historia sukcesu Emirates - podkreślił na początku grudnia Tim Clark.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5