Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Pierwszy lot techniczny elektrycznej Cessny Grand Caravan


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-05-31 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwszy lot techniczny elektrycznej Cessny Grand Caravan
Fot. MagniX
Pierwszy lot techniczny elektrycznej Cessny Grand Caravan
Pierwszy lot techniczny elektrycznej Cessny Grand Caravan
Pierwszy lot techniczny elektrycznej Cessny Grand Caravan
Pierwszy lot techniczny elektrycznej Cessny Grand Caravan
Elektryczna Cessna 208B Grand Caravan odbyła w czwartek (28 maja) pierwszy lot z lotniska Moses Lake, co stanowi kolejny kamień milowy w projekcie, który ma na celu zapewnić w pełni elektryczne loty na potrzeby lotnictwa komercyjnego.
Podczas lotu Grand Caravan stał się, według firm stojących za projektem, największym całkowicie elektrycznym samolotem pasażerskim lub towarowym, jaki kiedykolwiek latał. Ekonomicznie opłacalne, w pełni elektryczne loty komercyjne przez lata pozostawały nieuchwytne, co było w dużej mierze spowodowane stosunkowo niską gęstością energii akumulatorów, co ograniczyła zasięg i ładowność samolotu. Jednak firma zajmująca się napędami elektrycznymi - MagniX oraz AeroTEC, specjalista ds. inżynierii i testów w locie, twierdzą, że zmodyfikowany Grand Caravan udowadnia, że ​​małe całkowicie elektryczne samoloty mogą w realistyczny i ekonomiczny sposób obsługiwać krótkie trasy, które linie lotnicze dawno temu porzuciły jako nieopłacalne .

Samoloty Grand Caravan, które produkuje firma Cessna, są wyposażone w turbośmigłowy silnik Pratt & Whitney Canada PT6A o mocy 867 KM (647 kW) a na pokładzie mogą przewozić do 10 do 14 osób. Ale Grand Caravan, który latał 28 maja, otrzymał moc nie z silnika PT6A, ale z MagniX Magni500, w pełni elektrycznego jednostki napędowej o mocy 750 KM przy obrotach 1900 na minutę, a maksymalne obroty na minutę sięgają 2600. Masa silnika magni500, którego zainstalowała firma AeroTEC wraz z nowym systemem elektrycznym, wynosi 135 kg.

- Nasz eCaravan wystartował z lotniska Grant County International w Moses Lake i latał przez około 30 minut. Pilot testowy opisał ten dziewiczy lot jako bezbłędny, który był prawdziwym znaczącym przełomowym momentem dla lotnictwa - mówi Roei Ganzarski, dyrektor generalny MagniX.

Magnix i AeroTEC pracują nad certyfikacją tych samolotów do końca 2021 roku. Do tego czasu Ganzarski przewiduje, że technologia akumulatorów rozwinie się do miejsca, w którym Grand Caravan będzie mógł obsługiwać loty 100 mil z pełnym obciążeniem 10 pasażerów.

- Magnix i AeroTEC uważają, że napędzane Caravany przez Magni500 idealnie nadają się do obsługi tras o długości mniejszej niż 500 mil, łączących miasta w małych regionach. Kilkadziesiąt lat temu małe linie lotnicze zwane „dowożącymi do pracy” obsługiwały takie trasy w USA. Prawie wszyscy tego typu przewoźnicy już dawno upadli, ponieważ branża lotnicza dążyła do większych regionalnych odrzutowców. Obecnie istnieje ogromna luka w tej materii i żaden z istniejących samolotów nie ma ekonomii umożliwiającej wykonanie takich tras - powiedział Lee Human, dyrektor generalny AeroTEC.

- Elektryczne układy napędowe nie spalają paliwa i mają mniej części ruchomych i są mniej skomplikowane niż silniki spalające paliwo. Oznacza to, że ich eksploatacja kosztuje znacznie mniej nawet o połowę mniej niż silniki spalinowe. Magni500 zużył podczas 30-minutowego lotu testowego Grand Caravana energię o wartości 6 dolarów amerykańskich energii - dodaje Ganzarski.

Magni500 w Grand Caravan jest zasilany z akumulatorów litowo-jonowych 750 V o masie około jednej tony, chociaż MagniX bada obecnie inne technologie, w tym akumulatory litowo-siarkowe i wodorowe ogniwa paliwowe. W przypadku usług lotniczych operatorzy musieliby ładować akumulatory między lotami, przy czym czasy ładowania są ściśle powiązane z czasem lotu. Oznacza to, że akumulatory będą wymagać około 30-40 minut ładowania po 30-minutowym locie. Natomiast waga akumulatorów sprawia, że ​​wymiana zużytych na nowe jest niewykonalna między lotami.

- Nie ujawniamy cen oraz ilu klientów samolotów zamówił napędzane elektrycznie samoloty. Mogę tylko powiedzieć, że w tym momencie jest znacznie większe zainteresowanie, niż się spodziewaliśmy - kwituje Ganzarski.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Jacek Krawczyk: Latanie z połową pustych miejsc jest absurdem (Wywiad)

Prawo i polityka

Jacek Krawczyk: Latanie z połową pustych miejsc jest absurdem (Wywiad)

Emilia Derewienko 01 czerwca 2020

2327 pilotów Delta Air Lines pominiętych w planach odnowy lotów

Biznes i przemysł

2327 pilotów Delta Air Lines pominiętych w planach odnowy lotów

Rafał Dybiński 02 czerwca 2020

Harbour Air: Elektryczny wodnosamolot poleci w listopadzie?

Biznes i przemysł

Harbour Air: Elektryczny wodnosamolot poleci w listopadzie?

Łukasz Malinowski 03 listopada 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5