Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Egis Airports Network kupi udziały w Modlinie? „Inwestor ma 17 portów na 4 kontynentach”


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2021-02-25 10:14
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Egis Airports Network kupi udziały w Modlinie? „Inwestor ma 17 portów na 4 kontynentach”
fot. Port Lotniczy Warszawa-Modlin
W środę (24 lutego) w Porcie Lotniczym Warszawa-Modlin odbyło się spotkanie właścicieli, dotyczące ewentualnego przejęcia udziałów spółki przez prywatnego inwestora. Choć przedstawiciele lotniska nie podają na razie nazwy konkretnego podmiotu, z opisu wynika, że może to być grupa Egis Airports Network.
W ubiegłym tygodniu pisaliśmy, że do borykającego się z problemami finansowymi i kryzysem pandemii lotniska Warszawa-Modlin zgłosił się prywatny inwestor, zainteresowany kupnem udziałów. Port lotniczy ma obecnie czterech właścicieli – to samorząd Mazowsza (35,2 proc.) i Nowego Dworu Mazowieckiego (4,48 proc.), Agencja Mienia Wojskowego (32,04 proc.) i Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze PPL (28,28 proc.). W środę spotkali się oni, aby rozważyć propozycję kupna udziałów.

Władze spółki nie chcą na razie zdradzać szczegółów spotkania. Od przedstawiciela Lotniska Warszawa-Modlin dowiedzieliśmy się, że propozycja inwestora wzbudziła zainteresowanie głównych udziałowców, a władze lotniska są „dobrej myśli”. Pomysł sprzedaży choć części udziałów nie przepadnie. Jak podkreślają przedstawiciele spółki, „to sytuacja wyjątkowa, która nie zdarza się często na polskim rynku lotniczym”, a właściciele to doceniają.

Ewentualny inwestor chce rozwijać podwarszawski port i dokapitalizować spółkę. O potencjalnym kontrahencie dowiedzieliśmy się, że posiada udziały w 17 lotniskach na 4 kontynentach. W 2019 roku te 17 lotnisk obsłużyło w sumie 30 mln pasażerów i 330 tys. ton ładunków. Opis odpowiada grupie Egis Airports Network, która posiada udziały m.in. w porcie lotniczym Larnaka na Cyprze, w Antwerpii czy Sao Paulo w Brazylii oraz Polinezji Francuskiej.

By móc się rozwijać Modlin musi powiększyć terminal, stworzyć kolejne miejsca postojowe dla samolotów przewoźników i zwiększyć ilość miejsc parkingowych. Z uwagi na dobre położenie port mógłby obsługiwać także samoloty cargo, co dałoby duży impuls dla rozwoju całego otoczenia lotniska. Do tego potrzebna jest też cała infrastruktura, konieczna do obsługi tego typu ruchu.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Port Lotniczy Warszawa-Modlin będzie miał prywatnego inwestora?

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Warszawa-Modlin będzie miał prywatnego inwestora?

Emilia Derewienko 18 lutego 2021

Warszawa-Modlin: Zaledwie 870 tys. pasażerów obsłużonych w 2020 roku

Infrastruktura i lotniska

Warszawa-Modlin: Zaledwie 870 tys. pasażerów obsłużonych w 2020 roku

Red. ed 28 stycznia 2021

Lotnisko w Modlinie świeci pustkami. Terminal zostanie zamknięty

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Modlinie świeci pustkami. Terminal zostanie zamknięty

Emilia Derewienko 13 stycznia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5