Partner serwisu
Biznes i przemysł

Embraery E-Jet E2 z ETOPS-em 120 minut

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
16-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Embraery E-Jet E2 z ETOPS-em 120 minut
fot. Piotr Bożyk
Brazylijska Narodowa Agencja Lotnictwa Cywilnego (ANAC), Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) oraz amerykanska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) zatwierdziły w czwartek (14 marca) ETOPS 120 minut (Extended-range Twin-engine Operational Performance Standards) dla embraerów z rodziny E2: E190-E2 oraz E195-E2.

Zdolność ta otwiera operatorom E2 drogę do latania bezpośrednimi, nieograniczonymi trasami nad wodą i innymi odległymi obszarami, oszczędzając zarówno czas, jak i paliwo, a także mieć dostęp do większej liczby – i ewentualnie lepiej wyposażonych – lotnisk, na które można zawrócić.

Przyznanie ETOPS-120 jest świadectwem projektu samolotu i dojrzałości jego systemów. Certyfikacja ETOPS wymaga, aby flota samolotów w eksploatacji osiągnęła odpowiednią liczbę godzin lotów. Dlatego certyfikacja ETOPS dla rodziny E2 nastąpiła później niż oczekiwano ze względu na pandemię koronawirusa, która znacznie ograniczyła operacje lotnicze, spowalniając akumulację wymaganych godzin lotu.

- ETOPS to ważna dodatkowa zdolność dla E2 i kluczowy czynnik umożliwiający zwiększenie sprzedaży, zwłaszcza w regionie Azji i Pacyfiku. Linie lotnicze latające na trasach z czasem przelotu do 120 minut będą mogły korzystać z prostszych, szybszych i bardziej paliwooszczędnych tras oraz mieć dostęp do większej liczby lotnisk przesiadkowych. Zdolność ETOPS to dalsza optymalizacja E2, który już teraz jest najbardziej paliwooszczędnym samolotem w swoim segmencie - powiedział Arjan Meijer, prezes i dyrektor generalny Embraer Commercial Aviation.

Czym jest ETOPS?

Procedury ETOPS (Extended-range Twin-engine Operational Performance Standards) to zdolność samolotu do bezpiecznego powrotu/dolotu na lotnisko po zaistnieniu jakichkolwiek problemów, w tym m.in. długie zawroty wykonywane na jednym silniku powyżej 60 minut od najbliższego (odpowiedniego dla maszyny) lotniska. Taka sytuacja ma miejsce głównie podczas rejsów transoceanicznych.

Rodzina E-Jet E2

W 2013 r. Embraer ogłosił następcę pierwszej rodziny E-Jetów. E2 to druga generacja samolotów regionalnych brazylijskiej firmy. Modele E175-E2 i E195-E2 są nieco większe od obecnych wersji. E175-E2 ma o jeden rząd siedzeń więcej i pomieści do 88 pasażerów. E195-E2 "urósł" aż o trzy rzędy siedzeń do maksymalnej pojemności 146 pasażerów. E190-E2 został podobnej wielkości, co teraz i będzie mógł przewozić do 110 osób.

Samoloty z rodziny E2 otrzymały nowe silniki, skrzydła, nową kabinę a także pełny system fly-by-wire (FBW). Wyłącznym dostawcą silników jest firma Pratt & Whitney. Nowe modele z rodziny E175 oraz E190/195-E2 są napędzane kolejno przez silniki PurePower PW1700G i PW1900G. Zastępują one obecnie użytkowane jednostki napędowe General Electric CF34.

Pierwszego E-Jeta E2 (E190-E2) dostarczono do linii Wideroe w maju 2018 r., pierwszego E195-E2 we wrześniu 2019 r. do linii Azul, natomiast wejście do służby najmniejszej wersji z rodziny E-Jetów E2, E175-E2, zostało opóźnione o ponad rok do 2024 r. Pierwszy z tych samolotów ma zostać dostarczony do linii SkyWest. Brazylijski producent przewiduje, że w ciągu następnych 20 lat na rynku będzie zapotrzebowanie na 6400 nowych samolotów o wielkości do 130 miejsc. Obecnie Embraer, według swoich danych, ma około 49 proc. udziału w tym rynku. Do tej pory zamówiono 280 embraerów E-jet E2, w tym 246 E195-E2 - 34 E190-E2. Do końca lutego br. dostarczono 90 samolotów z rodziny E2: 18 E190-E2 oraz 72 E195-E2.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Audyt FAA miażdży Boeinga. Duże zaniedbania!

Biznes i przemysł

Audyt FAA miażdży Boeinga. Duże zaniedbania!

Mateusz Kieruzal 14 marca 2024

Airbus dostarczył w lutym 49 samolotów i sprzedał tylko dwa

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Embraer: 13 proc. wzrost dostaw samolotów w 2023 r.

Biznes i przemysł

Embraer: 13 proc. wzrost dostaw samolotów w 2023 r.

Piotr Bożyk 05 lutego 2024

Embraer dostarczył 1600. samolot rolniczy Ipanema

Biznes i przemysł

Embraer pokazał pierwszego E-Jeta E190F

Biznes i przemysł

Embraer pokazał pierwszego E-Jeta E190F

Piotr Bożyk 15 grudnia 2023

Pozostałe z wątku:

Audyt FAA miażdży Boeinga. Duże zaniedbania!

Biznes i przemysł

Audyt FAA miażdży Boeinga. Duże zaniedbania!

Mateusz Kieruzal 14 marca 2024

Airbus dostarczył w lutym 49 samolotów i sprzedał tylko dwa

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Embraer: 13 proc. wzrost dostaw samolotów w 2023 r.

Biznes i przemysł

Embraer: 13 proc. wzrost dostaw samolotów w 2023 r.

Piotr Bożyk 05 lutego 2024

Embraer dostarczył 1600. samolot rolniczy Ipanema

Biznes i przemysł

Embraer pokazał pierwszego E-Jeta E190F

Biznes i przemysł

Embraer pokazał pierwszego E-Jeta E190F

Piotr Bożyk 15 grudnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5