Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Embraer: Spadek przychodów o 31 proc. 728 mln dolarów rocznej straty


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-03-22 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Embraer: Spadek przychodów o 31 proc. 728 mln dolarów rocznej straty
fot. Embraer
Brazylijski Embraer odnotował 3,77 mld dolarów przychodów w 2020 roku, z czego 1,84 mld dolarów tylko w czwartym kwartale – poinformowano w oficjalnym komunikacie producenta odrzutowców z Kraju Kawy.
To spadek o 31 proc. w ujęciu rocznym oraz o 11,7 proc w odniesieniu do ostatnich trzech miesięcy 2019 roku. Wówczas przychody roczne osiągnęły blisko 5,5 mld dolarów. Straty tylko częściowo zostały skompensowane wzrostem przychodów z zamówień w segmencie Obrony i Bezpieczeństwa, a głównie dla Sił Zbrojnych Brazylii, aż o 68 proc. w odniesieniu do czwartego kwartału 2019 roku. W ujęciu rocznym producent z Kraju Kawy nawet w tym sektorze miał niższe przychody o 13,5 proc. Za ponad 80 proc. spadku przychodów odpowiada przede wszystkim segment Commercial Aviation i powiązany z nim sektor Usług i Wsparcia.



Strata netto w całym 2020 roku wyniosła 728,3 mln dolarów, z czego jedynie 5,5 mln dolarów w czwartym kwartale. Dwanaście miesięcy wcześniej producent z Kraju Kawy zanotował stratę 316,5 mln dolarów, z czego aż 209,2 mln tylko w czwartym kwartale.

Embraer dostarczył 130 samolotów w ubiegłym roku, w tym 44 pasażerskich i 86 odrzutowców biznesowych. Ponad połowę z nich, bowiem 71 maszyn, w tym 28 pasażerskich i 43 odrzutowce biznesowe, klienci odebrali w ostatnim kwartale minionego roku. Producent z Kraju Kawy dla porównania w 2019 roku dostarczył 198 samolotów. To o 35 proc. więcej w odniesieniu do 2020 roku. Według stanu na 31 grudnia portfel wiążących zamówień wynosił 14,4 mld dolarów.



Wśród ostatnich klientów Embraera była Belavia. Przewoźnik z Białorusi odebrał swój pierwszy z trzech odrzutowców E195-E2, które mogą zabrać na pokład 125 pasażerów. Dziewięć foteli przewidziano w klasie biznes, a 116 w ekonomicznej. Belavia planuje wykorzystać samoloty do obsługi popularnych destynacji, takich jak Londyn, Barcelona, ​​Nur-Sułtan, Monachium, Paryż, Soczi i Amsterdam. Zamówienia na dwie maszyny tej wersji złożyły również Congo Airways. Wcześniej linie lotnicze z Czarnego Lądu zamówiły także mniejsze E190-E2.

Producent z Brazylii przedstawił również dziesięcioletnią prognozę rynku, uwzględniającą pojawiające się trendy, które będą miały wpływ na popyt i kształtowanie przyszłych flot linii lotniczych w różnych regionach świata. Embraer spodziewa się do 2029 roku dostaw 4420 nowych odrzutowców z pojemnością do 150 miejsc dla pasażerów oraz 1080 samolotów turbośmigłowych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5