Partner serwisu
Biznes i przemysł

Embraer dostarczył 34 samoloty w Q2. Wzrost przychodów i pierwszy zysk od 2018 roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-08-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Embraer dostarczył 34 samoloty w Q2. Wzrost przychodów i pierwszy zysk od 2018 roku
fot. Embraer
Brazylijski Embraer dostarczył 14 odrzutowców komercyjnych i 20 biznesowych w drugim kwartale 2021 roku - poinformował w oficjalnym komunikacie producent z Kraju Kawy, który po raz pierwszy od ponad trzech lat wypracował zysk.

Wyniki z kwietnia, maja i czerwca sumują półroczne dostawy do 23 odrzutowców komercyjnych i 33 biznesowych. To łącznie 56 samolotów, co daje wzrost o ponad 80 proc. w stosunku do 31 maszyn odebranych przez klientów w pierwszym półroczu 2020 roku. Według stanu na 30 czerwca portfel wiążących zamówień wynosił 15,9 mld dolarów.

Zamówienia z Kanady i USA

W drugim kwartale 2021 roku zamówienie na 30 nowych odrzutowców E195-E2 z prawami do zakupu 50 dodatkowych samolotów, złożyły Porter Airlines. Wartość transakcji wyniosła 5,82 mld dolarów w oparciu o ceny katalogowe. Przewoźnik z Ontario wykorzysta nowe odrzutowce głównie na trasach z Toronto, Ottawy, Montrealu i Halifax do miejsc wakacyjnych w Kanadzie, USA, Meksyku i na Karaibach. Pierwszą dostawę zaplanowano na drugą połowę 2022 roku.

Osiemnaście odrzutowców E175 zamówiły w sumie Horizon Air i SkyWest. Obie regionalne linie lotnicze zyskają po dziewięć nowych samolotów, na pokładzie których będzie mogło przemieścić się po 76 pasażerów. Wartość transakcji wyniosła 848,3 mln dolarów w oparciu o ceny katalogowe. Pierwsze dostawy zaplanowano również w przyszłym roku.

Przychody w drugim kwartale osiągnęły poziom 1,13 mld dolarów. To wzrost o ponad 110 proc. w porównaniu do tego samego okresu z poprzedniego roku. Przychody w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku wzrosły o 65 proc. w odniesieniu do pierwszego półrocza 2020 roku.

Świetną wiadomością jest to, że przychody tylko z lotnictwa komercyjnego były wyższe aż o niemal 258 proc. Dział bezpieczeństwa i obrony przyniósł ich wzrost o niespełna 104 proc.

Długo wyczekiwany zysk i ostrożne prognozy

Zysk operacyjny EBITDA wyniósł nieznacznie ponad 160 mln dolarów. Skorygowany dochód netto, wyłączając pozycje specjalne, odroczony podatek i składki na ubezpieczenie, osiągnął 43,6 mln dolarów. To pierwszy kwartalny zysk producenta z Kraju Kawy od pierwszego kwartału 2018 roku.

Wydatki na badania pochłonęły 9,3 mln dolarów. To kwota większa o ponad połowę w porównaniu z drugim kwartałem 2020 roku, kiedy przeznaczono na nie 6,4 mln dolarów. Koszty sprzedaży wyniosły 50,2 mln dolarów. W tym przypadku wzrost był niewielki w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, kiedy to koszty sprzedaży osiągnęły poziom 47,6 mln dolarów.

22,2 mln dolarów wyniosły z kolei koszty separacji partnerstwa strategicznego z Boeingiem. Zobowiązania handlowe spadły o 9,0 mln dolarów do poziomu 515,4 mln dolarów, natomiast kontraktowe zmniejszyły się o 11,4 mln dolarów, osiągając pod koniec czerwca 1,259 mld dolarów.

Embraer zakończył drugi kwartał 2021 roku z gotówką na poziomie 2,5 mld dolarów i spodziewa się dostaw od 45 do 50 odrzutowców komercyjnych oraz od 90 do 95 biznesowych w całym bieżącym roku. Przychody z dwunastu miesięcy mają dobić do przedziału między 4,0 a 4,5 mld dolarów. Producent z Kraju Kawy zainwestował łącznie 35,4 mln dolarów w rozwój programu odrzutowców E-Jets E2.

Embraer od momentu powstania w 1969 roku dostarczył już w sumie ponad 8000 samolotów. Na świecie średnio co dziesięć sekund startują odrzutowce producenta z Brazylii, które przewożą ponad 145 mln pasażerów rocznie. Swoje obiekty, biura i centra dystrybucji posiada w obu Amerykach, Afryce, Azji i Europie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Niderlandy zamówiły moduły medyczne do embraerów C-390

Biznes i przemysł

Niderlandy zamówiły moduły medyczne do embraerów C-390

Piotr Bożyk 05 lipca 2025

Embraer: Portugalia zwiększyła zamówienie na C-390

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Niderlandy zamówiły moduły medyczne do embraerów C-390

Biznes i przemysł

Niderlandy zamówiły moduły medyczne do embraerów C-390

Piotr Bożyk 05 lipca 2025

Embraer: Portugalia zwiększyła zamówienie na C-390

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij