Partner serwisu
Biznes i przemysł

EgyptAir potwierdzają zamówienie na 24 Bombardiery CS300

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
EgyptAir potwierdzają zamówienie na 24 Bombardiery CS300
fot. Bombardier
Egipskie linie lotnicze sfinalizowały transakcję zakupu 12 samolotów typu CSeries 300 z opcją na zakup kolejnego tuzina tych maszyn. Współpraca między egipskim przewoźnikiem z siedzibą w Kairze a Bombardierem rozpoczęła się podczas ubiegłorocznego Air Show w Dubaju. Kontrakt jest wyceniany na ponad 1,1 mld dolarów.

Umowa jest częścią ekspansji Bombardiera na Wschód. Linie lotnicze chcą tam docelowo dostarczyć około 450 samolotów. – Wydajność linii lotniczych na tym terenie wciąż rośnie, pomimo malejących zysków z powodu pojawienia się tanich przewoźników w regionie – mówił Jean-Paul Boutibou, wiceprezes Bombardiera ds. sprzedaży na rejon Bliskiego Wschodu i Afryki. Obecnie flota narodowego przewoźnika Egiptu składa się z 50 samolotów: czterech Airbusów A320, czterech A321, sześciu A330-200, czterech A330-300 oraz 26 Boeingów 737-800 i sześciu 777-300ER.

Plany Bombardiera nie ograniczają się jednak do rejonu Bliskiego Wschodu i Afryki. Firma chce w 2018 roku dostarczyć klientom 40 maszyn CRJ i Q400. Liczy tym samym na zysk rzędu 17,5 mld dolarów. Ambitne zamierzenia producenta to próba nadgonienia harmonogramu – na wywiązanie się z planu dostaw zabrakło mu w 2017 roku około 10 maszyn. Opóźnienia w dostawach samolotów były spowodowane problemami z silnikami Pratt & Whitney PW1500G. Pierwsze wyprodukowane jednostki miały problem z trwałością, dlatego producent zdecydował się przeznaczyć wyprodukowane nowe silniki na zapas dla istniejących użytkowników CSeries, zamiast montować je w nowych samolotach. Pratt & Whitney wzięła na siebie gotówkowe koszty opóźnień.

Kanadyjski koncern kilka miesięcy temu podpisał również porozumienie o współpracy z lotniczym gigantem, Airbusem. Na odpowiedź konkurencji, czyli Boeinga i Embraera, nie trzeba było długo czekać. I te spółki poinformowały wkrótce, że prowadzą rozmowy o ewentualnej fuzji. Gdyby to porozumienie doszło do skutku, moglibyśmy być świadkami całkowitej zmiany rozkładu sił na niebie. Najmniejszy samolot z serii C Bombardiera konkuruje bowiem z największym E-Jetem Embraera. Seria C z kolei może zostać rozszerzona do tego stopnia, by konkurować z wąskokadłubowymi samolotami Boeinga.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5